Mercedes 280 SEL 4.5 W108 1973 – SPRZEDANY

Mercedes 280 SEL 4.5 W108 to limuzyna, która w swojej epoce nie miała sobie równych. Generacja debiutowała w 1965 roku, uzupełniając luksusową linię modeli W111 o model, w którym nie zawarto już odchodzących do lamusa skrzydeł. W 1963 roku debiutowała Pagoda i w analogiczny sposób dwa lata później Paul Bracq stworzył sylwetkę, która nawet po półwieczu zachwyca doskonałymi proporcjami i ponadczasowym stylem. 280 SEL 4.5 to kombinacja z końca 7-letniego okresu produkcji modelu, łącząca nadwozie z przedłużonym rozstawem osi z największym z dostępnych w generacji W108 silnikiem V8 o pojemności 4,5 litra. Takich samochodów zbudowano jedynie 8173 sztuk, wyłącznie w latach 1971-73 i wyłącznie na północnoamerykański rynek. Osiągi ma niemal sportowe, choć jest to luksusowy samochód. Na pokładzie odnajdziemy nie tylko piękne zegary i wspaniałą, skórzaną tapicerkę, lecz również klimatyzację, elektryczne szyby, a także skrzynię automatyczną.

Mercedes 280 SEL 4.5 W108
Rocznik: 1973
Przebieg: 290000 km
Pojemność: 4520 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 198 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– radio Becker,
– skórzana tapicerka

Prezentowany model Mercedesa 280 SEL z 4,5 litrowym silnikiem z automatyczną skrzynią biegów pochodzi z Kalifornii. To luksusowa limuzyna z V8 pod maską z lat 70-tych. Wolnossąca jednostka napędowa nadawała niemalże sportowe osiągi. Mimo iż auto było synonimem luksusu, potrafiło przyspieszać do setki w 10 sekund. Dzięki ciepłemu klimatowi, jego główna zaletą jest bardzo zdrowa karoseria i pięknie zachowane wnętrze.

Niestety powłoka lakiernicza wymaga odświeżenia, ponieważ poddała się upływowi czasu. Galanteria chromowana jest kompletna i w naprawdę niezłej kondycji. Auto trzyma linie.

Mercedes jest mechanicznie sprawny. Silnik pracuje równo, a skrzynia nie szarpie podczas zmiany biegów, ale silnikowi na pewno przyda się kompleksowy przegląd.

Wnętrze mimo wielu lat uchowało się w super stanie. Skórzana tapicerka foteli nie ma przetarć ani odbarwień. Skóra nie jest popękana. Drewno kompletne, w niebywale dobrej kondycji.
Jedynie przednia lewa szyba wymaga weryfikacji (silnik działa, ale szyba się nie opuszcza).

Ogólnie auto jest wspaniałą bazą do odzyskania jego fabrycznej świetności. Przy odrobinie chęci i pracy na pewno może się stać wspaniałym klasykiem z dawnych lat.