Citroen Xantia debiutował w 1993 roku. Elegancki projekt studia Bertone inspirowany był modelem XM, miał podobną ilość zawsze modnych ostrych linii, choć projektanci zdecydowali się nieco wyodrębnić bagażnik, tworząc sylwetkę 2,5-bryłową. Projekt był udany, został bardzo ciepło przyjęty na rynku, chwalony za jakość wykonania i najwyższej klasy komfort. Ten ostatni zapewnia nie tylko świetna, welurowa tapicerka, lecz przede wszystkim specjalność Citroena – zawieszenie hydropneumatyczne – będące dziś największym wyróżnikiem i zaletą tego auta. Nasz egzemplarz wybitnie wyróżnia się stanem zachowania. Zaledwie 39 tys. km przebiegu, skrupulatny serwis, niemal brak śladów użytku. Sprawia wrażenie niemal nowego auta – tak wyglądem nadwozia i wnętrza, jak i sposobem, w jaki jeździ. Największym zaskoczeniem może być jego jednostka napędowa. Wszak silniki wysokoprężne najczęściej kupowane były przez tych, którzy lubili bądź potrzebowali dużo jeździć i po latach są najbardziej wyeksploatowane, a ten egzemplarz to ewenement i wyjątek od reguły.
Citroen Xantia
Rocznik: 1995
Przebieg: 41000 km
Pojemność: 1905 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 69 KM
Wyposażenie:
– hydropneumatyczne zawieszenie,
– elektryczne szyby przód,
– wspomaganie kierownicy,
– aluminiowe felgi,
– welurowa tapicerka.
Citroen Xantia sprowadzony z Francji od pierwszego właściciela.
Wersja z silnikiem XUD9 zakupiona z przebiegiem niespełna 39000 km i zachowaną kompletną dokumentacją serwisową.
Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie, bez śladów korozji.
Welurowa tapicerka jest utrzymana w idealnym stanie.
Felgi po renowacji, bez uszkodzeń.
Założone nowe opony wielosezonowe Falken.
Hydropneumatyczne zawieszenie po pełnej rewizji – wymieniony komplet sfer i korektor wysokości, nowy płyn LHM.
Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na Millers 10w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem Liqui Moly.
Świeży płyn chłodniczy, nowy akumulator, nowe świece żarowe Beru, nowe pióra wycieraczek, nowe dywaniki.