Peugeot 5 CV Typ 190 S 1930 – SPRZEDANY

Peugeot 5 CV Typ 190 S debiutował w 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Był jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów swoich czasów, znajdując się w klasie fiskalnej 4 CV, posiadając silnik o pojemności 0,7 l rozwijający moc 14 KM. Był ostatnim Peugeotem wykorzystującym drewno w konstrukcji karoserii i jednocześnie ostatnim, który nie używał jeszcze nomenklatury trzycyfrowej z zerem w środku. Wóz wyróżniał się zastosowaniem hamulców przy wszystkich kołach, co sprawiło, że był chętnie wykorzystywany podczas wyścigów Tour de France Automobile. W 1929 Mme Leblanc wygrała nawet w nim swoją kategorię. Dostępny w różnych wersjach nadwoziowych, powstał w sumie w liczbie 33677 egzemplarzy. Ten prezentowany to w pełni odrestaurowany, otwarty Spider i choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest dwuosobowy, dodatkowe dwie osoby mogą zająć w nim miejsce na siedzeniu teściowej.

Peugeot 190S
Rocznik: 1930
Pojemność: 695 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 14 KM

Oto jeden z najlepiej odrestaurowanych Peugeotów 190S w Europie. Auto zostało odbudowane w serwisie Peugeot Drewnikowski w Szczecinie i przez wiele lat stało na wystawie w muzeum oraz w salonie samochodowym.

Peugeot jest w pełni sprawny, przeszedł pieczołowitą renowację z największą dbałością o detale (w tym m.in. 5 opon Michelin kosztujących 1600 zł za sztukę), niespotykaną w przypadku aut w tym budżecie. Silnik 4 cylindrowy o pojemności 695 ccm dysponuje mocą 14 KM, a napęd jest przenoszony za pośrednictwem skrzyni biegów o 3 przełożeniach. Hamulce mechaniczne działają na 4 koła. Peugeot posiada otwarte nadwozie Spider, które jest drewnianą konstrukcją pokrytą dermą i może pomieścić nawet 3-4 osoby wliczając siedzenie dla teściowej.