Renault 11 debiutowało w 1983 roku, rok po tym, jak jego bliźniak w nadwoziu sedan, czyli Renault 9, zdobyło najbardziej prestiżową europejską nagrodę w postaci tytułu Car of the Year. Wyróżniało się nowoczesną sylwetką hatchback, z poczwórnym spojrzeniem prostokątnych przednich reflektorów i tylną klapą w postaci unoszonej szyby. Potrafiło połączyć komfort i przestronne wnętrze z niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi, popularne się stało w całej Europie, a we Francji jeździli nimi niemal wszyscy – począwszy od taksówkarzy, po policję. Apogeum popularności osiągnęło w 1985 roku, kiedy wóz stał gwiazdą światowego kina w filmie „A View to a Kill”, a za jego kierownicą zasiadł nie kto inny, jak Roger Moore w roli Jamesa Bonda. Ten egzemplarz z penością wyróżnia się fantastycznym stanem zachowania, a jego przebieg to tylko 31 tys. km.
Renault 11
Rocznik: 1985
Przebieg: 31000 km
Pojemność: 1397 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 72 KM
Wyposażenie:
– elektryczne szyby z przodu,
– centralny zamek,
– radio Renault.
Renault 11 1.4 TSE z 1985 roku została sprowadzona do Polski kilka lat temu prosto z Palma de Malorca. Auto jest prawie jak nowe, ma zaledwie 31.000 km od nowości, pierwszy lakier, przepiękne i oryginalne detale oraz niepowtarzalny zapach Renault z tamtych lat. Dysponuje skrzynią o 5 biegach, jest całkiem żwawa – 72 KM i 830 kg masy własnej powoduje uśmiech na twarzy.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy auto przeszło u mnie sporo prac, aby mogło cieszyć niezawodnością:
– wymiana uszczelniaczy zaworowych i regulacja zaworów,
– wymiana amortyzatorów przednich razem z górnymi mocowaniami i ich osłonami,
– wymiana gum stabilizatorów,
– naprawa centralnego zamka,
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych i płynu hamulcowego,
– wymiana oleju w silniku,
– mycie podwozia i zabezpieczenie antykorozyjne elementów zawieszenia,
– renowacja gaźnika u Pana Wiesława Pietrzyka.