Citroen CX 2000 1975 – 65000 PLN – Poznań

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.

Citroen CX 2000
Rok produkcji: 1975
Pojemność silnika: 1985 ccm
Moc: 104 KM / 76 kW
Przebieg: 68,000 km
Skrzynia biegów: manualna

Cena: 65000 PLN

Przedmiotem sprzedaży jest 45-letni Citroen CX zachowany w oryginalnym stanie, nigdy nie odnawiany. Wersja „Super” wyposażona w elektryczne szyby. Pochodzi z początku produkcji, z roku 1975, w którym model CX zdobył tytuł Samochodu Roku. Pochodzi z rynku francuskiego, zakupiony od spadkobierców pierwszego właściciela, który użytkował go do 2014, pokonując jedynie 67 tysięcy kilometrów.

Nadwozie jest zachowane w bardzo dobrym stanie i nie nosi śladów korozji. Żaden element nie był naprawiany blacharsko ani lakierniczo, nie miał również usuwanej korozji. Na nadwoziu mimo wieku jest wciąż fabryczny lakier. Co oczywiste, nosi drobne rysy, małe ubytki, jednak biorąc pod uwagę wiek prezentuje znakomicie i nie wymaga poprawy. Felgi nie były nigdy odnawiane, posiadają oryginalne kołpaki. Lampy przednie oraz tylne wciąż oryginalne, bez uszkodzeń.

Wnętrze zachowane w dobrym stanie. Materiałowa tapicerka nie wykazuje śladów zużycia, nie jest również wyblakła. Tylna półka ma również żywy kolor. Deska rozdzielcza nie ma pęknięć. Boczki drzwiowe mają małe pęknięcia, które już pierwszy właściciel przed laty próbował naprawiać naklejając materiał, co jest typową wadą występującą w CX z początku produkcji. Wyposażenie kompletne i sprawne. Komplet ładnych welurowych dywaników. Podsufitka wciąż oryginalna.

Spód oraz wnęki nadkoli w świetnym stanie jak na swoje lata, tylko minimalne naloty korozji.

Wykonane prace:
– wymiana oleju + filtr oleju + nowy korek spustowy,
– wymiana płynu LHM, czyszczenie filtrów, zbiornika i naprawa wskaźnika poziomu,
– sprawdzenie i dobicie sfer przednich (lewa 59 bar, prawa 55 bar),
– dobicie sfery konżektorowej (35 bar),
– wymiana poduszki silnika lewej-górnej,
– ustawienie koła kierownicy,
– naprawa spryskiwacza szyby i wycieraczki,
– odblokowanie i naprawa zamków drzwi tylnych,
– naprawa instalacji elektrycznej,
– nowy akumulator,
– demontaż/montaż tylnych szyb (uszczelnienie),
– naprawa kierunkowskazów,
– wymiana siłownika tylnej klapy,
– usunięcie kilkunastu małych wgnieceń metodą PDR,
– lakier dokładnie oczyszczony, wypolerowany i zabezpieczony woskiem.

Auto zarejestrowane w Polsce jako pojazd zabytkowy.
Samochód jest własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.

Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań