Jego stworzenie było wyzwaniem, bo choć miał być najmniejszym z Mercedesów, nie mógł w niczym ustępować większym braciom. Baby Benz ujmuje swoją elegancją i umiarem. To ulubiony projekt słynnego Bruno Sacco, który za design Mercedesów odpowiadał przez ćwierć wieku, od 1975 do 1999 roku. Mercedes 190E W201 jest skromny, nie łechce ego i dzięki temu doskonale wpisuje się w każdy krajobraz. Nawet w garażu eleganckiej willi nad jeziorem Lugano, gdzie odnaleźliśmy ten egzemplarz, pasował doskonale. Z drugiej strony to nie tylko obiekt do oglądania, ale przede wszystkim do jazdy. Jego wielowahaczowy układ tylnego zawieszenia to majstersztyk, pozwalający łączyć komfort i pewne prowadzenie. Aerodynamiczna sylwetka zapewnia niski poziomo hałasu, a chromowana atrapa chłodnicy nie pozwala zapomnieć, że jest już to auto zabytkowe. Jeżeli chciałbyś jeździć klasykiem na co dzień – w takim aucie nie będziesz tego odbierać jako wyzwanie i rezygnację z wygody. 190-tka sprawdzi się zarówno w mieście, na górskiej drodze, jak i na autostradzie. Ten egzemplarz był doskonałą bazą, ale postanowiliśmy zrobić go na bóstwo. Nasz ostatni Baby Benz miał 30 tys. km przebiegu, ale tak dobrze nie wyglądał. Gwiazda na szczycie maski zobowiązuje.
Mercedes 190E 2.0 W201
Rocznik: 1991
Przebieg: 151000 km
Pojemność: 1995 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 118 KM
Mercedes 190E W201 w kolorze 587 Pajettrot Met. z beżową materiałową tapicerką.
Wyposażony w klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, poduszkę powietrzną, składany podłokietnik z tyłu, radio Blaupunkt Bremen SQR49, automatycznie wysuwaną antenę, centralny zamek, ABS, katalizator.
Samochód wyprodukowany na rynek szwajcarski, odkupiony w Lugano od prominentnego właściciela.
Samochód zawsze regularnie eksploatowany i użytkowany – 17 wpisów w książce serwisowej z całego okresu eksploatacji pojazdu, ostatni przy przebiegu 149813 km na koniec 2020 roku.
Zachowana książka badań spalin Abgas – regularne wpisy z udokumentowanym przebiegiem od 2005 do 2020 roku.
W Szwajcarii był już zarejestrowany jako auto zabytkowe.
Ostatnie badanie techniczne w Szwajcarii miał w grudniu 2021.
Wyrejestrowany został dopiero po sprzedaży.
Brak śladów korozji.
Podwozie w świetnym stanie.
Komora silnika wzorowa.
Wnętrze niemal bez śladów użycia.
Nawet pięta achillesowa 190-tek, czyli boczki drzwiowe, są idealne.
Samochód serwisowany był na bieżąco, w ostatnim czasie w Szwajcarii wymieniono nowe felgi, nowe opony, nowe hamulce.
Po sprowadzeniu do Polski w lipcu 2022 otrzymał:
– nowy amortyzator układu kierowniczego,
– zregenerowany alternator,
– nowy regulator napięcia,
– nowy akumulator,
– naprawiony mechanizm wysuwania anteny.
Miał drobne otarcia użytkowe na nadkolach, zderzakach, co zdecydowaliśmy się usunąć ponownie lakierując część samochodu (prawa strona, maska, tylna klapa, komplet listew bocznych i zderzaki). Prace przeprowadzono w profesjonalny sposób w renomowanym zakładzie lakierniczym. Auto nie przechodziło absolutnie żadnych napraw blacharskich.
Auto wygląda pierwszorzędnie i prowadzi się wzorowo.
Utrzymane jest w pedantycznym stanie.
Wygląda lepiej, niż niejedno auto z przebiegiem rzędu 30-50 tys. km.
W sierpniu 2022 Mercedes został zarejestrowany w Polsce, twardy dowód został już odebrany.