O tym, jak wspaniałą legendą jest chłodzone powietrzem 911 nie trzeba nikomu przypominać. Porsche 911 SC, zwane również „Super Carrera”, napędzane było 3-litrową jednostką o mocy 204 KM. Przy masie wynoszącej jedynie 1180 kg pierwsza setka była tu w zasięgu już po 6,5 s, co w owym czasie robiło z niego prawdziwy postrach autostrad. Fabrycznie samochód został wyposażony w czarne, 16-calowe felgi Fuchs, którym towarzyszyły czarne elementy nadwozia – elementy zderzaków, ramki reflektorów i szyb. Sylwetka pozostała klasyczna, bez widzianego w wielu innych egzemplarzach spojlera na tylnej klapie. Urzekająca jest kolorystyka tej 911, ze złotym lakierem i pięknym, brązowym wnętrzem.
Porsche 911 3.0 SC
Rocznik: 1983
Przebieg: 135000 km
Pojemność: 2956 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 204 KM
Porsche 911 3.0 SC 1983 rok, 135.000 km, light bronze metallic z brązowym wnętrzem, szyberdachem, klimatyzacją, tempomatem i Fuchsami R16.
Został sprowadzony z USA w 2011 roku (uderzony prawy przód) i od razu został poddany olbrzymiemu serwisowi u znanego specjalisty od 911 – u Piotra Dąbrowskiego z Warszawy. Przy przebiegu 131.000 km wymieniono synchronizatory 2, 3 i 4 biegu, dwie przesuwki w skrzyni, odmę silnika i magistralę olejową oraz wszystkie uszczelniacze. W 2024 roku, już za mojej kadencji, ponownie wyciągnięto silnik, wyregulowano zawory, wymieniono olej w silniku, skrzyni, uszczelki dekli zaworowych, świece, uszczelki kolektora ssącego, przewody podciśnieniowe, poduszki silnika i skrzyni oraz ustawiono k-jeta. Przeszedł także detailing lakieru i felg. Opony zostały wymienione na nowe.
Silnik nie cieknie, wóz świetnie jeździ, ładnie wygląda i ma okazyjną cenę!