Archiwum kategorii: Motocykle

MZ ES 250/2 Trophy De Luxe 1968 – 50000 PLN – Złotów

MZ Trophy ES 250/2 to jeden z największych hitów eksportowych wschodnioniemieckiej fabryki. Jej dwusuwowy silnik uznawany był za jednąz najbardziej udanych konstrukcji na świecie. Apogeum sportowych sukcesów MZ przypadło na lata 60-te. W latach 1963-67 zawodnicy teamu fabrycznego zwyciężali w tak zwanej „Sześciodniówce”, czyli prestiżowych trialowych zawodach International Six Days Trial. Dla uczczenia sportowych sukcesów od lutego 1968 roku model nosił oznaczenie ES 250 Trophy i ozdobny napis na zbiorniku paliwa, a w roku 1968 do czterech tytułów mistrzowskich dodano zresztą piąty. W Polsce nowe „emzetki” były na dostępne w placówkach Polmozbytu, choć trafiły na rynek również w ramach prywatnego importu. Motocykl ceniono za wysoką niezawodność, dobre osiągi i wysoki komfort, zwłaszcza w wersji De Luxe, czyli z kanapą zamiast pojedynczych siedzeń. Dziś to już poszukiwany klasyk w wielu krajach. Ten egzemplarz prezentuje się zjawisko. Jest po kompleksowym remoncie, który przeprowadzony był tak, aby motocykl mógł się prezentować nawet lepiej niż nowy.
Czytaj dalej MZ ES 250/2 Trophy De Luxe 1968 – 50000 PLN – Złotów

Piaggio Vespa 50 1969 – 19000 PLN – Poznań

Skutery marki Vespa kojarzą nam się przede wszystkim z obrazem wąskich włoskich uliczek, południowym słońcem oraz kadrami z filmu „Rzymskie Wakacje” z Audrey Hepburn i Gregorym Peckiem. To właśnie na lata 50-te i 60-te XX wieku przypadł największy rozkwit tej marki. Vespy były tańszą alternatywą dla samochodów i dzięki temu trafiały do masowego odbiorcy. Proste w obsłudze i niezwykle użyteczne, błyskawicznie podbiły serca Włochów. Podobnie jak w przypadku kultowego Fiata 500, tak i tutaj konstrukcyjna prostota nie oznaczała rezygnacji z szyku i stylu. Piękne kształty, pastelowe kolory, ale i praktyczne kształty, pozwalające na jazdę w sukni czy też przewiezienie kosza z zakupami. Piaggio Vespa 50 powstała w 1964 roku w odpowiedzi na zmiany we włoskich przepisach, wprowadzające obowiązek rejestracji pojazdów z silnikami o pojemności większej niż 50 cm³. Jej jednostka napędowa to udana i całkowicie nowa konstrukcja z cylindrem mocowanym pod kątem 45°, a nie w poziomie, jak we wcześniejszych modelach. Vespa 50 była ostatnim projektem autorstwa Corradino D’Ascanio, który stworzył również pierwszy model Vespy w 1946 roku.
Czytaj dalej Piaggio Vespa 50 1969 – 19000 PLN – Poznań

Yamaha XS 650 Cafe Racer 1981 – 36900 PLN – Warszawa

Motocykle przebudowywane w stylu cafe racer mają w sobie to coś. Imponują stylem, przekonują swoją bezkompromisowością, czarują rezygnacją z plebejskiej wygody. To moda która zrodziła się w latach 60-tych ubiegłego stulecia, a dziś w zachodnioeuropejskich miastach przeżywa swój renesans. Tu bazą do budowy była Yamaha XS 650, cruiser debiutujący już w 1969 roku, który w produkcji dotrwał do 1985 roku. Japońskie pochodzenie, niezła wydajność, prosta konstrukcja ramy i spora pojemność to dobra podstawa, by wykończyć motocykl w świeżym stylu. Tu za prace odpowiedzialna była warszawska pracownia 86 Gear Motorcycles, która przeprowadziła zarówno remont motocykla, jak i cały proces indywidualizacji. Efekt nie pozwala przejść obok obojętnie i prezentuje się fantastycznie, dopełniony umiejętnie detalami. Ten cafe racer to dobry wybór dla indywidualisty, chcącego oderwać się od szarości dnia codziennego.

