Peugeot 205 Gentry to luksusowa odmiana francuskiego hot hatcha, która swoją nazwę zawdzięcza angielskiemu określeniu szlachty. To najlepiej wyposażona wersja w całej gamie, zaoferowana w odpowiedzi na model Renault Clio Baccara i dostępna jedynie w latach 1991-94. Produkowana tylko w trzydrzwiowym nadwoziu w kolorach Sorento Green i Aztec Gold, otrzymała delikatnie odprężoną jednostkę z modelu 205 GTI i zewnętrzne listwy optycznie poszerzające nadwozie – analogiczne, jak w GTI, choć w wykończone srebrnymi listwami, zamiast czerwonych. Na wyposażeniu odnajdziemy tu skórzane, kubełkowe fotele, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrycznie otwierane przednie szyby i uchylne tylne (wszystkie barwione w odcień sepii), drewno na drzwiach, grubą wykładzinę, centralny zamek i dzieloną, składaną tylną kanapę. Nasz egzemplarz jest zarejestrowany w Polsce, ma udokumentowany przebieg i nową powłokę lakierniczą. Ciemna, głęboka zieleń jego karoserii pięknie kontrastuje z kremowym wnętrzem, a wrażenia elegancji dopełniają zaprojektowane dla tej wersji specjalnej 14-calowe felgi. To wyjątkowe połączenie sportowych osiągów, komfortu i francuskiego stylu, które doskonale sprawdzi się w codziennym, miejskim ruchu i stanowi interesującą alternatywę dla modelu 205 GTI.
Peugeot 205 Gentry
Rocznik: 1993
Przebieg: 148000 km
Pojemność: 1905 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 105 KM
Wyposażenie:
– elektrycznie otwierane szyby,
– skórzana tapicerka,
– klimatyzacja,
– wspomaganie kierownicy,
– centralny zamek,
– radio.
Peugeot 205 Gentry to 205 GTI ubrane w smoking.
Agresywny, sportowy charakter 205 GTI nieco utemperowano, kładąc nacisk na komfort i elegancję.
Silnik wyposażony został w katalizator i nieco odprężony, uzyskiwał niższą moc (105 KM zamiast 130 KM), lecz dysponował najwyższym momentem obrotowym uzyskiwanym przy niższej prędkości obrotowej, co pozwoliło uzyskać odpowiednią elastyczność.
Zmieniono nastawy zawieszenia, by zaoferować wyższy komfort.
205 Gentry miał spełniać rolę drugiego/trzeciego samochodu w zamożnej rodzinie, idealnego na krótkie i średnie dystanse, wygodnego w ruchu miejskim.
Nacisk położono na gustowne wykończenie i bogate wyposażenie samochodu.
Dostępna była skórzana tapicerka, gustownie wykończone wnętrze, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, a opcjonalnie również klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów, i w obie te opcje wyposażony jest nasz egzemplarz.
Produkcja trwała od listopada 1991 do stycznia 1994 roku i zamknęła się – jak podają różne źródła – w ilości zaledwie 600-800 sztuk.
Nasz egzemplarz został sprowadzony z Danii w 2016 roku.
Zarejestrowany w Polsce, stanowił część kolekcji 205, lecz nie był użytkowany.
Przebieg potwierdzony jest dokumentacją.
Po zakupie postanowiliśmy go dopieścić, tak aby odzyskał pełnię blasku.
Auto pokryliśmy nową powłokę lakierniczą w oryginalnym odcieniu zieleni Sorento.
Przednie fotele z racji obkurczenia skóry zostały obszyte na nowo, z wykorzystaniem wysokogatunowej skóry Nappa.
Peugeot otrzymał też nową podsufitkę.
Przeprowadzone prace serwisowe:
– nowe wszystkie płyny (nowy olej w silniku i skrzyni biegów, nowy płyn chłodniczy, nowy płyn hamulcowy),
– nowa cewka zapłonowa, kopułka, palec, nowe świece i przewody zapłonowe,
– nowy rozrusznik,
– nowe uszczelki kolektora i kapy zaworowej,
– nowy akumulator.
Uruchomiliśmy klimatyzację (nowy kompresor, uszczelnione wszystkie połączenia).
Samochód jest własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.