Mercedes 240D W123 czaruje wybitną mechaniczną trwałością i urokiem starej dobrej Gwiazdy, która dojedzie wszędzie, kojąc stoickim spokojem, staroświecką wygodą i łagodnym terkotem diesla – tu w największej czterocylindrowej wersji. Te samochody przemierzały po naszych drogach miliony kilometrów, lecz ten ma dziś na liczniku zaledwie 127800 kilometrów przebiegu i stan, który właściwy byłby dla przeciętnie kilkuletniego samochodu… a ten ma już na karku 38 wiosen. Piękna konfiguracja kolorystyczna, niemal w całości oryginalny lakier i dokumentacja przebiegu to z pewnością niepodważalne zalety tej oferty. Każdy fan marki będzie pod wrażeniem.
Mercedes 240D W123
Rocznik: 1980
Przebieg: 127800 km
Pojemność: 2399 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 72 KM
Wyposażenie:
– elektryczne szyby przednie
– wspomaganie kierownicy
– podgrzewana szyba tylna
– podłokietnik kierowcy
Prezentowany egzemplarz Mercedesa to wersja W123 240D Luxe. Pochodzi z południa Francji od pierwszego właściciela. Auto od 2002 roku przejechało 10 kilometrów (była to trasa do stacji kontroli technicznej). Poza tymi przejazdami Mercedes nie był użytkowany, gdyż jego właściciel z racji podeszłego wieku skupiał się jedynie na utrzymaniu go w idealnym stanie.
Jest to wersja z legendarnym (słynącym z gigantycznych przebiegów) dieslem, który na chwile obecna ma niecałe 130 tys. kilometrów przebiegu. Wiele osób pewnie powie, że to nie możliwe, a jednak jesteśmy w posiadaniu dokumentów świadczących o tym przebiegu.
Karoseria w kolorze wiśniowym z jasnym wnętrzem.
Powłoka lakiernicza niemal w 100% oryginalna, jedynie można się dopatrzyć naprawy lakierniczej prawych drzwi tylnych.
Wygląda to jednak na prace wykonaną kilkanaście lat wstecz.
Zarówno nadwozie, jak i podwozie nie posiadają najmniejszego ogniska korozji (podwozie 100% w fabrycznym zabezpieczeniu antykorozyjnym). Obszerna dokumentacja zdjęciowa podwozia jest tego potwierdzeniem. Oczywiście faktem jest, że opisywane auto nigdy nie miało żadnej kolizji, co wpływa na oryginalność wszystkich elementów wykończenia karoserii (szyby, lampy, listwy oraz zderzaki).
Całość sprawia wrażenie fabrycznie nowego, a lakier nadal posiada swój blask i świeżość.
Silnik otrzymał nowy olej i filtry, zapewniam iż nie był myty wraz z komora przed wykonaniem zdjęć (zero wycieków). Na jednym ze zdjęć można zobaczyć silnik wraz ze skrzynia biegów od dołu. Tylny most suchy, co jest raczej rzadkością w starszych modelach Mercedesów.
W układzie hamulcowym został wymieniony tylko płyn, ponieważ nic więcej nie klasyfikowało się do wymiany.
Siła hamowania rozkłada się równo na wszystkie koła, co skutkuje brakiem ściągania podczas mocnego wciśnięcia pedału hamulca.
Widoczne na zdjęciach elementy zawieszenia są oryginalne (fabryczny lakier sprężyn, ocynk przewodów hamulcowych).
Tłumik końcowy to jedyny element, który poddał się nieznacznie korozji i zostanie wymieniony na nowy w najbliższym czasie.
Wnętrze rewelacyjnie zachowane i mimo jasnego koloru nie posiada przebarwień ani plam. Fotele nie posiadają nawet minimalnych śladów zużycia nawet w newralgicznych miejscach. Konsola bez pęknięć.
Elektryka kabiny działa bez zarzutów.
Zapraszamy do obejrzenia tego już 38 letniego klasyka ze wspaniale klekoczącym dieslem pod maska. Auto na żywo robi niesamowite wrażenie.