Pierwsze BMW serii 6 to następca modeli CS i CSL serii E9. Narysowane przez Paula Bracqa luksusowe coupe do dziś zachwyca wspaniałymi proporcjami i doskonale narysowaną sylwetką. W produkcji znajdowało się od 1975 do 1989 roku, przy czym pierwsze duże zmiany nadeszły w 1982 roku. Prezentowane BMW 633 CSi E24 to najmocniejszy w gamie przedstawiciel z 1976 roku. 200 KM, 7,9 s do setki i maksymalna prędkość 216 km/h. W połowie lat 70. takie osiągi z pewnością robiły wrażenie, a dziś wrażenie może zrobić z pewnością stan tego egzemplarza. Jego przebieg to tylko 38 tys. km.
BMW 633 CSI E24
Rocznik: 1976
Przebieg: 38000 km
Pojemność: 3210 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM
Czy widziałeś kiedyś BMW serii 6 z przebiegiem 38.000 km? Kiedy ostatni raz spotkałeś ją w kolorze Rubin Rot i to w dodatku z pierwszego roku produkcji, kiedy była jeszcze składana przez Karmanna?
Oto Szanowni kwintesencja mojej pracy – BMW 633 CSI z 1976 roku, z mikroprzebiegiem 38.000 km, w fenomenalnym stanie i przepięknym kolorze. Choć była to wówczas najmocniejsza dostępna wersja – aż do 1978 roku, kiedy została zastąpiona przez 635 CSi. Posiada wyłącznie barwione i elektrycznie otwierane szyby, elektryczne lewe lusterko (prawego brak!), fabryczne radio, skórzaną kierownicę, skórzaną gałkę zmiany biegów i wspomaganie układu kierowniczego.
Brak jakichkolwiek zbędnych kilogramów, brak spoilerów, brak BBSow w rozmiarze 17 cali – czyste 200 KM i 216 km/h na czwartym biegu, oczywiście tylko na niemieckiej autostradzie – 49 lat temu to było coś.
Obcowanie z tym autem jest dla mnie kosmosem. Miałem wiele beemek, kilka razy spotkałem na swojej drodze fajnie pracujące 6 cylindrowe silniki serii M30, ale to jak to auto jeździ, jest nie do opisania. Zachowuje się tak jakby było nowe.
Polecam każdemu. Auto jest po olbrzymim serwisie uwzględniającym długi czas postoju:
– nowy zbiornik paliwa,
– wtryski po czyszczeniu,
– nowa pompa paliwa,
– nowe przewody paliwowe gumowe,
– nowy termostat,
– nowe przewody hamulcowe elastyczne,
– zaciski hamulcowe po regeneracji,
– nowe opony,
– nowe tłumiki,
– nowe wszystkie oleje i płyny,
– nowe przewody zapłonowe.
BMW zarejestrowane na białe tablice.



















































































