W kraju swoich narodzin mówiono na niego Strich Acht (od roku jego debiutu – ’68), u nas zwykło się go zwać „Przejściówką” albo „Puchaczem”. To jedyny luksusowy samochód, który potrafił zdetronizować VW Garbusa i Golfa na liście najlepiej sprzedających się nowych samochodów w RFN (mowa o roku 1974). W zależności od zastosowanego silnika, Mercedesy te otrzymywały fabryczne oznaczenie W115 (w wersjach cztero- i pięciocylindrowych) albo W114 (dla bardziej luksusowych, sześciocylindrowych odmian). Przejściówki od zawsze były synonimem komfortu i wytrzymałości, rekordowy egzemplarz tego modelu pokonał dystans 4,6 miliona kilometrów, co do dziś może robić wrażenie. Po ponad 40-latach nie patrzymy na nie jak na typowe auta użytkowe. Dają one wyjątkową przyjemność z jazdy, szczególnie w takiej wersji, jak prezentowana. Mercedes 230.6 W114 pod maską ma całkiem szlachetnie – oto prawdziwy król gładkiego biegu – pięknie pracujący, benzynowy, sześciocylindrowy silnik M180. Brak fletnerków i karbowane tylne lampy to oznaka drugiej serii produkcyjnej, dostępnej w latach 1973-76. Zwraca uwagę piękna konfiguracja kolorystyczna szarego lakieru i koniakowego wnętrza, które zachowane zostało w całkowicie oryginalnym stanie. Zakres włożonej pracy sprawił, że auto przeżywa drugą młodość, wygląda pięknie i gotowe jest do drogi.
Mercedes 230.6 W114
Rocznik: 1974
Przebieg: 120000 km
Pojemność: 2292 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 120 KM
Wyposażenie:
– wspomaganie układu kierowniczego,
– podgrzewana szyba tylna
Prezentowany egzemplarz to Mercedes W114 230.6.
Samochód sprowadzony do Polski z Francji w stanie całkowicie bez korozji. Wersja z 6-cio cylindrowym silnikiem zasilanym dwoma gaźnikami generującym 120 koni mechanicznych, sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów. Karoseria w kolorze 733 Phantom Gray w zestawieniu z przepięknym wnętrzem w koniakowym odcieniu.
Powłoka lakiernicza została niemal w całości odnowiona, ponieważ fabryczny lakier po 46 latach na kilku elementach uległ spłowieniu. Był to zabieg czysto kosmetyczny. Nie dokonywaliśmy żadnych prac blacharskich. Galanteria chromowana jest fabryczna, a zderzaki dodatkowo zostały zabezpieczone woskiem od wewnątrz.
Mercedes ma przepięknie zachowane wnętrze. Zestawienie tapicerki materiałowej z Mb-Texem było typowe dla drugiej serii. Po upływie blisko połowy wieku nadal prezentuje się świetnie. Fotele nie posiadają przetarć ani plam. Konsola bez pęknięć. Dźwignia zmiany biegów jest przy kierownicy, co było wówczas opcją na zamówienie.
Układ hamulcowy został zregenerowany (regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki i przewody elastyczne).
Silnik przeszedł gruntowny przegląd (nowe filtry, świece, olej + olej w skrzyni automatycznej). Pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał równe wskazania. Odświeżeniu zostały poddane metalowe elementy osprzętu komory silnika. Gaźniki zostały zregenerowane i profesjonalnie wyregulowane. Silnik pracuje równo ze specyficznym klangiem rzędowej szóstki.
Po wszystkich przedstawionych wyżej zabiegach Mercedes prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Jest w trakcie rejestracji jako samochód zabytkowy.