Mercedes 230E W123 1984 – SPRZEDANY

Mercedes 230E W123 serwuje nam klasyczną niemiecką motoryzację w najlepszym wydaniu. Silnik generuje solidne 136 KM, choć nie moc tu jest najważniejsza. W Mercedesie nikt się nie spieszy, on uspokaja. Zza kierownicy robi doskonałe wrażenie. Przestronna kabina, komfortowe fotele, świetna widoczność w każdym kierunku, wzorowo zaprojektowane zegary, wielka kierownica i celownik na masce. To wszystko potrafi oczarować, szczególnie gdy zachowane jest w świetnym stanie. Ten egzemplarz 35 lat przetrwał w doskonałej kondycji, do czego przyłożył się ciepły klimat południa Francji. Brak rdzy to świetna wiadomość i sprawa dla „beczki” kluczowa – to korozja jest największym wrogiem tych samochodów i zdążyła niestety zniszczyć większość egzemplarzy poruszających się po polskich drogach.

Mercedes 230E W123
Rocznik: 1984
Przebieg: 162000 km
Pojemność: 2299 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 136 KM

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy
– elektryczne lusterko pasażera
– centralny zamek
– podgrzewana szyba tylna
– podłokietnik kierowcy
– tapicerka materiałowa

Prezentowany egzemplarz to Mercedes W123 z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Silnik o pojemności 2.3 l wyposażony w mechaniczny wtrysk generuje moc 136 KM i świadczy o ostatniej (trzeciej) serii „beczek”.

Jak większość oferowanych przez nas klasyków pochodzi z południowo-centralnej Francji. Dzięki tamtejszemu klimatowi Mercedes zachował się w stanie konkursowym, niemal 100% oryginał. Karoseria i podwozie nie posiadają żadnych ognisk korozji. Podwozie posiada fabrycznie nałożone blisko 35 lat temu zabezpieczenie antykorozyjne. Na kilku zdjęciach wewnętrznych nadkoli widać nienaruszone plomby z lakieru na śrubach zawieszenia czy też sprężynach.

Auto w Polsce miało jedyną naprawę lakierniczą tylnych drzwi. Poprzedni właściciel nieznacznie je przerysował, na co mamy dokumentacje zdjęciową sprzed naprawy.

Przepiękny metalizowany kolor z palety Mercedesa o symbolu 930 SILBERBLAU w połączeniu z jasnogranatowym wnętrzem tworzy wrażenie świeżości i nowoczesności, mimo upływu ponad 30 lat. Wszystkie elementy chromowane galanterii karoseryjnej zachowały się stanie oryginalnym.

Uszczelki szyb oraz drzwi zachowują nadal elastyczność i nie są popękane, jak w większości podobnych, dotkniętych zębem czasu egzemplarzy.

W zawieszeniu każdy element posiada na sobie „gwiazdę”, co zaświadcza oryginalności. Tarcze hamulcowe z tyłu wraz z klockami wyglądają na niedawno zmienione, a przednie noszą minimalny ślad zużycia. Z naszej strony dodaliśmy jedynie nowy płyn hamulcowy.
Silnik wraz ze skrzynią biegów nie noszą widocznych śladów wycieków. Pracują bez zarzutów. W silniku zmieniony został olej oraz wszystkie filtry (faktury z wykonanych prac posiadamy do wglądu).

Wnętrze rewelacyjnie zachowane, mimo upływu wielu lat nie straciło pierwotnego koloru. Tapicerka foteli, paneli drzwiowych czy dywanów może zszokować fabrycznym stanem. Brak jakichkolwiek śladów zużycia. Elementy często ulegające zużyciu, jak kierownica czy dźwignia zmiany biegów, odpowiadają stanem niskiemu przebiegowi. Konsola przednia bez pęknięć, radio Blaupunkt z epoki nadal odbiera fale.

Obszerna dokumentacja zdjęciowa dołączona do opisu na pewno pomoże potwierdzić jego treść.

Oryginalność i jak zaznaczone zostało wcześniej „świeżość” prezentowanej Beczki powinna zainteresować każdego fana tej marki.
Zapraszam do obejrzenia auta na żywo w naszym oddziale w Gaju koło Krakowa.