Kolor czerwony to tradycyjny odcień włoskich samochodów wyścigowych. Być może to jest powód, dla którego Alfa Romeo zawsze najpiękniej prezentuje się w Alfa Rosso, czyli akrylowej czerwieni. W tym przypadku mówimy o prawdziwie sportowej włoskiej limuzynie. Alfa Romeo 166 debiutowała w roku 1998, będąc zupełnie nowym otwarciem włoskiej marki w segmencie samochodów luksusowych. Projekt karoserii to dzieło powstałe pod kierownictwem Waltera de’Silva z centrum projektowego Centro Stile Alfa Romeo, nawiązujące do kształtów słynnych wozów Alfa Romeo z lat 60-tych, niemal obsesyjnie dopracowane w szczegółach. Również wnętrze ma wyśmienite, ze wspaniale wygodnymi fotelami i fantastyczną skórą Momo. To wspaniały samochód do długiej podróży – komfortowy i absolutnie czarujący połączeniem sportowego charakteru i świetnego komfortu. Po upływie dwóch dekad jest to już pojazd o statusie kolekcjonerskim, zwłaszcza gdy pod maską skrywa 3-litrowy silnik Busso, powszechnie uważany za najpiękniej brzmiące V6 w historii motoryzacji.
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Rocznik: 2002
Przebieg: 154000 km
Pojemność: 2959 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 217 KM
Wyposażenie:
– klimatyzacja automatyczna,
– skórzana tapicerka MOMO,
– elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z pamięcią ustawień fotela kierowcy,
– komputer pokładowy,
– ICS (Integrated Control System),
– tempomat,
– zmieniarka CD,
– nawigacja GPS,
– roleta tylnej szyby.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V z 2002 roku w kultowym kolorze Alfa Rosso z czarną skórzaną tapicerką.
Silnik to 3.0 24V V6 Busso drugiej generacji, spełniające normę Euro3.
Skrzynia automatyczna ZF 4HP20 z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Auto sprowadzone ze Szwajcarii z przebiegiem 144 tys. km, od pierwszego właściciela, z kompletną dokumentacją serwisową i potwierdzonym przebiegiem.
Zawsze regularnie eksploatowane i serwisowane.
Zachowane w doskonałym stanie mechanicznym.
Samochód zarejestrowany w Polsce w grudniu 2021.
Ostatni serwis olejowy 2022.06 przy przebiegu 147000 km.
Prace w latach 2021-22 objęły m.in.:
– nowa powłoka lakiernicza,
– nowy środkowy i tylny tłumik,
– poprawki elektryczne,
– nowe siłowniki tylnej klapy,
– komplet simmeringów rozrządu,
– nowe uszczelki pokryw zaworów,
– nowe uszczelki kolektora ssącego,
– nowy kompresor klimatyzacji, chłodnica klimatyzacji, moduł wentylatora klimatyzacji, pasek wielorowkowy,
– czyszczenie i napełnienie układu klimatyzacji,
– nowy termostat,
– nowy komplet sprężyn przód i tył,
– nowe górne mocowania amortyzatorów,
– nowe tylne amortyzatory,
– nowe klocki hamulcowe tył,
– ustawienie zbieżności.
Auto oferowane na komplecie 17-calowych felg po regeneracji z nowymi oponami letnimi.
W zestawie drugi komplet felg (16-calowe, kupione nowe) z nowymi oponami zimowymi.