Mercedes 190E 2.5-16 to specjalna, sportowa wersja modelu W201. Był to konkurent BMW M3, z którym przez szereg lat rywalizował na torach wyścigowych. Wyposażony został w 16-zaworową jednostkę będącą ewolucją silnika 2.3-16, opracowanego przez brytyjskiego Coswortha. Również dziś jest alternatywą dla BMW M3 – tańszą, bardziej komfortową, lepiej wykonaną… i ta zasada obowiązuje zarówno wśród wyeksploatowanych egzemplarzy, jak i tych najlepszych, z niskim przebiegiem i największym potencjałem kolekcjonerskim. Wyprodukowano ich jedynie 5743 sztuki, ta wciąż zachowała oryginalny lakier, ma niski, udokumentowany przebieg i poszukiwaną skrzynię manualną z biegami w układzie “dog-leg” (jedynka w lewo i do tyłu). W takiej konfiguracji zbudowano zaledwie 12% nakładu produkcji, czyli jest to jedna z zaledwie około 700 sztuk i zarazem jedna z najlepiej zachowanych.
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 W201
Rocznik: 1990
Przebieg: 84000 km
Pojemność: 2498 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 195 KM
Wyposażenie:
– ABS,
– ASD,
– klimatyzacja,
– wskaźnik temperatury oleju, stoper, wskaźnik ładowania,
– skórzana tapicerka,
– elektrycznie ustawiane fotele,
– podgrzewane przednie fotele,
– elektrycznie ustawiane lusterko,
– radio fabryczne,
– alufelgi,
– elektryczny szyberdach,
– roleta tylnej szyby,
– centralny zamek,
– elektrochromatyczne lusterka boczne,
– światła przeciwmgielne,
– 4 elektryczne szyby,
– podgrzewane lusterka boczne,
– układ samopoziomujący tylną oś (nivo)
Samochód w fenomenalnej kondycji, zachowany w całkowicie oryginalnym stanie.
Na każdym elemencie znajduje się fabryczna powłoka lakiernicza.
Samochód z ogromnym potencjałem kolekcjonerskim.
Samochód pochodzi z rynku niemieckiego.
Pierwszy właściciel polskiego pochodzenia, rocznik 1935.
Samochód wraz z pierwszym właścicielem przywędrował do Polski już w 1994 roku.
Zarejestrowany w Polsce od 2000 roku.
Tu zmieniał właścicieli trzykrotnie, zawsze traktowany z należytą uwagą.
Zachowany został również oryginalny, niemiecki brief – stąd ponowna rejestracja w Niemczech nie będzie stanowić problemu.
Prace serwisowe wykonane w tym sezonie:
– wymiana oleju i kompletu filtrów (ASO Mercedes-Benz),
– serwis i czyszczenie układu klimatyzacji,
– wymiana uszczelek pokrywy zaworów i świec (oryginalne części Mercedes-Benz)
– wymiana amortyzatora podtrzymującego maskę (oryginalna część Mercedes-Benz),
– wymiana sfer w tylnym zawieszeniu Nivo (oryginalne części Mercedes-Benz),
– wymiana korektora wysokości (oryginalna część Mercedes-Benz),
– płukanie i dwukrotna wymiana oleju hydraulicznego w układzie Nivo,
– nowy akumulator.
Wartość przeprowadzonych prac zamknęła się w kwocie 7500 PLN.
Sprzedaję auto na fakturę VAT-marża (brak obowiązku opłaty 2% podatku PCC).
Na co dzień prowadzę stronę gieldaklasykow.pl, pisuję tu większość wstępów do ogłoszeń.