Archiwum kategorii: Citroen

Citroen CX 25 GTi 1987 – 41000 PLN – Suchy Las

Francuzi zawsze potrafili myśleć, projektować i tworzyć nieszablonowo. Tak jak szokiem w momencie debiutu był wspaniały Citroen DS w 1955 roku, tak samo 19 lat później wprowadził świat w zdumienie Citroen CX. Był luksusowy, był komfortowy, czarował rozwiązaniami technicznymi, ale i sylwetką. Choć była to tradycyjna berlina, sylwetkę jej otrzymano cyzelując kształt w tunelu aerodynamicznym. Nazwa „CX” nawiązywała do określenia współczynnika oporu aerodynamicznego Cx, który był tu imponujący i wynosił ~0,3, czyli był dokładnie taki, jaki wychwalany za aerodynamikę Mercedes W124 osiągnął dopiero o dekadę później. CX zresztą wciąż wtedy znajdował się w produkcji, a w międzyczasie otrzymał to, czego mu początkowo brakowało, czyli mocniejsze jednostki napędowe. Citroen CX 25 GTi oferuje solidne 125 KM. W zestawieniu z najmocniejszymi Mercedesami – to wciąż nie jest równy rywal, ale za to komfort oferuje na jeszcze wyższym poziomie. Hydropneumatyczne zawieszenie nie ma sobie równych, a fotele we francuskim samochodzie oferują miękkość, jakiej w niemieckich samochodach nie odnajdziemy.
Czytaj dalej Citroen CX 25 GTi 1987 – 41000 PLN – Suchy Las

Citroen Xantia 1995 – SPRZEDANY

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku. Elegancki projekt studia Bertone inspirowany był modelem XM, miał podobną ilość zawsze modnych ostrych linii, choć projektanci zdecydowali się nieco wyodrębnić bagażnik, tworząc sylwetkę 2,5-bryłową. Projekt był udany, został bardzo ciepło przyjęty na rynku, chwalony za jakość wykonania i najwyższej klasy komfort. Ten ostatni zapewnia nie tylko świetna, welurowa tapicerka, lecz przede wszystkim specjalność Citroena – zawieszenie hydropneumatyczne – będące dziś największym wyróżnikiem i zaletą tego auta. Nasz egzemplarz wybitnie wyróżnia się stanem zachowania. Zaledwie 39 tys. km przebiegu, skrupulatny serwis, niemal brak śladów użytku. Sprawia wrażenie niemal nowego auta – tak wyglądem nadwozia i wnętrza, jak i sposobem, w jaki jeździ. Największym zaskoczeniem może być jego jednostka napędowa. Wszak silniki wysokoprężne najczęściej kupowane były przez tych, którzy lubili bądź potrzebowali dużo jeździć i po latach są najbardziej wyeksploatowane, a ten egzemplarz to ewenement i wyjątek od reguły.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1995 – SPRZEDANY

