Nie trzeba mieć V10 pod maską, by odwracać głowy na ulicach. To BMW 530i E60 zostało ozdobione lakierem Alpinweiss 3 i pakietem stylistycznym M-technik. Ma poszerzenia progów, lusterka i zderzaki M5, a do przedniego zderzaka jeszcze dokładkę Hamann’a. Do pełni efektu doszły jeszcze 19-calowe alufelgi Work, tłumik Racing Dynamics i zawieszenie na gwincie. Efekt to zachodnioniemieckie auto w typowo dalekowschodnim stylu. W zestawieniu z eMką – na pewno łagodniejsze w codziennej eksploatacji. Szokować osiągami nie będzie, ale jednostka M54 B30 to bardzo udana konstrukcja, trwała, ekonomiczna, o wysokiej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu.
BMW 530i E60
Rocznik: 2004
Przebieg: 89540 km
Pojemność: 3000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM
Wyposażenie:
Model Description NA71
Model 530I
Vehicle History
Market Europe
Development Code E60
Chassis Sedan
Steering left
Doors 4
Engine M54
Displacement 3.00 l
Power 170 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission automatic
Color Alpinweiss 3 – 300
Upholstery Leder „dakota”/schwarz – LCSW
Manufacturer BMW AG
Production Plant Dingolfing, Germany
Production Date 2004-03-09 (Tuesday)
169 Eu3 Exhaust Emissions Norm
205 Automatic Transmission
217 Active Steering
261 Side Airbag For Rear Passengers
2CF Lt/aly Whl/star Spoke
138 W Runflat Tyre Lm Raeder Sternsp.
138 Mit Notlauf.
300 Emergency Wheel
354 Green Stripe Windscreen
403 Glas Roof, Electric Glasdach,
415 Sunblind For Rear Window
423 Floor Mats,
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
438 Wood Trim
441 Smokers Package
442 Cupholder
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
465 Through-load System
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
502 Headlight Washer System
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
540 Cruise Control
548 Speedometer With Kilometer Reading
5AB Brake Force Display,
601 Tv Function
609 Navigation System Professional
646 Car Telephone Preparation Japan
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
676 Hifi Loudspeaker System Hifi
698 Area-code 2
785 White Direction Indicator Lights
807 Japan Version
818 Main Battery Switch
823 Hot Climate Version
845 Acoustic Belt Warning
852 Language Version Japanese
876 Radio Frequency 315 Mhz
8SP Cop Control
925 Shipping Protection
992 Number Plate Attachement Management
BMW 530i, o którym mowa w ogłoszeniu, zostało wyprodukowane ma rynek niemiecki w 2004 roku. Produkcja Dingolfing, Niemcy.
Po kilku miesiącach, pod koniec 2004 roku, zostało wyeksportowane i zarejestrowane w Japonii.
Auto zakupiliśmy bezpośrednio na aukcji w Yokohamie, jest to pojazd utrzymany w pedantycznym stanie, z małymi śladami użytkowania.
Do dnia eksportu 5’tka zrobiła po ulicach Japonii 83700 km.
Dzięki słonecznemu klimatowi w Japonii auto zachowało się w fenomenalnej kondycji blacharskiej, na karoserii nie ma absolutnie żadnych śladów rdzy, co widać na zdjęciach newralgicznych miejsc modelu E60.
Auto zostało zarejestrowane w Polsce w maju tego roku i pokonało przez ten czas około 5900 km.
Jego aktualny i udokumentowany przebieg to 89540 km.
BMW posiada też kilka markowych, tuningowych dodatków:
– alufelgi WORK 19”
– tłumik z kwasówki firmy RACING DYNAMICS
– zawieszenie gwintowane KW v2 inox
– carbonowy dolot powietrza
E60’tka jest po sporym serwisie startowym, wymieniliśmy w nim:
– nową podsufitkę z Alcantary,
– uszczelkę dekla zaworowego,
– cewki,
– uszczelkę podstawy filtra oleju,
– serwis olejowy,
– nowy płyn chłodniczy,
– odma,
– nowe tarcze hamulcowe przód,
– nowe klocki hamulcowe przód,
– renowacja felg WORK (nowy lakier oraz polerka rantów),
– lampy przednie przystosowane do naszego ruchu (oryginalne w bagażniku),
– nowa pompa wody,
– nowe paski osprzętu,
– nowy termostat.
Auto jest gotowe do użytkowania.
Piątka została sprowadzona z Japonii jako auto całe, jest to pojazd bezwypadkowy, bez żadnej wstydliwej historii.
Biały kolor nadwozia wraz z czarną tapicerką wnętrza tworzą ze sobą ciekawą kompozycję kolorystyczną.
Tapicerka zachowana jest w bardzo dobrym stanie, bez uszkodzeń czy śladów zużycia.
Kierownica jest matowa i bez wytarć.
Wszystkie wykończenia wnętrza również zachowały się bardzo dobrze.
Dodatkowo auto wyposażone jest pakiet stylistyczny M-technik:
– poszerzenia progów,
– przedni zderzak M5,
– dokładka przedniego zderzaka Hamann (w tym momencie jest zdjęta),
– tylny zderzak M-technik,
– lusterka M5.
BMW prowadzi się wspaniale, nie czuć w nim śladów zużycia, a silnik pracuje bardzo dobrze.
Przedstawiony samochód jest sprawny i gotowy do jazdy.
Powłoka lakiernicza jest również pięknie zachowana, posiada kilka bardzo drobnych śladów użytkowania.
Jeśli to dla kogoś istotne – BMW posiada w 95% wciąż pierwszy – fabryczny lakier (jeden element posiada 150-220 um, poza tym żaden z elementów nie był powtórnie lakierowany).
Spód auta, wnęki kół i komora silnika w stanie perfekcyjnym, zbliżonym do nowego samochodu.
Elementy zawieszenia są w fabrycznej czarnej farbie – na niektórych zachowały się jeszcze fabryczne naklejki z kodami kreskowymi.
Nadwozie nie przechodziło żadnych napraw blacharskich.