Archiwum kategorii: MAT

MAT New Stratos 2009/2019 – SPRZEDANY

Lancia Stratos to jedna z największych legend w historii motorsportu. Była pierwszym samochodem skonstruowanym z myślą o rywalizacji w rajdach i całkowicie tę rywalizację zdominowała w połowie lat 70-tych. Niepowtarzalny był również jej kształt, dzieło Marcello Gandiniego z Bertone. Oryginał powstał w ilości mniejszej niż 500 sztuk, lecz podobnie jaki i legendarny Ford GT 40, doczekał się swojej kolejnej inkarnacji. To dzieło wielkiej pasji Chrisa Hrabalka, który dorastając wśród czterech oryginalnych Stratosów swojego ojca, postanowił stworzyć jego własną wersją. Zaczął od kupienia praw do nazwy Stratos, a 10 lat później kończył Royal College of Art’s z dziełem, które dzięki pomocy sponsorów zadebiutowało jako makieta i wywołało sensację na salonie w Genewie w 2005 roku. Wspierany przez niemieckiego milionera, Michaela Stoschka, projekt został skierowany do realizacji w studio Pininfarina. Tam do samochodu zaszczepiono podzespoły Ferrari 430 Scuderia. Do 2010 roku samochód był gotowy, i choć ówczesny dyrektor generalny Ferrari, Luca di Montezemolo, bardzo cieszył się z jazdy prototypem, odmówił dostarczenia części do produkcji 25 planowanych egzemplarzy. Musiała minąć niemal dekada, by po raz kolejny podjąć wyzwanie. Ferrari 430 Scuderia nie jest już produkowane, lecz jego części wciąż można pozyskać. Za projektem stoi Paolo Garella, kierownik projektów specjalnych w Pininfarina z czasów rozwoju projektu New Stratos, który prowadzi teraz własną firmę: Manufattura Automobili Torino (MAT). Dzięki nowoczesnej technice MAT New Stratos jest lżejszy i mocniejszy niż oryginalna Scuderia i prowadzi się fenomenalnie. Jest pierwszym z planowanych 25 egzemplarzy, a uzyskana za niego cena to 690 tysięcy euro (ok. 3 miliony złotych).
Czytaj dalej MAT New Stratos 2009/2019 – SPRZEDANY