Auto Classica of Sweden

Auto Classica rozpoczęła działalność w 1995 roku, ale tradycje rodzinne w prowadzeniu biznesu motoryzacyjnego w Ystad sięgają 1954 roku. Zdobyliśmy największe w południowej Szwecji doświadczenie w imporcie samochodów sportowych, luksusowych i klasycznych. Posiadamy własny serwis, możemy zrealizować dostawę w dowolne miejsce w Europie. Odwiedź nas pod adresem Mässingsgatan 3 w Ystad w Szwecji, gdzie będziesz mógł zobaczyć kilkadziesiąt przygotowanych samochodów w salonie na powierzchni łącznie 2500 metrów kwadratowych.

Mercedes 300 SL R129 1993 – 13200 EUR – Szwecja

Mercedes 300 SL nosił taką samą nazwę, jak legendarny Gullwing i jego następca 300 SL Roadster, co może tu być dodatkowym smaczkiem. Przede wszystkim jednak jest to znakomicie dopracowany roadster, który z powodzeniem może służyć w każdym letnim sezonie. To klasyczne linie nadwozia i nowoczesne w owym czasie rozwiązania mechaniczne. Samochód oparty został na płycie podłogowej z W124, którą przeprojektowano, aby spełniała wymagania specyficzne dla kabrioletów, takie jak większa sztywność skrętna. R129 posiada automatycznie wysuwany pałąk, który w przypadku dachowania wysuwa się w 0,3 sekundy, aby chronić pasażerów. Prezentowany egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie i czeka na Was po drugiej stronie Bałtyku. Ponieważ ma już ponad 30 lat, zarejestrować w Polsce można go bez żadnych dodatkowych opłat, zwalniając go z akcyzy.
Czytaj dalej Mercedes 300 SL R129 1993 – 13200 EUR – Szwecja

Jaguar XK150 Drop Head Coupe DHC 1960 – 85700 EUR – Szwecja

Debiutujący w 1948 roku Jaguar XK120 miał piękne, sportowe linie, ale również pierwszy na świecie dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik. Stał się ikoną, a jego następcy z lat 1954–1957 (XK140) oraz 1957-1961 (XK150) kontynuowali stworzoną przez Sir Williama Lyons’a wspaniałą linię nadwozia z coraz mocniejszymi jednostkami napędowymi. Jaguar XK150 Drop Head Coupé (DHC) to roadster z lat 1957-1960, zbudowany w liczbie 2671 sztuk, a prezentowany egzemplarz jest jednym z 2009, które otrzymały kierownicę fabrycznie po lewej stronie. Auto ma piękną, zgodną z fabryczną konfigurację kolorystyczną, jest w doskonałym stanie i czeka na Was w Szwecji.
Czytaj dalej Jaguar XK150 Drop Head Coupe DHC 1960 – 85700 EUR – Szwecja

BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 11400 EUR – Szwecja

Wśród innych samochodów w swojej klasie i epoce, BMW Z3 Roadster E36/7 zdecydowanie się wyróżnia. Ciekawa stylistyka oraz trwałe rozwiązania mechaniczne tworzą świetny zestaw, który budzi uśmiech na ustach każdego miłośnika motoryzacji. Dodatkowego smaczku dodaje filmowa historia – było nie było to auto Bonda z filmu Goldeneye z Piercem Brosnan’em i Izabellą Scorupco. W ostatnich latach modele te zyskują na wartości, szczególnie, jeżeli mówimy o egzemplarzach, które pod maską mają silnik sześciocylindrowy, który do oferty dołączono w 1997 roku. 192 konie mechaniczne pozwalają tu osiągnąć pierwszą setkę już po 7 sekundach, co zdecydowanie wywołuje uśmiech. Do września 2000 roku powstało 24204 sztuk tych efektownych roadsterów, a ten ma ciekawą konfigurację kolorystyczną i manualną skrzynię, która w roadsterze o wysokich osiągach zawsze jest na plus!
Czytaj dalej BMW Z3 2.8 Roadster E36/7 1997 – 11400 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Spider 1983 – 11200 EUR – Szwecja

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Prezentowana Alfa Romeo Spider 2.0 to przedstawicielka serii trzeciej popularnie zwana Aerodynamica. Zasilana podwójnym bocznossącymi gaźnikami, oferuje moc 125 koni mechanicznych przenoszoną na tylne koła za pomocą pięciostopniowej, manualnej skrzyni biegów.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1983 – 11200 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 16400 EUR – Szwecja

Alfa Romeo Spider jest otwartym samochodem sportowym, produkowanym w latach 1966-2010. Model doczekał się czterech odsłon, a ostatni Spider pierwszej generacji wyjeżdżał z fabryk do roku 1994. Ta przedstawiana przez Auto Classica of Sweden to tzw. Aerodynamica, czyli lata 80. w pełnej krasie. Wyróżniają ją nowe zderzaki i charakterystyczny spojler na tylnej klapie. Wersja Veloce miała największą dwulitrową jednostkę pod maską, na rynku amerykańskim zasilaną układem wtryskowym. Mimo, że „Veloce” oznacza szybka, w tym przypadku trzeba wyróżnić po prostu jej bardziej luksusowe wyposażenie. Na pokładzie odnajdziemy tu klimatyzację, elektryczne szyby i skórzaną tapicerkę, wyróżniającą ją na tle winylu oferowanego w pozostałych wersjach. Jego mocno awangardowy styl sprawiał, że w tamtych latach samochód nie tylko się wyróżniał, ale wręcz budził zachwyt wielu fanów motoryzacji.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Veloce 1984 – 16400 EUR – Szwecja

