Mercedes 190E 2.3-16 był pierwszą małą, sportową limuzyną Mercedesa. Otrzymał specjalne modyfikacje silnika przygotowane przez słynną brytyjską firmę Cosworth, który przygotował dla niego specjalną głowicę z podwójnym wałkiem rozrządu i 16 zaworami. Wielkim wydarzeniem był wyścig, który zorganizowano wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek. Na nowej nitce Nurburgringu, na dystansie 12 okrążeń, zmierzyli się najwięksi mistrzowie, wśród nich Brabham, Hill, Lauda, Moss i Prost. Każdy kierowca miał rywalizować nowym 190E 2.3-16. Mercedes-Benz Sport-Technik zdjął z linii produkcyjnej 21 egzemplarzy nowego 190E 2.3-16 i zmodyfikował je na potrzeby imprezy. Te, które pojechały do salonów, otworzyły nowy rozdział w historii marki. Tylny napęd, szpera, delikatnie poszerzone nadwozie, niezwykle responsywne zawieszenie z hydropneumatycznym układem poziomowania tylnej osi, 185 KM, 7,7 s do setki i prędkość maksymalna 230 km/h. Od końca 1982 do 1988 roku wyprodukowano 19487 sztuk. Ten egzemplarz pochodzi z samego początku i ma dwie najbardziej poszukiwane cechy w 16-zaworowych 190-tkach: manualną skrzynię biegów (oczywiście w kultowym układzie dog-leg, z jedynką do tyłu) i tapicerkę ze skórą łączoną z materiałem w kratkę. W zestawieniu z ciemnym lakierem wygląda to fantastycznie.
Mercedes 190E 2.3-16 W201
Rocznik: 1984
Przebieg: 209000 km
Pojemność: 2272 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM
Cena: 94000 PLN
Mercedes w oryginalnym stanie, z silnikiem 2.3 16V Cosworth.
Samochód oryginalnie z rynku szwajcarskiego.
Zachowana książeczka ABGAS dokumentująca przebiegi z lat 1987-2012.
Zakupiony od drugiego właściciela i sprowadzony do Polski w 2014 roku jako pojazd uszkodzony.
Od 2015 zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy, cały czas w rękach jednej właścicielki.
Powłoka lakiernicza odnowiona w 2016 roku w firmie Perfekt w Poznaniu.
Posiada kartę identyfikacyjną FIVA (FIVA Identity Card) wydaną w 2019 roku z potwierdzoną klasą A/3, poświadczającą oryginalność pojazdu.
Mercedes na bieżąco serwisowany.
Podczas ostatniego serwisu w czerwcu 2023 wymieniono:
– amortyzatory przód wraz z poduszkami kolumn,
– koło pasowe pompy wody,
– regeneracja wału napędowego, wymiana podpory i przegubu wału,
– uszczelnienie silnika, skrzyni biegów,
– nowy wysprzęglik, docisk sprzęgła, łożysko sprzęgła,
– regeneracja tarczy sprzęgła i koła zamachowego,
– nowe świece,
– olej w silniku, skrzyni i tylnym dyferencjale.
Samochód mechanicznie sprawny, choć można w nim znaleźć drobne rzeczy wymagające dopieszczenia/naprawy/wymiany.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań