Archiwum kategorii: Citroen

Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen ZX pojawił się na rynku w 1991 roku, idealnie wypełniając lukę pomiędzy modelami AX i BX, powstałą po zakończeniu produkcji modeli Visa i GSA. Powrót do segmentu został entuzjastycznie przyjęty przez prasę i klientów, a samochód mógł być wzorem nowoczesności na wiele sposobów. Jego największą innowacją techniczną była samoskrętna tylna oś, która przy wysokich prędkościach poprawiała stabilność, obracając tylne koła w minimalnym stopniu w tym samym kierunku co przednie. Choć listwa wyposażenia dodatkowego nie była krótka, wiele osób dokonywało skromnego wyboru. Podobnie postanowiła Pani Elisabetha, zamawiając granatowy egzemplarz. Ogrzewanie tylnej szyby, światło w kabinie, opuszczanie szyby na korbkę i jedyna rozrzutność w postaci mocniejszej, wtryskowej jednostki. 75 koni mechanicznych z silnika 1.4i dzięki masie własnej samochodu wynoszącej jedynie 945 kg zapewniało satysfakcjonującą dynamikę przy rozsądnym spalaniu. Co najbardziej fascynujące dziś, po 25 latach, Citroen nadal wygląda, jakby dopiero co opuścił bramy salonu. To zasługa jego minimalnego przebiegu, wynoszącego obecnie zaledwie 4094 kilometry.
Czytaj dalej Citroen ZX 1993 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

2CV miało niezliczone warianty, ale z pewnością najbardziej pożądanym kolekcjonersko dziś jest wersja z napędem na 4 koła, z niezwykle rozwiązanym układem, w którym do napędu każdej osi służył… osobny silnik. Każdy posiadał własną skrzynię biegów i zbiornik paliwa, choć sterowane były jedną przepustnicą i jedną dźwignią zmiany biegów. Citroen 2CV Sahara stworzony został do użytku na pustynnych terenach francuskich kolonii w Afryce, wykorzystywany był głównie przez przemysł petrochemiczny podczas poszukiwania ropy naftowej. Od 1960 do 1966 roku zbudowano około 700 sztuk. Wizualnie wyróżniały się kołem zapasowym umieszczonym na masce, powiększonymi nadkolami, zmodyfikowanym zawieszeniem i niezliczonymi pomniejszymi zmianami, dostosowującymi auto do pracy w trudnym terenie i ciężkim klimacie. Oferowany na aukcji we Francji egzemplarz miał dotąd jedynie jednego właściciela – weterynarza, pracującego w ciężkich, górskich warunkach. W latach 2000-2010 auto przeszło kompletną renowację, jest w pełni oryginalne, w konkursowym stanie. Samochód sprzedany został za 87400 euro (ok. 376 tys. złotych).
Czytaj dalej Citroen 2CV Sahara 1962 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen 2CV rodził się w czasach II wojny światowej, jego produkcja ruszyła w 1948 i w dużej mierze odpowiedzialna była za zmotoryzowanie Francji. Samochód zawsze wyróżniał się charakterystyczną i sympatyczną sylwetką, w swoim kraju zwany był “deux chevaux” (od nazwy i mocy dwóch koni fiskalnych), u nas mówiono na niego po prostu “kaczka”. Wóz szczyt swojej popularności osiągnął w latach 70-tych, do czego przyczynił się kryzys naftowy, a kolejny wzrost zainteresowania wywołał… film z Jamesem Bondem “Tylko dla twoich oczu”, gdzie żółte 2CV6 z Rogerem Moore za kierownicą wykonywało dzikie ewolucje. Prezentowany Citroen 2CV Club to jedyna w historii wersja tego modelu, która otrzymała prostokątne światła. Pod maską pracuje tu – jak od początku – dwucylindrowy bokser, o pojemności zwiększonej do 0,6 l i mocy 29 koni mechanicznych. Nad głową w dalszym ciągu odnaleźć składany dach płócienny, który w gigantyczny sposób zwiększa przyjemność z użytkowania tego pociesznego samochodu w ciepłe dni. Z pewnością nie jest to w tej chwili gwiazda salonów, ale przy odpowiednim wkładzie pracy może nią zostać. Części do tego samochodu wciąż są powszechnie dostępne, a prosta, wręcz prymitywna budowa znacznie upraszcza proces renowacji.
Czytaj dalej Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa

Citroen XM V6 Exclusive to wóz nietuzinkowy, natychmiastowo przykuwający uwagę i zapewniający bajeczny komfort. Dla myślących poza schematami i ceniących awangardę, to wybór właściwy. Topowa wersja wyposażeniowa zawiera takie smaczki wyposażenia, jak szyba oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej, wnętrze pięknie wykończone skórą, Alcantarą i drewnem, a przede wszystkim zawieszenie Hydractive z dodatkowo funkcją “Comfort”, przestawiającą hydropneumatykę w wyjątkowo relaksujący tryb pracy. To zawieszenie w Citroenach nie wróci już zapewne nigdy, a to ono sprawiała, że płynęły one po drodze lepiej, niż kilkukrotnie droższe niemieckie limuzyny. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, przeszedł wymagane prace serwisowe i co ciekawe, wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, która zawsze znajdzie swoich fanów.
Czytaj dalej Citroen XM V6 Exclusive 1995 – 14900 PLN – Warszawa

Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen Xantia pojawił się z początkiem 1993 roku jako następca BX-a, a jego znakiem rozpoznawczym była elegancja. Zaprojektowana przez Bertone Xantia została doceniona od razu, nie tylko za komfort jazdy, który dawało hydropneumatyczne zawieszenie, ale także za jakość wykończenia i niebanalną stylistykę. Choć po 25-latach większość z pozostałych na rynku egzemplarzy nie zachwyca, czasami można wyłowić prawdziwe rodzynki. Prezentowana w ogłoszeniu topowa wersja wyposażenia “Exclusive”, z silnikiem V6 o mocy 190 KM pod maską, to okaz z ostatniego etapu produkcji, cechujący się niewysokim przebiegiem, zachowany w niemal idealnym stanie. Pomimo zastosowania automatycznej, czterostopniowej skrzyni biegów, auto przyspiesza bardzo żwawo, a dźwięk silnika V6, wydobywający się spod maski, ucieszy każdego zwolennika motoryzacji sprzed ery downsizingu. Jeżeli więc kusi Was francuska klasa i komfort, ten samochód będzie dla Was idealny.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1998 – SPRZEDANY

Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin

Henri Chapron budował nadwozia od lat 20-tych, dla luksusowych marek jak Talbot, Delahaye czy Delage. Podczas gdy w latach 50-tych konkurencja nie doceniła rewolucji związanej z wprowadzeniem samonośnych nadwozi, Chapron tworzył dzieła swojego życia. Na jego warsztacie znalazł się najbardziej rewolucyjny samochód swoich czasów – Citroen DS. Choć już w fabrycznej wersji olśniewał wyrafinowaniem, zarówno pod względem stylu, jak i techniki, jego natychmiastowa popularność sprawiła, że dla francuskiej arystokracji stał się zbyt oczywisty. Tu Henri Chapron stał się niczym krawiec szyjący wytworny frak na miarę. Z warsztatu wyjeżdżały piękne i niepowtarzalne samochody, powstające na indywidualne zamówienia. Oprócz kabrioletów zwanych m.in. Croisette, Le Caddy i Palm Beach, były również piękne coupe — Le Dandy i Concorde. Le Dandy powstał w zaledwie około 50 egzemplarzach, w przedstawionej tu pierwszej generacji – było ich zaledwie około 20 sztuk. Każdy wyróżniał się indywidualnymi detalami, ale każdy miał zawsze jedną parę drzwi, cztery miejsca, i nie miał oszklenia za słupkiem B, czym odróżniał się od wersji Concorde. To prawdziwy motoryzacyjny haute couture, dzieło najwyższej klasy, godne największego podziwu. Ten przepiękny egzemplarz został całkowicie odrestaurowany w warsztacie słynącym z najlepszych renowacji Citroenów DS i SM, pod opieką niemieckiego i polskiego specjalisty.
Czytaj dalej Citroen DS 19 Le Dandy 1958 – 950000 PLN – Szczecin

Citroen XM 1991 – SPRZEDANY

Citroen XM to wyjątkowy samochód, godny następca modeli DS i CX. Podobnie jak poprzednicy, wyróżniał się zarówno stylistycznie, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Po latach szczególnie pierwsza seria produkcyjna czaruje spójnością designu nadwozia i wnętrza. Duża ilość poziomych i skośnych linii, opływowy kształt, duża powierzchnia szyb. Tak prezentował się futuryzm końca lat 80-tych, który przykuwa uwagę na ulicy nawet dziś. Wnętrze to miękkie fotele i bajeczne zawieszenie, opierające się na niezrównanej pod względem komfortu hydropneumatyce. Pod maską mocne V6 – silnik, o którym marzyli właściciele poprzednika tego modelu, czyli CX. Ten egzemplarz ma niski przebieg, wciąż fabryczny lakier i klimatyzację na pokładzie. Czy potrzeba do szczęścia czegoś więcej?
Czytaj dalej Citroen XM 1991 – SPRZEDANY

