Legends Cars

Mercedes 560 SEC C126 1989 – SPRZEDANY

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, we wrześniu 1981 roku, Daimler-Benz zaprezentował nowy model SEC. Nowa generacja Coupé została ponownie oparta na limuzynie Klasy S, a nie na SL, jak w przypadku poprzednika, czyli serii 107. Silniki V8 wprowadzone już w limuzynie i SLC zostały gruntownie zmodernizowane. Lista modyfikacji obejmowała między innymi wzrost stopnia sprężania, zmodyfikowane wałki rozrządu, zmienione fazy rozrządu, inne zawory wtryskowe i elektroniczną regulację obrotów biegu jałowego. To właśnie w C126 SEC zastosowano po raz pierwszy hamulce tarczowe z pływającymi zaciskami na przednich kołach, co pozwoliło na użycie większych tarcz hamulcowych, a także umieszczenie cylindrów po wewnętrznej stronie kół, gdzie były efektywniej chłodzone. Rozstaw osi w SEC-u był o 30 milimetrów dłuższy niż w poprzedniej serii Coupe, a kabina pasażerska znacznie bardziej przestronna. Dzięki zastosowanym w karoserii wzmocnieniom Coupé spełniało ten sam wysoki standard bezpieczeństwa, co limuzyny Klasy S. Ciekawym detalem wyposażenia były elektrycznie sterowane podajniki pasów, które miały za zadanie przesunąć go w pole widzenia kierowcy i pasażera. Elegancka i harmonijna stylistyka od samego początku spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem: SEC był jednym z najpiękniejszych samochodów swojego okresu i co ważne, pozostał nim do dziś.

Mercedes-Benz 560 SEC C126
Rocznik: 1989
Przebieg: 146870 mil
Pojemność: 5547 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 242 KM

Mercedes-Benz 560 SEC (C126)

SEC prezentowany przez Legends przeszedł renowację lakierniczą. W jego wnętrzu pojawiła się nie tylko nowa tapicerka, ale również zdobiące kabinę drewno zostało odnowione i zindywidualizowane specjalnie dla tego projektu. Silnik oraz skrzynia biegów zostały poddane pełnej odbudowie (od momentu remontu auto przejechało 50 testowych kilometrów).

W samochodzie zainstalowano unowocześniony sprzęt audio sterowany klasyczną jednostką Becker’a. Zawieszenie samochodu również zostało zmienione, tak jak i układ klimatyzacji. Czarny lakier z ciepłym wnętrzem oraz skórami w kolorze Palomino zgrywają się świetnie. Całości projektu dopełniają felgi Performa 25 w stylu AMG.