Alfa Romeo GTV 1998 – SPRZEDANA

Serce, pasja i dusza zawsze wyróżniała sportowe samochody Alfa Romeo, nie inaczej było z debiutującym w 1995 roku modelem GTV/Spider serii 916. To projekt Enrico Fumia z firmy Pininfarina, aerodynamiczny, o współczynniku Cx=0,33. Klinowaty kształt, nisko poprowadzony nos, wysoki podniesiony tył z odciętym ogonem w stylu Kamm-tail, do tego ciekawy pas tylnych świateł połączonych blendą i podwójne przednie reflektory. Prasa była zachwycona, a niebawem posypał się grad nagród – magazyn Autocar Magazine nadał mu tytuł „1995 Car of the Year”, Car Magazine: „Best Designed Car” i „Best Design Detail in production award”, auto dostało również nagrodę „The World’s most Beautiful Automobile”. Dziennikarze doceniali znaczący progres w jakości wykonania, dorównujący rywalom niemieckim. Pod masywną, wykonaną z kompozytu maskę trafiły nowoczesne, 16-zaworowe jednostki Twin Spark z układem zmiennych faz rozrządu oraz kultowe Busso V6. Alfa Romeo GTV poprzez pokrewieństwo z otwartym Spiderem trzymała bardzo sztywne nadwozie, co pozwoliło na zastosowanie bezramkowych drzwi. Wielowahaczowy układ z tyłu sprawia, że auto jedzie jak po sznurku. Wnętrze dopracowane zostało przez Waltera da Silvę i Centro Stile Alfa Romeo, zwraca uwagę bardzo przyjemna skóra z kontrastowymi przeszyciami i logo Alfa Romeo. Nasz egzemplarz to świetnie zachowany, 150-konny Twin Spark, przedstawiciel pierwszej z trzech serii produkcyjnych. Wyróżniają ją między innymi czarne progi oraz inna konsola centralna i wskaźniki.

Alfa Romeo GTV
Rocznik: 1998
Przebieg: 116000 km
Pojemność: 1970 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 150 KM

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– elektryczne lusterka,
– wspomaganie kierownicy,
– 2 poduszki powietrzne,
– ABS,
– centralny zamek.

Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V z pierwszej serii produkcyjnej, z niewielkim przebiegiem.
Sprowadzona do Polski z rynku włoskiego w 2011 roku, od tamtego czasu praktycznie nieużywana, lecz przechowywana w hali.
Zakupiona przez nas w zeszłym roku przeszła szeroko zakrojone prace mechaniczne i kosmetyczne, by mogła znów cieszyć swoim dynamicznym charakterem i świetną prezencją.

Wykonane prace:
– wymiana mechanizmu napędu rozrządu wraz z pompą wody,
– wymiana wszystkich filtrów, płynów,
– nowe świece,
– nowa pompa paliwa,
– zregenerowane zaciski hamulcowe,
– nowe tarcze i klocki,
– prostowane felgi,
– nowe opony,
– uruchomiony układ klimatyzacji,
– nowe siłowniki maski i klapy bagażnika,
– polakierowany przedni zderzak, maska, błotniki i drzwi – z powodu odprysków i zarysowań – pozostałe elementy są wciąż w pierwszym lakierze.

Samochód zarejestrowany i ubezpieczony, z aktualnym badaniem technicznym.

Auto podczas zawodów Youngtimer Party na Torze Poznań w dniu 3.10.2020 pozwoliło nam zdobyć III miejsce w klasie Youngtimer 2000.

Kredyt na klasyka