MG to bez wątpienia jedna z marek, która w produkcji roadsterów tradycje ma imponujące. 100 lat historii i niezliczone sportowe modele, począwszy od czasów przedwojennych. Model MGF debiutował w 1995 roku i został zbudowany na całkowicie nowej platformie. Zaczęto od centralnie umieszczonego silnika, tylnego napędu i zawieszenia bez tradycyjnych sprężyn, za to z hydropneumatycznym systemem Hydragas. Tu również, jak w Citroenach, odnajdziemy w zawieszeniu kule ze sprężonym azotem, choć pompy hydraulicznej już nie ma – Brytyjczycy znacznie uprościli francuski system, a w rezultacie również życie użytkowników. Tak narodził się hit. Niewielki wymiarami i lekki roadster był w młodości konkurencją dla takich wozów, jak Mazda MX-5, Toyota MR2 czy Audi TT. Ze 120-konną jednostką Rovera serii K pierwsza setka jest tu w zasięgu 8,5 s, choć nie osiągi są tu najważniejsze. Podczas spokojnej jazdy auto czaruje cichą pracą mruczącego za plecami silnika i kulturalnym wybieraniem nierówności, ale kiedy trzeba przycisnąć, skręca i hamuje jak rasowy samochód sportowy. Wyprodukowano ich 77 tysięcy – niemało, choć do popularności MX-5 mu daleko. Czy to źle? Niekoniecznie. Dziś MG bardziej wyróżnia się na drodze, czaruje magią centralnego silnika i można je kupić o połowę taniej, niż japońskiego konkurenta w analogicznym stanie.
MG MGF
Rocznik: 1997
Przebieg: 107000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 120 KM
Cena: 34000 PLN
Nasze MGF znaleźliśmy w Szwecji.
Miało tam przez ponad 20 lat jedną właścicielkę.
Ma piękne zestawienie kolorystyczne, niewysoki przebieg i zaskoczyło nas tym, jak przyjemnie się nim podróżuje.
Ostatniego lata pokonało 6 tysięcy kilometrów na wycieczce ze Szwecji do Włoch i z powrotem.
Auto ma bogatą dokumentację i dwa kluczyki.
W dokumentacji – co istotne – udokumentowana zmiana rozrządu i wymiana uszczelki pod głowicą.
Wnętrze wyposażone jest w świetną, skórzaną tapicerkę.
Fotele są podgrzewane, klimatyzacji brak.
Na wyposażeniu jest wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i dwie poduszki powietrzne.
Dach składany jest ręcznie, w prosty i niewymagający wysiłku sposób.
Po zakupie wymieniliśmy przednie opony, by dostosować je typem do tych założonych na tylnej osi.
Lakier w dużej mierze jest oryginalny, choć nie w całości.
Oryginalne i świetnie zachowane jest wnętrze.
Auto przeszło również prace detailingowe w OSD Arkadiusz Kaźmierczak, co pomogło wydobyć piękny połysk z lakieru.
7.11.2024 auto zostało zarejestrowane w Polsce.
MG jest częścią kolekcji prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań