Prezentowany samochód jest 1 z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji Activa 2.1 TD. Wersja Activa była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych, a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroen. Otrzymała rozwiązania inżynieryjne wprost z prototypowych modeli Activa 1 i Activa 2. Wyposażona jest, poza oczywistym dla marki zawieszeniem hydropneumatycznym, w układ Hydractive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis). Jazda takim autem to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. Activa może osiągać przeciążenia do 1,2 g praktycznie bez przechyleń bocznych. Najbardziej sensacyjny może zdawać się wynik testu łosia, który przeprowadza regularnie szwedzki magazyn Teknikens Varld. Osiągnięty w 1999 roku wynik maksymalnej prędkości, przy której Xantia Activa pozostała stabilna przy nagłym manewrze, to 85 km/h. To rekord niepobity do dziś. Kto był blisko? 83 km/h to wynik z 2017 roku Audi R8 V10 plus 5,2 FSI quattro i McLaren’a 675LT, z kolei 82 km/h zdolne było osiągnąć Porsche 997 Carrera 4S, Porsche 997 GT3 RS i Porsche 997 GT2 w 2008 oraz wcześniej w 2004 Porsche 996 GT2. Ferrari Testarossa zdolne było osiągnąć 80 km/h, a Reliant Rialto – 43 km/h. Mówiąc wprost – francuskim turbodieslem można przy wysokich prędkościach manewrować pewniej, niż samochodami stricte sportowymi. Dziś, po 30 latach od premiery, fabrycznie utrzymane egzemplarze to ewenementy na rynku kolekcjonerskim, Stają się pożądane nie tylko w kolekcjach aut francuskich. Stanowią dziedzictwo technologiczne marki Citroen, prezentując rozwiązania, których nie zastosowano już nigdy w żadnym innym modelu produkcyjnym marki.
Citroen Xantia
Rocznik: 1998
Przebieg: 40000 km
Pojemność: 2088 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 109 KM
Cena: 55000 PLN (13000 EUR)
Oferuję samochód Citroën Xantia II w wersji ACTIVA z symbolicznym przebiegiem wynoszącym 40 tys. km. Wyprodukowany w 1998 r. jest wyposażony w silnik Turbo Diesel o pojemności 2088 ccm i mocy 109 KM, osiągającym maksymalny moment obrotowy 250 Nm, z 5-cio biegową skrzynią manualną.
Oferowana Xantia wyprodukowana na rynek hiszpański i tam sprzedana jako nowa w marcu 1998 roku. Kupiłem ją od pierwszego właściciela w mieście Vigo w północno-zachodniej Hiszpanii (gdzie znajdowała się fabryka koncernu) i zaimportowałem do Polski w marcu 2022 r. z przebiegiem 35 tys. km. Od tego czasu traktowana wyłącznie jako eksponat w dwóch kolekcjach. Zachowana jest dokumentacja od nowości.
Auto ma udokumentowany przebieg 40 tys. km, jest w stanie zachowania zbliżonym do fabrycznego. W pełni oryginalne, bezwypadkowe, w całości z oryginalnym lakierem. Auto z racji swojego pochodzenia nie posiada żadnych ognisk korozji zarówno na nadwoziu, a w szczególności w newralgicznych dla modelu miejscach płyty podłogowej, progów, etc. Unikalny stan zachowania i bezprecedensowe rozwiązania techniczne wersji ACTIVA to zdecydowanie największy atut tego egzemplarza i wartościowe uzupełnienie kolekcji lub doskonały początek kolekcjonerskiej przygody. Jest to silny prognostyk do utrzymania i wzrostu wartości w czasie.
Citroën po imporcie w 2022 r. wymagał jedynie podstawowych prac serwisowych obejmujących:
– przegląd okresowy z serwisem olejowym,
– wymianę rozrządu,
– wymianę uszczelnień na połówkach głowicy i pokrywie zaworów oraz uszczelek kolektora ssącego,
– wymianę chłodnicy wraz z płynem chłodniczym i nowymi przewodami,
– serwis układu hydropneumatycznego z wymianą wybranych sfer,
– wymianę płynu hydraulicznego LHM.
W bieżącym sezonie 2024 dodatkowo:
– serwis olejowy,
– wymiana płynu hydraulicznego LHM,
– nowe opony Michelin,
– serwis klimatyzacji z wymianą czynnika,
– aplikacja powłoki ceramicznej na lakier.
Wóz jest w doskonałym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, nie był nigdy naprawiany blacharsko, korozja nie była usuwana, jest bezwypadkowy, z oryginalnym lakierem. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują. Charakterystyczne dla modelu listwy ozdobne są w stanie bardzo dobrym, nie są utlenione. Podszybie jest wolne od korozji. Górne poduszki siłowników zawieszenia są oryginalne, bez korozji. Progi, w szczególności na początkach jak i końcach, mają fabryczne powłoki, nie posiadają oznak korozji ani wcześniejszych napraw. Podwozie nie posiada dodatkowych powłok bitumicznych, nie maskuje faktycznego idealnego stanu. Obraz wszystkich charakterystycznych dla modelu miejsc jest spójny z symbolicznym przebiegiem i potwierdza bardzo dobrą historię egzemplarza. Wnętrze utrzymane w stanie nienagannym, oryginalne, bez przeróbek czy kleju lub wkrętów po dodatkowych akcesoriach, wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Klimatyzacja automatyczna jest w pełni wydajna. Oryginalne radio z fabryczną zmieniarką zabudowaną w bagażniku.
Samochód prezentuje się perfekcyjnie. Mając na uwadze unikatową wersję, minimalny przebieg i idealny stan blacharski nadwozia i podwozia, z całą pewnością jest to egzemplarz z rekomendacją do kolekcji lub muzeum. Oczywiście jest aktualnie w pełni sprawny, wspaniale jeździ i nadaję się w każdą drogę, na zloty, wystawy, konkursy. W roku 2023 ten egzemplarz był ekspozycją w czasie wydarzenia z okazji 30 rocznicy światowej premiery modelu Xantia.
Zapraszam na osobiste oględziny (05-462 Wiązowna k. Warszawy, blisko węzła tras S17/S2/A2, 20min od Lotniska Chopina, możliwy odbiór z lotniska). Hala garażowa z dobrym oświetleniem gwarantuje swobodny dostęp z każdej strony auta, pora dnia lub zła pogoda nie są przeszkodą do dokładnych oględzin.
Nabywca kupuje samochód zarejestrowany w Polsce. Komplet dokumentów, książka serwisowa, dokumentacja z przeglądów technicznych, etc. Sprzedaż na podstawie Faktury (bez VAT). Płatność przelewem (PLN, USD, EUR, JPY, CHF), możliwość płatności gotówką. Brak dodatkowych opłat skarbowych PPC-3. Rezerwacja wg. kolejności kontaktu. Rezerwacja na dłuższy okres na podstawie zadatku.
Telefon: +48 601 385 634
Miejscowość: Wiązowna koło Warszawy