Silnik umieszczony centralnie był koncepcją przeniesioną z samochodów Formuły 1 na ulice. Początkowo był domeną samochodów z najwyższej półki, jak choćby Lamborghini Miura, lecz z czasem miał trafić również do konstrukcji zdecydowanie bardziej przystępnych, a taką był VW-Porsche 914. Zrodzony jako następca modelu 912 oraz Karmanna Ghia, był owocem współpracy dwóch firm. Przygotowany w tańszej wersji z czterocylindrowym silnikiem stał się rynkowym hitem, a jego odmiana Porsche 914/6 z 6-cylindrowym motorem z 911-tki była rzadka i droga. Ten egzemplarz to podstawowa wersja 1,7, lecz w stylizacji sportowej i w specyfkacji wzmocnionej względem fabrycznej.
Porsche 914
Rocznik: 1973
Pojemność: 1700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Porsche 914 było efektem mariażu Volkswagena i Porsche, który zapoczątkował erę trwającą do dziś w postaci Boxstera. Porsche 914 również ma dwa bagażniki, a silnik umieszczony centralnie. Dach typu targa jest zdejmowany i można go umieścić w tylnym bagażniku. 914 występowało w wersji 4 i 6 cylindrowej, która była tak droga, że jest do dzisiaj jednym z rzadszych Porszaków z przełomu lat 60 i 70.
Ten egzemplarz odrestaurował kilka lat temu Marko Schwartz, pasjonat marki i jej historii, szczególnie tej motorsportowej. Auto zostało przygotowane w duchu fast road. Silnik typu boxer chłodzony powietrzem o pojemności 1.7 litra został doposażony w dwa gaźniki Webera 44 IDF zamiast instalacji wtryskowej, aparat zapłonowy 123+ na bluetooth oraz kompletny układ wydechowy Ansa, dzięki czemu bardzo dobrze brzmi i bardzo sprawnie się napędza. Zawieszenie Koni, opony Toyo i szerokie felgi z epoki dobrze grają z najlepszym możliwym kolorem dla 914, który miał swoją historię w sporcie. Auto nawiązują swoim wyglądem do legendarnego 914/6 GT robi piorunująco pozytywne wrażenie.
Choć renowacja zakończyła się w 2021 roku, to jednak silnik nadal jest na dotarciu. Piękne auto gotowe do sezonu.