„/8” w nazwie to oznaczenie wszystkich modeli serii W114 i W115. Czytane po niemiecku jako „Strich Acht” oznacza datę rozpoczęcia produkcji modelu, czyli rok 1968. Najwięcej urok mają z pewnością egzemplarze pierwszej serii, czyli produkowane do marca 1972 roku. Małe tylne światła, małe chromowane lusterka, dodatkowe trójkątne szybki (tzw. „fletnerki”) w przednich drzwiach, klasyczny kształt kierownicy – to wszystko sprawia, że odbieramy go jako bardziej dostojnego. W tym egzemplarzu z pewnością do tego wizerunku pasuje jeszcze dźwignia zmiany przełożeń umieszczona przy kierownicy. Jazda nim daje radość, ale budzi też entuzjazm na drodze, wśród przechodniów i innych kierowców. Wszędzie budzi sentymenty, każdy wspomina, i właściwie nie da nim się odbyć przejażdżki, by nie zostać uwiecznionym na choć jednym zdjęciu czy filmie. Wszyscy te Mercedesy pamiętają z dzieciństwa lub młodości, z tą drobną różnicą, że w Polsce kiedyś królowały wyłącznie diesle, a tu jest silnik benzynowy, dumne sześć cylindrów i dwa gaźniki Zenith’a, czyli jest to model W114. Nasz Mercedes 230 /8 Automatic jest świeżo dotarty, po pracach renowacyjnych, które objęły wszystkie elementy samochodu.
Mercedes 230 /8 Automatic W114
Rocznik: 1970
Przebieg: 54000 km
Pojemność: 2292 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 120 KM
Wyposażenie:
– radio,
– pasy bezpieczeństwa dla pięciu pasażerów
Samochód oryginalnie z rynku szwedzkiego. Auto z pierwszej serii, z zachowanymi wszystkim elementami charakterystycznymi, w tym przednie szyby z uchylnymi fletnerkami, małe lusterka, listwa chromowana pod zderzakiem, małe tylne światła, wąska listwa na tylnej klapie.
Auto po kompleksowej renowacji, rozebrane do śrubki i ponownie złożone.
Wszystkie elementy regenerowane bądź nowe.
Przeprowadzono między innymi:
– niezbędne naprawy blacharskie i całkowicie nowy lakier – zarówno na nadwoziu, w podwoziu, kabinie, jak i komorze silnika,
– remont kapitalny silnika (wraz z tulejowaniem),
– gaźniki po regeneracji,
– nowa kopułka, aparat zapłonowy (elektroniczny – 123ignition), świece i przewody zapłonowe,
– chłodnica po regeneracji, z nowym rdzeniem,
– kompletny remont zawieszenia – wszystkie elementy malowane proszkowo, wszystkie śruby nowe, wszystkie elementy gumowe nowe, nowe amortyzatory,
– nowa pompa hamulcowa, nowe serwo, zaciski po regeneracji, nowe tarcze i klocki,
– nowy kompletny układ wydechowy,
– nowa pompa paliwa, zbiornik paliwa po odbudowie blacharskiej,
– nowe wnętrze – tapicerka, dywany, boczki drzwi, podsufitka, wszystkie uszczelki.
Samochód w pełni sprawny, zarejestrowany, ubezpieczony i gotowy do drogi.
Po remoncie silnika przejechał 1000 km, po czym został ponownie zmieniony olej.