Volkswagen Golf Mk2 ukazał się w 1983 roku, kontynuując sukces samochodu, który odmienił los koncernu VAG. Zwiększono rozstaw osi oraz długość pojazdu, a w 1986 roku dodano nowość opracowaną wraz z firmą Steyr-Daimler-Puch – opcjonalny napęd na cztery koła w wersji Syncro. Miał szerszy tunel środkowy, przesuniętą ku przodowi tylną kanapę i mniejszy o 1/4 bagażnik, ale sprawdzał się tam, gdzie była potrzeba mierzenia się z prawdziwie zimowymi warunkami na drogach. Napęd Syncro działał automatycznie wykorzystując sprzęgło wiskotyczne i stosując elastyczny podział momentu obrotowego między przednią i tylną osią. Układ podnosił cenę Golfa o około 30%, przez co od 1986 do 1989 roku wyprodukowano tylko 16000 sztuk. Chętnie kupowano je na przykład w górskich rejonach Szwajcarii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. To bogata wersja wyposażenia GT, napędzana 98-konną jednostką 1P z wtryskiem Digifant, zachowana w bardzo dobrym stanie.
Volkswagen Golf GT Syncro Mk2
Rocznik: 1989
Przebieg: 196000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 98 KM
VW Golf II 1.8 (98 KM) GT Syncro z 1989 roku w unikalnym, 3 drzwiowym nadwoziu wchodzi do oferty. Syncro pochodzi z rynku szwajcarskiego i poza napędem na 4 koła jest bogato wyposażony. Posiada dealerską klimatyzację, komputer pokładowy MFA, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, pięknie odnowione felgi Snowflakes oraz radioodtwarzacz VW Delta.
Auto zostało sprowadzone w 2020 roku do Polski i od tamtej pory przejechało 11.000 km. Obecnie licznik pokazuje 196.000 km, który jest potwierdzony książką serwisową i historią pojazdu. Co ważne auto wygląda w każdym detalu jakby miało poniżej 100.000 km. Znaczki są jak nowe, a wnętrze niezużyte. Jest naprawdę śliczne i bardzo dobrze jeździ. Kilka lat temu przeszło remont napędów (skrzynia i tylny dyfer) oraz zyskało nowy lakier (poza dachem). Poza jednym, niewidocznym i malutkim purchelkiem w dolnej części tylnej klapy jest idealne. Auto po wymianie oleju silnikowego i rozrządu.