Czytaj dalej Yamaha XS 650 Cafe Racer 1981 – 36900 PLN – Warszawa

BMW R1200 GS Adventure 2008 – SPRZEDANE

Jego protoplastą było BMW R80 G/S z 1980 roku – pierwszy motocykl, który doskonale sprawdzić się mógł zarówno na autostradzie, jak i na dziurawych, a nawet nieutwardzony drogach. Wyposażone w silnik typu bokser, miało zawieszenie o dużym skoku, opony z terenowym bieżnikiem, pokaźny przedni błotnik i… duży zbiornik paliwa. Później przyszło kilka modeli powtarzających ten schemat, aż w 2004 roku narodził się R1200GS, gromadzący wszystkie cechy przydatne do przemierzenia globu. Przy okazji stał się też obiektem kultu, czego potwierdzeniem są organizowane imprezy z cyklu BMW GS Challenge Tour. Ten egzemplarz wyposażony jest w pakiet Adventure, co jeszcze zwiększa jego przydatność w podróży. W skład pakietu wchodzi 33 litrowy zbiornik paliwa, większa szyba, stelaż, zawieszenie o zwiększonym skoku, terenowe opony, gmole, szerokie podnóżki kierowcy, regulowane dźwignie zmiany biegów i hamulca, 720 watowy alternator i kilka innych dodatków.
Czytaj dalej BMW R1200 GS Adventure 2008 – SPRZEDANE

Piaggio Vespa 50 L 1969 – 28900 PLN – Katowice

Piaggio Vespa 50 L (V5A1T) debiutowała w 1966 roku, będąc bardziej luksusową odmianą wersji 50 N. Miała ulepszone podwozie, podwójne siedzenie i aluminiową ochronę krawędzi na osłonie nóg. Od końca 1967 roku na szczycie kaskady umieszczono nowy sześciokątny emblemat Piaggio, który od tego czasu był stosowany w całej gamie pojazdów. 50-tki w ofercie włoskie marki oferowane były od 1963 roku, rozszerzając gamę skuterów, których pojemności silników wynosiły dotąd od 125 do 160 cm³. Włoskie przepisy definiowały 50-tkę jako motorower, dzięki czemu do jego prowadzenia nie było potrzebne prawo jazdy, a jedynie skończenie 14 lat. Przełożyło się to na ogromną popularność tego stylowego modelu. Dziś taki skuter może być obiektem kolekcjonerskim, ale może również służyć do stylowego podróżowania po mieście w sezonie letnim.
Czytaj dalej Piaggio Vespa 50 L 1969 – 28900 PLN – Katowice

Piaggio Vespa 125 1958 – SPRZEDANA

Piaggio Vespa 125 z 1958 był pierwszym modelem firmy z nadwoziem wykonanym z dwóch półskorup, co pozwoliło na zmniejszenie masy i odtąd stało się standardem. Silnik w charakterystyczny dla Vespy sposób przytwierdzony został z prawej strony do koła, przy czym był w tym modelu bardziej kompaktowy niż w poprzednich, między innymi dzięki zmianie konstrukcji wahacza. Pojazdy wychodziły tylko w dwóch kolorach i co ciekawe, ich kod zawarty został w numerze nadwozia. VNA1 były w kolorze szarym, a VNA2 (jak prezentowany skuter) to jasny beż. Model ten nazywany bywa „La dolce vita” dzięki roli w pościgu paparazzich w arcydziele Federico Felliniego z 1960 roku. Egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie i gotowy do drogi. Wyposażony jest w opcjonalne siedzenie dla pasażera/pasażerki i pozwala rozpędzić się do 75 km/h. Piaggio Vespa 125 dziś w naszej rzeczywistości pozostaje najlepszym wyborem dla tych, którzy chcieliby powozić się klasycznym skuterem posiadając prawo jazdy kategorii B.
Czytaj dalej Piaggio Vespa 125 1958 – SPRZEDANA

ZZR Komar 2320 1970 – SPRZEDANY

To był prawdziwy pojazd dla mas. Produkowany przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, miał wiele elementów wspólnych z rowerami – zagiętą kierownicę, siodełko, a nawet pedały. To co jednak go wyróżniało, to silnik. Przejęty z motoroweru Ryś, a później Żak, miał jeden cylinder, szalone 1,4 konia mechanicznego i dzięki dwustopniowej skrzyni biegów potrafił się rozpędzić do szalonych 50 km/h.Z czasem dorobił się prędkościomierza z licznikiem kilometrów i elektrycznego sygnału dźwiękowego (zasilanego z baterii). Przedstawiony Komar 2320 to wciąż wersja zwana „sztywniakiem”, produkowana do 1971 roku i wyposażone w sztywne mocowanie tylnego koła. Ten egzemplarz został pieczołowicie odrestaurowany, dzięki czemu pozwala cofnąć się w czasie i poczuć jak za dawnych lat.
Czytaj dalej ZZR Komar 2320 1970 – SPRZEDANY

Honda CX 500 1980 – 27000 PLN – Kotórz Mały

Motocykle przebudowywane w stylu cafe racer mają w sobie to coś. Imponują stylem, przekonują swoją bezkompromisowością, czarują rezygnacją z plebejskiej wygody. To moda która zrodziła się w latach 60-tych ubiegłego stulecia, a dziś w zachodnioeuropejskich miastach przeżywa swój renesans. Ten projekt jest świeżo po zakończonej odbudowie i z pewnością nie ma się czego wstydzić. Honda CX500 nie jest najpopularniejszą bazą do retro modyfikacji, lecz jej atuty związane są zarówno z trwałością konstrukcji, jak i stylistyką. Jej zamontowany wzdłużnie, chłodzony cieczą silnik w układzie V przypomina wyglądem ten z ówczesnego Moto Guzzi. Taki cafe racer to dobry wybór dla indywidualisty, chcącego oderwać się od szarości dnia codziennego.
Czytaj dalej Honda CX 500 1980 – 27000 PLN – Kotórz Mały

Lambretta LD 150 1957 – 18500 PLN – Warszawa

Lambretta to jedno z dzieci powojennego boomu we Włoszech. Skutery debiutowały niemal równocześnie z Vespą od Piaggio, będąc stylowym sposobem na zaspokojenie potrzeby mobilności. Jeździli nimi niemal wszyscy, od studentów, po gospodynie domowe. Wszyscy chwalili sobie wysoką niezawodność i stabilność tych pojazdów, będącą efektem zamontowania silnika przed tylnym kołem, a nie z boku, jak to było zrealizowane w Vespach. Lambretta LD debiutowała w 1954 roku, i zaoferowaną ją z jednostkami 125 i 150 cm³. Do roku 1958 zbudowano aż 414 tysięcy tych stylowych jednośladów. Część z nich trafiła również do Polski, gdzie Lambrettę oferowano w sieci Motozbytu. To właśnie z tej puli pochodzi ten piękny, odrestaurowany egzemplarz.
Czytaj dalej Lambretta LD 150 1957 – 18500 PLN – Warszawa

Honda CBR 600 F4 1999 – SPRZEDANA

Honda CBR 600 to niewielki, sportowy motocykl, produkowany w czterech seriach od 1986 roku do 2006 roku (w nowej odsłonie pod tą samą nazwą, również od 2011 roku). Przez dwie dekady produkcji stał się synonimem niezawodności, dla dwóch pokoleń motocyklistów był często pierwszym lub drugim mocnym jednośladem. Jego wyróżnikiem zawsze był czterocylindrowy silnik i niska masa. Odmiana F4 ukazała się w 1999 roku i ważyła jedynie 170 kg, przy mocy podniesionej do 110 KM. Świetne zawieszenie, doskonała poręczność i mocne hamulce składają się na obraz motocykla, który można polecić każdemu.
Czytaj dalej Honda CBR 600 F4 1999 – SPRZEDANA