Podobnie jak pierwszy Passat, również pierwsze Polo to krewniak Audi. Volkswagen Polo pierwszej generacji debiutował wiosną 1975 roku, jako ekonomiczne wydanie modelu Audi 80. W pierwszym roku występował wyłącznie z uproszczonym wyposażeniem i mniejszym silnikiem, lecz z czasem zastąpił całkowicie Audi, którą prowadzono marketingowo jako markę stworzoną do wyższych celów. Tymczasem Polo miało być maksymalnie proste i ekonomiczne, jako odpowiedź na kryzys naftowy z 1973 r. Kluczem był poprzeczny silnik, a rozwinięciem nadwozie hatchback, składana tylna kanapa i masa poniżej 700 kg. Odpowiedzialność za zaprojektowanie wyglądu powierzono Hartmutowi Warkussowi, który bazował na pomysłach Gandiniego z Bertone i prototypie zamówionym we Włoszech.
Volkswagen Polo Mk1
Rocznik: 1980
Przebieg: 32000 km
Pojemność: 1100 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 50 KM
Cena: 25999 PLN 17999 PLN
8000 zł W dół. 17.999 zł zamiast 25.999 zł. Czyszczenie magazynu.
Volkswagen Polo 1.1 z 1980 roku.
Oto najtańszy wóz w mojej ofercie, czyli Volkswagen Polo mk1 w wersji poliftowej. Idealny na 50 lecie VW Polo.
Polówka przyjechała prosto z Niemiec, gdzie kilka lat temu (3000 km) przeszła remont blacharski, lakierniczy, silnika, hamulców i zawieszenia. To rzadko spotykana sprawa, aby ktoś podszedł tak kompleksowo do odbudowy tak taniego auta.
Z uwagi na to, że VW Polo otrzymałem w rozliczeniu, chciałbym je sprzedać tak jak stoi, czyli z pewnymi wadami, ale za to w okazyjnej (jak na poniesione koszty renowacji) cenie.
Wóz jeździ fenomenalnie, a najważniejsze wady to: deska rozdzielcza i chyba również wnętrze od wersji do 1979, pofalowane boczki drzwiowe, jest mały purchelek na prawym przednim błotniku, zegarek pobiera zbyt dużo prądu podczas postoju i trzeba odpinać akumulator, a wentylator nawiewu nie działa. Ponadto licznik przebiegu się przycina i mam również wątpliwości czy Polo wyjechało z fabryki w tym kolorze (kolor jest zgodny z paletą VW Polo).
Jest to dokładnie Volkswagen Polo 1.1 z 1980 roku. Samochód jest naprawdę szybki. Ma 50 KM, ale nic nie waży (685 kg). Świetnie wygląda, nie ma żadnych wad mechanicznych – jeździ rewelacyjnie, bo ma wszystko lub prawie wszystko nowe z oponami i felgami (po renowacji) włącznie.
Idealny na rajdy na regularność, rajdy turystyczne lub po prostu jako daily.
Opłacona akcyza, wóz do rejestracji.
Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn























































