Citroen CX 25 GTi Turbo 2 1988 – 98000 PLN – Poznań

To niezwykłe zadanie, by stworzyć samochód, który będzie wyglądał sensacyjnie i awangardowo zarówno w momencie debiutu, jak i ponad dekadę później. Podobnie sensacją jest, aby przez blisko dwie dekady utrzymywać przewagę komfortu zawieszenia nad wszelkimi rozwiązaniami konkurencji. Citroen jest jedyną marką na świecie, która dokonała tego dwukrotnie – najpierw z modelem DS, a później CX. Ten drugi debiutował w 1974 roku, jeszcze w epoce chromu, który w latach 80. zastąpiono czarną anodyzacją. Samochód początkowo projektowany był pod niewielki silnik Wankla, choć problemy techniczne i technologiczne sprawiły, że wycofano się z tego rozwiązania jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, a nisko poprowadzona maska uniemożliwiła stosowanie dużych silników. Lekarstwo przyszło wraz z kolejną technologiczną rewolucją. W 1985 ukazała się wersja GTi Turbo, a wraz z nią długo wyczekiwana moc i wspaniała reklama z Grace Jones, która świetnie oddawała indywidualny styl Citroena. Dwa lata później przyszła kolej na ostatni element ewolucji – model CX GTi Turbo 2, dodatkowo wyposażony w intercooler. Wszystkich CXów wyprodukowano ponad milion, ale tej finalnej, najmocniejszej wersji – tylko nieco ponad 500 sztuk. Dziś jest to biały kruk dla wszystkich miłośników marki.

Citroen CX 25 GTi Turbo 2
Rocznik: 1988
Przebieg: 207000 km
Pojemność: 2482 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 156 KM

Cena: 98000 PLN

Auto świeżo sprowadzone ze Szwecji od drugiego właściciela.
Bert posiadał go od 1990 roku.
Przez dekadę, używając go na co dzień, przejechał blisko 200 tys. km.
Po tym czasie przeprowadził lakierniczą renowację całej karoserii w warsztacie wyspecjalizowanym w naprawach Ferrari i Maserati.
Po odebraniu uznał, że auto wygląda tak dobrze, że szkoda go używać na co dzień.
Samochód kolejne 24 lata praktycznie przestał w garażu.
Dość powiedzieć, że przez ostatnie 4 lata w Szwecji przejechał raptem 70 km.
Wciąż wygląda, jak samochód zamknięty w kapsule czasu.

Po sprowadzeniu auto przeprowadziliśmy kompletne prace serwisowe w TS Garage u Tomka Habrycha.
Auto otrzymało wszystkie nowe płyny, nowy akumulator ciśnienia, nowe cięgno zmiany biegów, nowe świece, drobne poprawki elektryczne i nowe opony Michelin TRX 2 w zgodnym z fabryczną specyfikacją rozmiarze 210/55 VR 390.
Uruchomiono klimatyzację.

Auto przejechało po serwisie już ponad 2000 kilometrów.
Wszystko mechanicznie funkcjonuje prawidłowo.

Jazda samochodem to niezwykła przyjemność.
Zawieszenie pracuje miękko, a zarazem pewnie i sprężyście.
Silnik jest bardzo mocny i elastyczny, przyspiesza świetnie z każdych obrotów.
Hamulce działają świetnie, podobnie układ wspomagania z systemem Diravi i kierownicą wracającą samoczynnie do wyjściowego położenia.

Mamy na swoim koncie podróżowanie wieloma hydropneumatykami – między innymi dwa wcześniejsze egzemplarze CX, XM, Xantia, C5, C6. Nasze doświadczenia mówią, że to absolutnie najlepsze połączenie, jakie można odnaleźć w Citroenach. Pochodzi z ery wyłącznie mechanicznych rozwiązań, jest efektem awangardowych pomysłów francuskich inżynierów i pracuje z finezją, do której nie udało się już zbliżyć w erze elektroniki i kontrolowania kosztów przez PSA. Jednocześnie daje dodatkowo to, czego brakowało pierwszym CX’om, czyli mocny silnik i dużo mocy. Jest absolutnie fantastycznym samochodem do jazdy.

Lakier, wnętrze i wszystkie detale zachowane są w bardzo dobrym stanie.
Powozie zabezpieczone antykorozyjnie ponad dwie dekady temu zgodnie ze szwedzkim zwyczajem.
Auto ma wszystkie detale charakterystyczne dla rzadkiej wersji CX 25 GTi Turbo – charakterystyczne, metryczne felgi, emblematy na masce, tylnej klapie i słupkach C, kierownicę z opisem Turbo, czerwone wykończenie gałki dźwigni zmiany biegów i środkowej konsoli.
Bogate wyposażenie dodatkowe obejmuje: 4 elektryczne szyby, rolety tylnej szyby, klimatyzację (to wszystko sprawne) i aktualnie nie działającą funkcję podgrzewania foteli.

Citroen CX 25 GTi Turbo 2 to finalna, najmocniejsza wersja modelu, wyposażona w sprężarkę i intercooler.
Ten egzemplarz to jedna z zaledwie 193 sztuk wyprodukowanych w 1988 roku na cały świat.
Produkcja Turbo 2 zamknęła się ogólnie w zaledwie 592 sztukach w latach 1987-1989 (dane za citroenet.org.uk)
Fabryczna moc w wersji na rynek szwedzki została obniżona ze 168 KM do 156 KM ze względu na obecność katalizatora i fabrycznego układu napowietrzania spalin.

Auto ma zachowaną instrukcję, dokumenty serwisowe i 3 kluczyki.
Jest nawet pilot radiowy (działający) – bardzo rzadki element wyposażenia, dostępny wyłącznie jako opcja.

7.11.2024 auto zostało zarejestrowane w Polsce.
Jest po pracach detailingowych w studio Arka Kaźmierczaka https://osdak.pl/.

CX jest częścią kolekcji prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.

Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań