Napisać, że Diablo jest legendą to jak nic nie napisać. Lamborghini Diablo VT było najszybszym i najbardziej zaawansowanym modelem marki, przebijając Countacha pod każdym względem. Napędzane powiększonym, 5,7-litrowym silnikiem V12 w połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią, osiągało moc maksymalną 492 KM. Diablo VT zostało zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1993 roku. Pożyczając rozwiązania techniczne z modelu LM002, nowe VT oferowało napęd na wszystkie koła, a także niezliczone ulepszenia kosmetyczne i mechaniczne, które zwiększyły komfort i użyteczność samochodu. Ulepszona klimatyzacja, lżejsze sprzęgło, szersze siedzenia i wspomaganie kierownicy – to wszystko było przydatne. Prezentowany na aukcji, jeden z około 400 egzemplarzy zbudowanych egzemplarzy Diablo VT, wykończony jest w kolorze głębokiej czerni z szarym skórzanym wnętrzem. Po raz pierwszy zarejestrowany został w październiku 1994 roku. Zbiór faktur szczegółowo opisuje serwis z ostatnich 15 lat. Lamborghini ostało sprowadzone do Niemiec w 2013 roku, właściciela zmieniło w kwietniu 2019, trafiając do kierowcy Scuderia Palladio z serii wyścigów BOSS GP. Dalsze serwisy w latach 2019-2021 potwierdzają jego regularne, choć oszczędne użytkowanie. Na liczniku przebiegu widnieje 63794 km. Diablo VT, samochód marzenie z dziecięcego plakatu, pochodzące z czasów świetności wolnossących supersamochodów, wylicytowane został nad jeziorem Como we Włoszech za 207 tysięcy euro.
1994 Lamborghini Diablo VT Babic ©2022 Courtesy of RM Sotheby’s
Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/ve23/villa-erba/lots/r0017-1994-lamborghini-diablo-vt/1333143
VILLA ERBA
20 MAY 2023
994 Lamborghini Diablo VT
Offered Without Reserve
Italy | Cernobbio, Italy
€207,000 EUR | Sold
Chassis No. ZA9DE07A0RLA12968
One of around 400 examples built of the Diablo VT
Finished in Deep Black over a grey leather interior
Featured in a 2011 edition of Dutch car magazine AutoWeek
Powered by a 5.7-litre V-12 paired with a five-speed manual gearbox
Offering welcome refinements over the original Diablo, the updated Diablo VT was introduced at the Geneva International Motor Show in 1993. Borrowing from its LM002 sister model, the new car offered all-wheel-drive functionality in addition to myriad cosmetic and mechanical upgrades that increased driver comfort and usability. Chief among these considered touches was improved air conditioning, a lighter clutch, wider seats, and power steering.
Finished in Deep Black over a grey leather interior, this Diablo VT was first registered in October 1994. A collection of invoices details extensive servicing and upkeep performed over the past 15 years, beginning with an engine service performed by Superleggera Classic Car Service of Hilversum, Netherlands in 2010. In 2011, the supercar featured in a magazine article in Dutch publication, AutoWeek, which can be viewed in the accompanying history file.
The Lamborghini changed hands and was brought to Germany in 2013, before being bought by the consigning owner—a driver for Scuderia Palladio of the BOSS GP racing series—in April 2019. Further work was carried out between 2019 and 2021 while in his care. Driven regularly since, at the time of cataloguing the odometer displayed 63,794 kilometres.
A poster child from the heyday of the naturally aspirated supercar, the Diablo VT remains one of the Raging Bull’s most iconic performance models.