Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220D W115 to okaz wyśmienity. Pierwsza seria wyglądająca dokładnie jak z fabryki, dopieszczona i godna podziwu.
Mercedes 220D W115
Rocznik: 1972
Przebieg: 186000 km
Pojemność: 2197 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 60 KM
Wyposażenie:
– radio
– elektryczna antena
– podłokietnik kierowcy
Prezentowany egzemplarz to model W115 220D sprowadzony do naszego kraju z południowej Francji. Auto było w posiadaniu tylko jednej rodziny (ojciec, a następnie syn). Kolor lakieru o symbolu 430 (herbstbeige) cudownie zgrany z koniakowym wnętrzem (pierwszoseryjnym w MB-Texie) tworzy wspaniałą harmonię. Dodatkowo charakterystyczne detale pierwszej serii, jak wypukłe klosze lamp przednich i tylnych oraz dodatkowe listwy chromowane pasa przedniego czy brak zagłówków foteli przednich pobudzają wyobrażenie myśli twórczej ówczesnych konstruktorów.
Egzemplarz dotarł do Polski w stanie kompletnie bez korozji, ale kilka elementów karoserii musiało zostać polakierowane na nowo. Był to zabieg konieczny, ponieważ oryginalny lakier stracił swoje walory estetyczne. Jesteśmy w posiadaniu pełnej dokumentacji zdjęciowej z przebiegu prac naprawczych. Były to prace tylko i wyłącznie lakiernicze.
Wnętrze całkowicie oryginalne i zachowane w stanie perfekcyjnym, niewątpliwie dzięki niskiemu przebiegowi. Obszerna dokumentacja zdjęciowa na pewno pozwoli zobrazować stan wnętrza, które nie nosi śladów zużycia. Konsola przednia nie ma pęknięć. Wszystkie urządzenia pokładowe działają (radio, antena elektryczna).
Silnik oraz układ napędowy to także mocne punkty tego Mercedesa. Komora silnika nie była przez nas odświeżana (w takim stanie dotarł do Polski), wszystko zdaje się być fabryczne.
Jedynie silnik otrzymał nowy olej i filtry.