Pierwszy samochód z niebieskobiałym logiem marki z Monachium wyglądał właśnie tak. BMW, aby wejść na rynek samochodów, zakupiło fabrykę Fahrzeugfabrik Eisenach. Tam powstawało Dixi, model będący licencyjną wersją świetnego, brytyjskiego Austina 7. Malutki samochód nazywał się Dixi 3/15, a liczby te odpowiadały klasie podatkowej, w jakiej znajdował się samochód (3) i mocy, jaką produkował 4-cylindrowy silnik dolnozaworowy (15 KM). Produkcja trwała w latach 1928–1932, auta oferowano w nadwoziach 2-drzwiowych z 2, 3 lub 4 miejscami, limuzynach otwartych (tourer) i zamkniętych, jako kabriolety (jak prezentowany), roadstery, samochody dostawcze lub jako podwozie o zabudowy. Tourer był wśród nich najpopularniejszy, a prezentowany kabriolet to 1 z 1374 wyprodukowanych sztuk i co ciekawe, od nowości znajduje się w Polsce.
BMW 3/15 DA2
Rocznik: 1929
Przebieg: 55 km
Pojemność: 748 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 15 KM
Samochód oferuje ekscytujące doświadczenie prowadzenia maszyny w jej najbardziej podstawowej formie.
Model DA2 po pierwszym liftingu, który dodał bardzo potrzebne hamulce na obu osiach.
Jedna z 1374 sztuk wyprodukowanych w wersji kabriolet.
Nasz egzemplarz został wyprodukowany w listopadzie 1929 roku i był dostarczony do Katowic do swojej pierwszej właścicielki w lutym 1930 roku. Ten samochód został przez nas całkowicie odbudowany i jest w pełni sprawny technicznie. Samochód uczestniczył w wielu imprezach i zlotach zabytkowych samochodów.