Citroën DS 21 Majesty 1969 – Szwajcaria

Interpretacje Citroena DS i ID opracowane przez Henriego Chaprona znacznie różniły się od standardowej wersji produkcyjnej. Niesamowite i charakterystyczne dodatki na nadwoziu to nie wszystko, czego można się było po nich spodziewać. Własną wersję ekskluzywnego DS pokazał podczas Porte de Versailles Salon de l’Auto w październiku 1964 roku, używając nazwy „Majesty”. Celem Henriego było zadowolenie nielicznych klientów, którzy uważali DSa w wersji Prestige za niewystarczająco ekskluzywnego. Majesty charakteryzował się wyższą i bardziej kanciastą linią dachu w porównaniu do fabrycznego DS. Zapewniało to większą przestrzeń nad głową pasażerom z tyłu. Ten limitowany model był produkowany do 1969 roku, w sumie zbudowano ich zaledwie 27 sztuk. Tylko trzy ostatnie były wyposażone w nowy przód z liftingu z 1969 roku, który zawierał kierunkowe reflektory. Oferowany na aukcji egzemplarz jest właśnie jednym z tego ekskluzywnego trio. Samochód jest wykończony w kolorze Midnight Blue i jak większość dzieł Chaprona posiada dodatkowe ozdobne elementy zewnętrzne, takie jak chromowane listwy progowe i polerowane aluminiowe osłony kół. Wyposażony jest w hydraulicznie sterowaną skrzynię biegów z dźwignią na desce rozdzielczej. Dolna deska rozdzielcza jest ręcznie malowana zgodnie z oryginalną specyfikacją w wykończeniu ze sztucznego drewna, a siedzenia i panele drzwi wykończone są skórą w kolorze beżowym Havana w wykończeniu Pullman, uzupełnionym grubą brązową wełnianą wykładziną. Majesty został całkowicie odrestaurowany i jest gotowy do jazdy lub wystawienia na pokaz. Wyceniony został na 50 – 100 tysięcy franków szwajcarskich, a oferowany będzie bez ceny minimalnej na nadchodzącej aukcji Bonhams w Gstaad, w kantonie Bern w Szwajcarii.
Czytaj dalej Citroën DS 21 Majesty 1969 – Szwajcaria

Citroen XM 1992 – 27500 PLN – Tarnowskie Góry

Niebanalna stylistyka firmy Bertone, doskonale komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne, niemal 3-metrowy rozstaw osi gwarantujący dużo przestrzeni we wnętrzu, wreszcie mocny turbodiesel pozwalający połączyć dynamikę z ekonomicznym spalaniem. Citroen XM td12 ma wiele atutów, dzięki którym można go pokochać na lata. Właściciel tego egzemplarza spędził z nim aż 28 lat, co samo w sobie może być najlepszą rekomendacją. Przebieg samochodu to jedynie 121 tys. km, auto było stale pod odpowiednią opieką serwisową i nie było eksploatowany zimą. To wszystko sprawia, że i kolejny użytkownik będzie miał z pewnością wiele radości z jazdy tym egzemplarzem.
Czytaj dalej Citroen XM 1992 – 27500 PLN – Tarnowskie Góry

Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa

Citroen CX z 1985 roku to jeden z ostatnich przedstawicieli pierwszej serii, z pięknymi zderzakami ze stali nierdzewnej i kultowymi bębnowymi wskaźnikami, w uroczy sposób pokazującymi prędkość i obroty silnika. Od strony technicznej to już nowszy silnik Douvrin, pięciostopniowa skrzynia biegów i system Diravi, będący nie tylko wspomaganiem kierownicy zrealizowanym na bazie układu hydropneumatyki, ale z dodatkową funkcją polegającą na automatycznym powrocie do ustawienia na wprost. Największą atrakcją pozostaje zawieszenie hydropneumatyczne, gwarantujące komfort na poziomie nie znanym w jakichkolwiek innych samochodach średniej klasy.
Czytaj dalej Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa

Citroen CX 2000 1975 – SPRZEDANY

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.
Czytaj dalej Citroen CX 2000 1975 – SPRZEDANY

Citroen 2CV 1969 – 75000 PLN – Tychy

Citroen 2CV produkowany był od roku 1948 do 1990. Tworzony jako prosty samochód dla ludu, już pod koniec lat 60-tych reklamowany był jako „4 koła pod parasolem”. Był to już wówczas pojazd po sporej ewolucji – utracił „motylkowe drzwi”, otrzymał nową maską, miał dwukrotnie wzmacniany i powiększony silnik, nawiewy ciepłego na szybę i bogatszą deskę wskaźników. Wbrew słowom sprzedającego absolutnie nie jest to pierwsza generacja modelu. Pierwszy był Typ A, sprzedawany bez zamków drzwi i dostępny tylko w jednym kolorze. W 1954 roku pojawił się szybszy i mocniejszy typ AZ. Rok 1956 to debiut typu AZL, rok 1957 to Typ AZLP. W 1963 pojawił się Typ AZA, a wkrótce po nim AZAM. Prezentowany egzemplarz to Citroen 2CV AZL-NT, wersja dostępna od 1967 roku, wyposażona dodatkowo w deskę rozdzielczą z Ami 6, zmienioną kierownicę i nowe siedzenia, gwarantujące komfort wcześniej niemożliwy w 2CV. Jego produkcja była krótka, gdyż formę bardziej luksusowego 2CV zaczął pełnić model Dyane, którego produkcja ruszyła również w 1967 roku. Auto sprowadzone zostało z Hiszpanii i odrestaurowane w Polsce, cieszą zachowane detale charakterystyczne dla modelu i epoki, jak oryginalny grill czy przednie i tylne światła.
Czytaj dalej Citroen 2CV 1969 – 75000 PLN – Tychy

Citroen Acadiane 1981 – 29900 PLN – Giżycko

Jak coś się sprawdza, róbmy to wciąż. Tak właśnie wyobrażali sobie Francuzi koncepcję taniej furgonetki pod koniec lat 70-tych. To kolejna ewolucja modelu 2 CV, czyli popularnej „kaczki”, w wersji towarowej rozwijanej od 1951 roku. Zaprezentowany w 1978 roku model był odmianą modelu Dyane, wykorzystując przednią część osobówki i kabinę z dostawczego modelu 2 CV AK 400. Ten niezwykle oryginalny model przyjął się na rynku tak doskonale, że jego produkcję ciągnięto aż do lipca 1987, kiedy zastąpił go Citroen C15. Acadiane wciąż może się sprawdzić w małym biznesie. Jest niewielki, zwrotny, ekonomiczny w eksploatacji i natychmiastowo przykuwa uwagę. Może pomieścić jedną europaletę i ma ładowność 435 kg. Dla małej piekarni czy sklepu z narzędziami – jak znalazł.
Czytaj dalej Citroen Acadiane 1981 – 29900 PLN – Giżycko

Citroen C6 2006 – SPRZEDANY

Citroen zawsze wiedział, jak zaskakiwać rynek i nabywców. Design wnętrza, kształty nadwozia, nowoczesne rozwiązania i to z czego znany jest od 1955 roku – hydropneumatyczny układ zawieszenia. W marcu 2005 roku, podczas genewskiego salonu, Citroen zaprezentował model C6, który stał się flagowym, najbardziej ekskluzywnym i reprezentacyjnym modelem marki. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Ta limuzyna klasy wyższej zapewnia komfort godny najlepszych samochodów na świecie. Zawieszenie Hydractive 3+ o 16 stopniach tłumienia, aktywna aerodynamika i head-up display, to były nowinki po raz pierwszy zastosowane we francuskim aucie. Nawet dziś auto absolutnie czaruje swoim zachowaniem na drodze, doskonałą jakością wykonania i wyciszeniem. Z powodzeniem może służyć na co dzień, u każdego kto lubi nieszablonowe samochody i pragnie wyróżnić się na ulicy. To ostatni taki Citroen, zamykający pewną erę w historii i posiadający dzięki temu już status przyszłego klasyka. W garażu Giełdy klasyków uzupełnił trylogię nowoczesnych hydropneumatyków, dołączając do modeli CX i XM.
Czytaj dalej Citroen C6 2006 – SPRZEDANY

Citroen 11B 1956 – SPRZEDANY

Samonośne nadwozie, niezależne zawieszenie kół, hamulce hydrauliczne i wreszcie – napęd na przód. To nie były cechy powszechnie spotykane w latach 30-tych, lecz dzięki nim debiutujący w 1934 roku Citroen Traction Avant zdecydowanie wybijał się ponad przeciętność. Dzięki mocnym jednostkom napędowym i pewnemu prowadzeniu szybko stał się ulubionym samochodem francuskiej policji i… gangsterów. Potrafił ująć również komfortowym zawieszeniem. Stale rozwijany samochód dotrwał w produkcji aż do 1957 roku. Prezentowany Citroen 11B opuścił fabrykę w 1956 roku, kryjąc pod maską już finalną, 60-konną wersję czterocylindrowego silnika. To absolutnie ponadczasowy samochód, który w pięknie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Citroen 11B 1956 – SPRZEDANY