Kiedy w drugiej połowie lat 60. potrzebowałeś jeździć szybko, miałeś pieniądze i fantazję, mogłeś kupić Maserati, Astona Martina albo… Iso Rivoltę. Jeżeli pragnąłeś mieć cztery drzwi, wybór był znacznie bardziej ograniczony, bo pierwsze Quattroporte zniknęło z rynku w 1970 roku i przez kilka lat nie doczekało się następcy, a Mercedes 300 SEL 6.3 był znacząco słabszy (250 KM). Debiutujące w 1968 roku Iso Rivolta S4 było wyborem z pogranicza świata motorsportu, luksusowego rzemiosła i sztuki. Pod maską silnik Chevroleta – V8 w wersji 300 albo 350 KM. Slogan mówił wprost – „le quattro poltrone più veloci del mondo” – czyli „cztery najszybsze fotele na świecie”. Wewnątrz karoserii zaprojektowanej przez Giugiaro z Ghia wygodnie mógł pomieścić 5 wysokich osób, a wydłużone podwozie zostało przejęte z modelu IR300/340. Ma niezależne zawieszenie wszystkich kół, kierownice powietrza pod podwoziem i zbudowane zostało tak, by dawać satysfakcję w czasie szybkiej jazdy. Model już w 1969 roku doczekał się zmian modernizacyjnych i nowej nazwy – Fidia, która była związana z wyjątkową prezentacją pod Akropolem, którą przygotowano dla dziennikarzy. W sumie S4 i Fidii wyprodukowano łącznie 192 sztuki. Gdy mówimy o pierwszej serii, którą najłatwiej rozpoznać po przednich światłach z Fiata 125 – zbudowano tylko 46 sztuk. Nasza jest ostatnią z nich i ma bardzo ciekawą historię.
Iso Rivolta S4
Rocznik: 1969
Przebieg: 54000 km
Pojemność: 5358 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 300 KM
Cena: 105000 EUR
Nasz egzemplarz oryginalnie został zarejestrowany w Mediolanie i wciąż posiada oryginalne tablice i dowód rejestracyjny. Jego historia właścicielska jest niezwykle krótka i udokumentowana. Iso zarejestrowane jako nowe zostało przez włoskiego projektanta biżuterii Lorisa Abate. Egzemplarz był znany jako auto jego partnerki, Mili Schön, włoskiej, awangardowej projektantki mody. Stworzona przez nich marka „Mila Schön” odniosła ogromy sukces, również poza granicami Włoch, kiedy otworzyła salony mody w USA i w Japonii.
Auto zachowane w ogromnej mierze w oryginalnym stanie. Pierwsza powłoka na niemal całej karoserii, za wyjątkiem przednich błotników. Oryginalne welurowe wnętrze, oryginalne drewno.
Samochód po rozległych pracach przywracających jego stan do użytku.
Wykonano m.in.:
– naprawa blacharska podłogi,
– nowy układ wydechowy,
– nowe sprzęgło,
– nowy zbiornik paliwa,
– regeneracja gaźnika,
– regeneracja zacisków hamulcowych,
– komplet 5 nowych opon.
Iso zdobyło szereg nagród na wydarzeniach motoryzacyjnych, m.in.
– „Best of show” na Forzaitalia 2024,
– „La migliore macchina” na Klasyczne Nowe Włochy 2024,
– „Najlepszy pojazd” na Retro Motor Show w 2024,
– finalista „Polskiego Konkursu Elegancji” 2024.
Auto z prywatnej kolekcji prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedawane wraz z oryginalnymi włoskimi dokumentami.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań
Samochód w dniach 23-26 października można zobaczyć i kupić na targach Auto e Moto d’Epoca w Bolonii we Włoszech. Wystawiamy go w Pawilonie 19, w strefie dla wystawców indywidualnych.






