Citroen B15 1927 – 44500 PLN – Bydgoszcz

Citroen B15 jest to pierwszy, francuski samochód dostawczy z zamkniętą kabiną. Po raz pierwszy zobaczył światło dzienne na salonie samochodowym w Paryżu w październiku 1926 roku. Tą użytkową konstrukcję powstałą na bazie poprzednika o oznaczeniu B14 porusza mała czterocylindrowa jednostka o pojemności 1628 cm³, która rozpędza go do około 80 km/h. Citroen ten często dostarczany był “goły”, jako jeżdżące podwozie, a zamawiający miał możliwość zamówienia zabudowy “na wymiar” u wybranego producenta. Okaz wystawiony na sprzedaż posiada zamykaną przestrzeń ładunkową, która wręcz prosi się o wymalowanie reklamy w starym stylu. Samochód wyremontowany został 10 lat temu i posiada oryginalny francuski dowód rejestracyjny. Mechanicznie w pełni sprawny i bez oznak korozji, może się świetnie sprawdzić jako firmowa maskotka, pełniąc funkcje reklamowe.
Czytaj dalej Citroen B15 1927 – 44500 PLN – Bydgoszcz

Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX to pojazd z innego świata, nie przypominający niczego co powstało w latach 70-tych, ani kiedykolwiek później. Następca słynnej Deesy powstawał w zupełnie nowej rzeczywistości, lecz inżynierowie Citroena stanęli na wysokości zadania, myśląc nieszablonowo i odważnie oraz realizując pomysły, które sprawdzały się lepiej od utartych schematów. Jego wyjątkowość zaczyna się od układu hydropneumatycznego, sterującego zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. W rezultacie kierowca i pasażerowie otrzymali niezrównany komfort resorowania, który w Mercedesie próbowano skopiować, a w Rolls Royce’ie – poddano się i kupiono od Francuzów licencję. Korektory wysokości odpowiadały za zmniejszenie przechyłów podczas przyspieszania i hamowania. Citroen nie nurkuje podczas hamowania jak każde inne auto, on dostojnie “kuca”. Hamulce – były bardziej skuteczne niż jakiekolwiek inne w epoce. Co ciekawe – zmieniają siłę hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi. Układ kierowniczy DIRAVI – oparty na systemie znanym lotnictwa, potrafi zmieniać siłę wspomagania w zależności od prędkości, prostuje koła po puszczeniu koła kierownicy (nawet na postoju) i zapobiega przenoszeniu drgań z nawierzchni na koło kierownicy. W efekcie – mimo wieku jeździ jak współczesne auto wysokiej klasy, trudno porównać odczucia z jazdy z jakimkolwiek innym samochodem zabytkowym. On płynie po drodze, nie zważając na stan nawierzchni. Wyjątkowość i oryginalność zachowano również w kabinie. Niepowtarzalny układ wskaźników z obrotowymi bębnami prędkości i obrotów, brak dźwigienek za jedynym w swoim rodzaju kołem kierownicy i stylistyka, która przywołuje filmy science-fiction. Wreszcie sylwetka stworzona przez Roberta Oprona – aerodynamiczna, zdecydowana w formie i charakterystyczna, w pierwszej serii pięknie udekorowana elementami z nierdzewnej stali, trwalszymi od tańszych technologicznie chromów. Na idealnego CX’a polowaliśmy od lat, stale przeglądając europejskie serwisy. Ta Athena absolutnie nas urzekła zjawiskowym sposobem zachowania. To oryginalny, nigdy nie odtwarzany egzemplarz, poddany przez nas jedynie niezbędnym pracom serwisowym.
Czytaj dalej Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX Athena 1982 – SPRZEDANY

Statek kosmiczny z lat osiemdziesiątych, Citroen CX Athena. Samochód totalnie wyprzedzający swoją epokę rozwiązaniami technicznymi i designem, który doceniony został przez 16 lat produkcji sprzedażą wynoszącą prawie 1,2 miliona egzemplarzy. Niestety do dziś nie zostało ich tak dużo jak mogło by się zdawać. Stało się tak nie tylko za sprawą korozji niszczącej karoserię, ale i wysokiego kosztu napraw mechanicznych. Zadbany, sprawny, jeżdżący egzemplarz z oryginalną, nietypową dla modelu CX skórzaną tapicerką oraz oryginalnym lakierem jest więc czymś, co należy docenić. Oczywiście okaz nosi ślady użytkowania, ale gdybyście chcieli poczuć co oznacza prawdziwie komfortowe zawieszenie (zadziwiająco bezpieczne również podczas szybkiej jazdy!), to jest świetny wybór.
Czytaj dalej Citroen CX Athena 1982 – SPRZEDANY