Porsche 911 Carrera Cabriolet 996 1999 – SPRZEDANE

Porsche 911 typ 996 sam producent nazwał zupełnie nową dziewięćset jedenastką. Klasyczne w liniach nadwozie stało się większe, podwozie ulepszone, a pod tylną pokrywą zagościł nowy, sześciocylindrowy, chłodzony cieczą silnik. 911 Carrera Cabriolet 996, wyposażona w wolnossącą jednostkę o pojemności 3,4 l o mocy 300 KM oraz manualną skrzynię biegów, to coś dla fanów jazdy. Ten egzemplarz pochodzi z początku produkcji, rozpoznawalnego po charakterystycznych, pomarańczowych światłach kierunkowskazów. Zachowane jest w oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem. Przez szereg lat było elementem ciekawej kolekcji, używane jedynie sporadycznie. W pełni sprawne, gotowe jest wyruszyć na kręte drogi w rękach nowego właściciela.

Porsche 911 Carrera Cabriolet 996
Rocznik: 1999
Przebieg: 43300 km
Pojemność: 3387 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 300 KM

Porsche 911 Carrera Cabriolet 996 z silnikiem 3,4 l i manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, z pierwszej fazy produkcji.

Porsche było zakupione w 2007 roku w salonie Porsche na Florydzie przez polskiego miłośnika motoryzacji i wielkiego fana Porsche. Podstawą jego wyboru była konfiguracja z manualną skrzynią biegów, nieczęsto spotykana przecież na amerykańskim rynku. Wówczas był świetnie zachowany samochód, którego przebieg wynosił zaledwie 22824 mile. W 2009 roku samochód został zarejestrowany w Polsce, wciąż w rękach jednego właściciela, dołączyło do kolekcji finalnie liczącej około 20 aut, w większości Porsche.

Właściciela zmieniło 5 lat temu, przeszło wówczas kompleksowy serwis w PorschePana w Warszawie i wyjechało do Hiszpanii. Mimo dalszego sporadycznego użytku, samochód był serwisowany, przechodząc ostatni serwis olejowy pod koniec 2020 roku.

W maju 2021 właściciel zdecydował się na sprzedaż, montując w samochodzie nowe opony i zlecając nam sprzedaż samochodu w Polsce. Auto odebraliśmy z przebiegiem 42222 km. Ujęło nas pięknie zachowanym, oryginalnym stanem. Najprawdopodobniej wszystkie jego elementy są wciąż w fabrycznym lakierze, zwraca uwagę pięknie utrzymane wnętrze i specyfikacja zgodna z fabryczną. Ma elegancki i skromny srebrny lakier, dobrze zachowaną szarą, skórzaną tapicerkę, materiałowy czarny dach w idealnym stanie oraz wciąż lampy z żółtymi kierunkowskazami, cechujące jedynie egzemplarze z pierwszych lat produkcji serii 996. Ma drobne ślady eksploatacji, jak obicia od kamieni na przedniej masce, drobne zarysowania na zderzakach i otarcia rantów felg.

W zestawie jest również hardtop i kupiony przez pierwszego polskiego właściciela zestaw klocków hamulcowych, kupionych na zapas, a także oryginalne, żółte kierunkowskazy boczne.

Po pierwszych testowych kilometrach konieczna okazała się naprawa mechanizmu składania dachu, którą wykonał serwis Perfekt – Dariusz Wesołowski w Poznaniu. Koszt naprawy – 13499 złotych. Dodatkowo wymienione zostały również dwie sondy lambda oraz wykonano czyszczenie przepływomierza.

Samochód jest obecnie gotowy do sprzedaży i dołączenia do nowej kolekcji. Sprzedaż na podstawie faktury Vat marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.