Jaguar E-type Roadster 4.2 S1 1967 – 123800 EUR – Szwecja

Jaguar to bez wątpienia jedna z najbardziej zasłużonych marek w historii motoryzacji. Poczynając od 1933 roku, nierozłącznie związana ze światem luksusu i wyścigów, w latach 50. i 60. XX wieku osiągnęła absolutny szczyt, zwyciężając trzykrotnie w Le Mans, a na drogi wyprowadzając model E-Type. To było ucieleśnienie marzeń większości społeczeństwa. Zmysłowa sylwetka, ogromnie długa przednia maska, wspaniały silnik i osiągi. Prawdziwa ikona stylu i elegancji, zupełnie odmienna od tego, co zapowiedziała marka Jaguar na najbliższe lata. Egzemplarz ze szwedzkiego salonu Auto Classica to roadster, który przykuwa uwagę żółtym kolorem o fabrycznej nazwie Pale Primerose. Pochodzi z najbardziej poszukiwanej, pierwszej serii produkcyjnej, wyróżniającej się kierunkowskazami i tylnymi lampami umieszczonymi nad zderzakami i mniejszym wlotem powietrza. Jest to już model z powiększonym silnikiem do pojemności 4,2 l. Jak większość produkcji, jako nowy sprzedany był w USA, ale po latach powrócił do Europy i zostać tu gruntownie odrestaurowany.
Czytaj dalej Jaguar E-type Roadster 4.2 S1 1967 – 123800 EUR – Szwecja

BMW 325i Cabriolet E30 1987 – Szwecja

BMW 325i Cabriolet E30 ma wszystko, by sprawiać przyjemność i z latami trwale, jako klasyk, nabierać wartości. Wyważone i eleganckie kształty, czteroosobowe, otwarte nadwozie oraz wyśmienity, sześciocylindrowy silnik M20B25 o mocy 170 KM. W zestawieniu z lekkim nadwoziem, manualną skrzynią biegów i napędem przekazywanym na tylną, wspaniała zabawa za kierownicą jest gwarantowana. Ten pochodzący z rynku szwedzkiego egzemplarz ma świetne zestawienie kolorystyczne, niewysoki przebieg, nowy lakier i co rzadko dziś się zdarza – całkowicie ustrzegł się tuningowych modyfikacji.
Czytaj dalej BMW 325i Cabriolet E30 1987 – Szwecja

Bentley Brooklands 1993 – 22300 EUR – Szwecja

Bentley Brooklands debiutował w 1992 roku jako następca modeli Mulsanne S i Bentley Eight. Miał być nieco skromniejszą alternatywą Bentleya Turbo R, zaoferowaną początkowo bez turbosprężarki. Imponował analogicznie luksusową prezencją i wspaniale luksusowym wnętrzem. Miał to samo podwozie z hydropneumatycznym zawieszeniem i imponującą jednostkę napędową V8 o pojemności 6,75 l. W produkcji pozostał do 1998 roku. Nazwa Brooklands pochodzi od toru wyścigowego Brooklands, wyróżniającego się nachylonymi bandami, na którym Bentley odnosił największe triumfy w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Nazwa ta powróciła do gamy modelowej w 2007 roku, kiedy Bentley zaprezentował Brooklands Coupe, najbardziej luksusowe coupe na świecie.
Czytaj dalej Bentley Brooklands 1993 – 22300 EUR – Szwecja

Ford Mustang 1966 – 26700 EUR – Szwecja

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to ikona. To był ogromny sukces. Amerykańska legenda. Wóz, który odzwierciedlał ducha tamtych lat, dał poczucie wolności, swobody i nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, wspaniale bulgoczące zwłaszcza w wersji z silnikiem V8. Pod maską tego egzemplarza jest właśnie to – jednostka o pojemności 289 cali sześciennych (4,7 l) w układzie V8. Ten Mustang prezentuje się bardzo atrakcyjnie i ma niewygórowaną cenę.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – 26700 EUR – Szwecja

Mercedes 220 S Coupe W180 II 1959 – 47500 EUR – Szwecja

Jeżeli szukać będziemy w historii Mercedesa protoplasty S klasy w wersji coupe, z pewnością dojdziemy do tego modelu. Mercedes W180 to pierwszy model marki, który otrzymał samonośne nadwozie. Coupe oparte było na konstrukcji sedana W180, ale zastosowano tu skrócony rozstaw osi, co pozwoliło osiągnąć piękne proporcje i właściwe kształty. Luksus w latach 50. był zdecydowanie bardziej elitarny niż dziś. W latach 1956-59 powstało zaledwie 1251 sztuk tego modelu. To mniej, niż modelu 300 SL i mniej, niż 300 SL Roadster. Duża część tych samochodów jako nowa powędrowała do USA, i stamtąd też dotarł do Szwecji prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Mercedes 220 S Coupe W180 II 1959 – 47500 EUR – Szwecja