Renault 5 GTX 1989 – SPRZEDANE

Duży silnik w malutkim aucie? „Tłuste” wyposażenie w postaci elektrycznych szyb, centralnego zamka, obrotomierza, w pełni tapicerowanych boczków i odlotowej tapicerki? Tak właśnie wyglądał luksus połączony z dynamiką w latach 80-tych. Francuzi wiedzieli najlepiej jak to robić. Auta dynamiczne, ale nie pozbawione miękkości, ciekawe w designie i dziś przykuwające uwagę swoim nieszablonowym wyglądem. Renault 5 drugiej generacji, czyli tzw. „supercinq”, z pewnością należy do tej grupy. Opracowane przez włoskiego stylistę, Marcello Gandiniego, z miejsca jest rozpoznawalne po charakterystycznie podciętej linii tylnego nadkola. Ten podpips styisty znajdziemy również w takich autach, jak Lamborghini Countach, Maserati Quattroporte IV czy Citroen BX. Małe Renault 5 drugiej generacji powstawało w latach 1983 – 1996, a najwięcej emocji dziś budzą jej najmocniejsze wersji GTT i w ślad za nim GTX i GTE. Pierwszy miał Turbo i 115-120 KM, drugi i trzeci 95 KM, ewentualnie na niektórych rynkach 73 KM. Przy masie rzędu 800 kg dobra zabawa jest gwarantowana w każdym z nich.

Renault 5 1.7 GTX
Rocznik: 1989
Przebieg: 65000 km
Pojemność: 1700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 73 KM

Renault 5 1.7 GTX 1989 rok, w bardzo dobrym stanie wynikającym z małego przebiegu wynoszącego zaledwie 65.000 km. Jest to wersja na rynek niemiecki i dysponuje 73 KM zamiast 90+. Po prostu posiada mono wtrysk i katalizator zamiast gaźnika, ale i tak jeździ bardzo dynamicznie. Rozpędza się katalogowo w 11 sekund do setki, acz w rzeczywistości ma się wrażenie jakby to było bliżej 9 😉 V-max wynosi 170 km/h. Auto jest po wymianie paska rozrządu, serwisie olejowym, naprawie centralnego zamka, z nowymi oponami, z nowym tylnym tłumikiem oraz…po naprawie blacharsko lakierniczej pod listwami tylnych błotników i po wymianie progów.
Na aucie jest jeszcze 50% oryginalnego lakieru, nie ma książek serwisowych, ale czuć niski przebieg.