Mercedes W123 debiutował w 1975 roku, a w 1977 weszła do oferty nowa wersja nadwoziowa C123, czyli coupe. Auto miało świetne proporcje i piękną linię boczną z bezramkowymi drzwiami i bez słupka B, wciąż cechując się dostojeństwem i charyzmą właściwą dla samochodów z gwiazdą na masce. Model zastępował W114 coupe i był dostępny początkowo w trzech wersjach – gaźnikowych 230 C i 280 C oraz wtryskowym 280 CE. Mercedes 230 C C123 skrywa pod maską najmniejszy, czterocylindrowy silnik, w tym przypadku sprzężony z automatyczną skrzynią biegów. Auto ma śliczną konfigurację kolorystyczną, zachowane jest w świetnym stanie, z przebiegiem poniżej 80 tysięcy kilometrów. Na jego pokładzie odnajdziemy skórzaną tapicerkę, zachowaną w absolutnie fenomenalnym stanie, zważywszy na 43-letnią już metryczkę. Wysoki stopień oryginalności, niski przebieg, jedna para drzwi i gwiazda na masce to gwarancja, że samochód będzie traktowany jak luksusowe dobro i z czasem jego wartość będzie rosnąć.
Mercedes 230 C C123
Rocznik: 1977
Przebieg: 79250 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 109 KM
Wyposażenie:
– radio Becker,
– podgrzewana szyba tylna,
– elektryczna antena radia,
– wspomaganie układu kierowniczego.
Prezentowany Mercedes W123 230 C to jeden z pierwszych egzemplarzy, jakie wyjechały na drogi po prezentacji w Genewie. To własnie w 1977 roku został zaprezentowany model COUPE. Karoseria w kolorze MAGNETITBLAU o kodzie 931 w połączeniu ze skórzanym wnętrzem w kolorze PASTELLGELB tworzy niezwykle ciekawą kompozycję. Samochód pochodzi z Południa Francji, gdzie miał dwóch właścicieli. Pierwszy przejechał nim około 60000 km, następnie auto było garażowane przez kilka lat. Drugi właściciel (osoba niezwykle skrupulatna) odzyskał jego świetność. Otrzymaliśmy od niego odręczne zapiski prowadzone dokładnie od dnia zakupu aż do dnia sprzedaży. Dotyczą one wszystkich napraw oraz części, które zostały wymienione – przy jakim przebiegu i kiedy to miało miejsce. Dzisiaj Mercedes ma niespełna 80000 km przebiegu, a stan w jakim się zachował jest na to dowodem.
Karoseria została odświeżona nową powłoką lakierniczą, jest to zabieg wykonany przez poprzedniego właściciela. Problem jakiejkolwiek korozji w tym egzemplarzu nie istnieje. Podwozie posiada fabryczną konserwację. Karoseria nigdy nie była cięta ani spawana. Mercedes idealnie trzyma linie.
Galanteria chromowana zachowana, w pełni fabryczna, w stanie niemal idealnym. Jak na 43 lata powierzchnie chromowane mają niezwykle świeży wygląd. Wszystko przylega do karoserii.
Wnętrze w skórzanym wykończeniu w stanie bardzo dobrym. Brak przetarć czy pęknięć. Dywany nie są spłowiałe ani poplamione. Konsola w stanie idealnym. Elementy ulegające najczęściej zużyciu w tym egzemplarzu są zużyte idealnie do przebiegu.
Silnik i skrzynia biegów zostały poddane przeglądowi. Wszystko działa jak należy. Układ hamulcowy został zweryfikowany i poddany regeneracji. Wszystkie elementy wymagające zmiany zostały zastąpione nowymi.