Fiat 130 Coupe 1974 – SPRZEDANY

Fiat nigdy wcześniej i już nigdy później nie był tak luksusowy. Kosztował trzykrotnie więcej niż model 132, a jego wyjątkowość dostrzec dziś możemy w wielu aspektach. Zaprojektowany w renomowanym studio Pininfarina Fiat 130 Coupe to następca modelu Dino. Debiutował w 1971 roku, w dwa lata po wersji sedan, i był od niego stylistycznie o wiele odważniejszy, niezwykle awangardowy. To bodaj pierwszy samochód, w którego sylwetce możemy odnaleźć tyle linii prostych, co zresztą wyznaczyło stylistyczne trendy na całą dekadę. Pod maską – jak u poprzednika – doskonałe V6, o brzmieniu tak rasowym, że wydobywać może się jedynie z włoskiej duszy. Wnętrze – szczególnie w naszym egzemplarzu – niezwykle odważne, pomarańczowe, z doskonale miękkim welurem, niepowtarzalnym zapachem i drewnem, które zupełnie nie przypomina nadchodzącej już powoli ery cieniutkich fornirów. Technicznie – niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy każdym hamulce tarczowe, trzystopniowa skrzynia automatyczna. Jego popularność zniszczył kryzys naftowy, co zresztą nie powinno dziwić, on nie tylko był drogi w zakupie, lecz naprawdę lubił wypić. Do jesieni 1977 roku powstało w sumie 4491 sztuk. Ta jest wyjątkowo pięknie zachowana.

Fiat 130 Coupe
Rocznik: 1974
Przebieg: 77000 km
Pojemność: 3234 cm³
Skrzynia: automatyczna
Moc: 165 KM

Wyposażenie:
– welurowa tapicerka,
– elektryczne szyby,
– elektrycznie wysuwana antena,
– wspomaganie kierownicy,
– radiomagnetofon

Samochód z rynku szwajcarskiego, z udokumentowanym przebiegiem.
Dekory malowane ręcznie.
Fantastycznie utrzymane, w pełni oryginalne welurowe wnętrze.

Mechanicznie świetny – silnik pracuje aksamitnie, skrzynia pracuje bez zarzutu, nowy układ wydechowy.
Samochód po serwisie – zregenerowane amortyzatory, wymienione wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu, nowe przednie łożyska, nowe przewody hamulcowe, nowy olej, filtry, paski, nowa pompa wody. Felgi po renowacji, nowe opony, nowa szyba czołowa. Gaźnik po regeneracji. Koszt wykonanych prac przy aucie to około 30 tys. zł, dzięki czemu jest to auto, które można normalnie eksploatować, a nie tylko podziwiać w garażu.

Samochód zarejestrowany w Polsce.

Fiata doceniło jury Concours d’Elegance VARSOPOLIS 2019, przyznając nagrodę za II miejsce w kategorii „Przełomowe lata 70-te”.
http://www.varsopolis.pl

Podczas zlotu Forzaitalia.pl 2019 nasz Fiat 130 Coupe otrzymał wyróżnienie podczas konkursu elegancji oraz puchar Najciekawsze auto zlotu Mothers Polska.
http://2019.forzaitalia.pl/