Tak, to jest to. Jaguar XJR 4.0 Supercharged X306 ma sylwetkę nawiązującą do klasycznego modelu XJ z lat 70-tych i te same, królewskie rozmiary, z niskim nadwoziem długości przekraczającej 5 metrów, o jednocześnie tak lekkiej i drapieżnej formie, że od razu wywołuje skojarzenia z autem sportowym. Również pod maską zainstalowano tu silnik, który doskonale uzupełnia ta wrażenia. To kultowa, rzędowa, 4-litrowa, sześciocylindrowa i uchodząca za niezwykle trwałą jednostka AJ16, którą zdecydowano się – po raz pierwszy w Jaguarze – wyposażyć w kompresor. Stało się to znakiem rozpoznawczym tej marki na długie lata i pozwoliło podnieść moc maksymalną z 240 do 320 koni mechanicznych, co zapewniło świetne osiągi i brzmienie, które po mocnym dociśnięciu gazu powoduje gęsią skórkę. Dokładnie o to chodzi w aucie weekendowym, aby zrodziło szeroki uśmiech i wrażenie, że prowadzimy absolutnie wyjątkowy i nietuzinkowy wóz. I taki właśnie on jest – ten egzemplarz to jedna z ledwie 6547 wyprodukowanych sztuk, zachowana w świetnym stanie i z niewysokim przebiegiem.
Jaguar XJR 4.0 Supercharged X306
Rocznik: 1995
Przebieg: 131000 km
Pojemność: 3980 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM
Jaguar XJR 4.0 SC sprowadzony z rynku szwajcarskiego, ze świeżym i aktualnym badaniem technicznym MFK.
Pierwszy Jaguar wyposażony w kompresor i dopiero drugi drogowy model marki, w którym zwiększono ciśnienie doładowania (po turbodoładowanym XJ220).
Wyposażony w opcjonalną automatyczną skrzynią biegów GM 4L80-E.
Ma wszystkie cechy wyróżniające model XJR – obniżone i usztywnione zawieszenie, dyferencjał 3,27:1, obramowaniem grilla w kolorze nadwozia, siatkową wkładką grilla, czarnymi ramkami okien, cokołem pokrywy bagażnika w kolorze nadwozia, większymi wylotami wydechu, specjalnymi pięcioramiennymi 17-calowymi felgami aluminiowymi „Sport” oraz znaczkiem „XJR”.
Produkcja XJR (X306) to 6547 samochodów.
Piękny wizualnie i mechanicznie.
Po serwisie i pracach detailingowych.
Nowe tylne tłumiki, nowa przekładnia kierownicza, pompa wspomagania po regeneracji, rozrusznik po regeneracji.
Wymieniona poduszka pod skrzynią biegów.
Klimatyzacja po serwisie.
Nowa podsufitka.
Komplet nowych letnich opon Continental, zestaw opon zimowych również w komplecie.
Samochód świeżo zarejestrowany w Polsce, z aktualnym przeglądem technicznym i ubezpieczeniem.