Lancia Thema 1991 – 39000 PLN – Wiązowna

Lancia Thema to wóz klasy średniej-wyższej, powstały jako jeden z czworaczków, Tipo 4. Jeżeli spojrzymy na kształt drzwi, możemy odkryć, że dokładnie identyczny mają Alfa Romeo 164, Fiat Croma i Saab 9000. Każda z tych marek miała wówczas własną tożsamość i swój styl. Alfa była sportowa, Saab wręcz lotniczy, Fiat popularny, a Lancia luksusowa. Wyprodukowana w 1991 roku jest wyposażony w jedną z najbardziej kultowych fiatowskich jednostek napędowych, 2-litrowy silnik Lamprediego, o dwóch wałkach rozrządu w głowicy i mocy 117 KM z 5-cio biegową manualną skrzynię biegów. Produkowana w turyńskiej fabryce Mirafiori. Była symbolem statusu, wybierana przez władze oraz ludzi, którzy chcieli wyróżnić się elegancją. W Polsce na początku lat 90. główną rozpoznawalność zyskała jako auto najważniejszych osób w państwie, w administracji rządowej oraz dawnym Biurze Ochrony Rządu. Również dlatego, że w czasach Themy, w Polsce nie było oficjalnego przedstawicielstwa marki Lancia, zatem zakup indywidualny był szczególnie utrudniony, a egzemplarze w rękach prywatnych były ogromną rzadkością.

Oferuję samochód zabytkowy Lancia THEMA z drugiej serii produkcyjnej z symbolicznym przebiegiem wynoszącym 105 tys. km.

Prezentowany samochód pochodzi z drugiej serii produkcyjnej (po 1988) i cechuje się oryginalnym stanem zachowania i absolutnym brakiem korozji. Fantastyczna konfiguracja w kolorze zielonym metalicznym (Verde Derby) z beżowym wnętrzem z Alcantary, aż po samą podsufitkę oraz naturalnym drewnem.

Wyprodukowany na rynek hiszpański i sprzedana w okolicach Bilbao. Zaimportowałem ją bezpośrednio z Hiszpanii do Polski w 2022 r. z przebiegiem 98 tys. km. Posiada opinie rzeczoznawcy (w momencie importu do Polski) oceniającą stopień oryginalności na 100% oraz kwalifikującą pojazd do Klasy 2 (stan bardzo dobry), a według klasyfikacji FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) do klasy G (wyprodukowane po 1.01.1971r), grupy 2 (stan oryginalny), typ A (standardowy). Z końcem 2022r. zarejestrowana w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice) na podstawie wpisu do ewidencji wojewódzkiego mazowieckiego konserwatora zabytków (nie muzeum, nie kolekcja). Posiada bezterminowy przegląd techniczny oraz będzie „odporna” na wszelkiego rodzaju miejskie „Strefy Czystego Transportu”.

Lancia przejechała kilka tysięcy kilometrów w sezonie 2023 i 2024 i przeszła obszerny serwis zapewniający fantastyczne doznania z jazdy:
– serwis olejowy 2x wraz z kompletem filtrów
– świece zapłonowe
– czyszczenie układy paliwowego
– nowe amortyzatory przedniej i tylnej osi
– elementy zawieszenia gumowo-metalowe, odboje i osłony
– regenerację przekładni kierowniczej z wymianą oleju wspomagania
– komplet oryginalnych felg 15” po renowacji, dwutonowe wykończenie z frontem toczonym CNC, zgodnie z oryginałem dla wersji turbo i.e.
– nowe oryginalne dekielki felg (ze starych stanów magazynowych)
– nowe opony Yokohama

Wóz jest w świetnym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, bezwypadkowy, w pełni oryginalny blacharsko, korozja nie była usuwana. Całe auto w przeszłości było odświeżane lakierniczo, posiada drugą warstwę lakieru. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują. Podwozie nie posiada dodatkowych, nieoryginalnych powłok bitumicznych, nie maskuje faktycznego idealnego stanu. Obraz wszystkich charakterystycznych dla modelu miejsc jest spójny z symbolicznym przebiegiem i potwierdza historię egzemplarza. Z racji swojego pochodzenia nie posiada żadnych ognisk korozji zarówno na nadwoziu, a w szczególności na płycie podłogowej, progach, etc.

Wnętrze utrzymane w stanie bardzo dobrym, oryginalne, bez przeróbek czy kleju lub wkrętów po dodatkowych akcesoriach, wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Dekory drewniane nie noszą śladów zużycia, są w stanie idealnym. Auto wyposażone jest w najwyższą opcję automatycznej klimatyzacji, a sam układ został przerobiony z czynnika R12 na legalny czynnik R134a. Radioodtwarzacz z epoki Blaupunkt San Marino jest w pełni sprawny wraz elektrycznie wysuwaną anteną.

Oczywiście Lancia jest w pełni sprawna, wspaniale jeździ i nadaję się w każdą drogę, na zloty, wystawy, konkursy. Bardzo dobry stan zachowania, zgodny z oryginałem, fantastyczna kompletacja kolorystyczna oraz symboliczny udokumentowany przebieg to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i doskonały początek kolekcjonerskiej przygody lub wartościowe uzupełnienie kolekcji. To silny prognostyk do utrzymania i wzrostu wartości w czasie.

Zapraszam na osobiste oględziny (05-462 Wiązowna k. Warszawy, blisko węzła tras S17/S2/A2, 20min od Lotniska Chopina, możliwy odbiór z lotniska). Hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin.

Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy (żółte tablice). Komplet dokumentów, książka serwisowa, dokumentacja z przeglądów technicznych hiszpańskich etc.

Telefon: +48 601 385 634
Miejscowość: Wiązowna koło Warszawy