Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… szybkie, zwłaszcza z dynamicznymi, 16-zaworowymi, dwulitrowymi jednostkami. 9 sekund do 100 km/h, wiatr we włosach, potencjał na przyszłego klasyka, stan idealny i cena poniżej 30 tysięcy złotych? Bardzo proszę.
Renault Megane Cabrio
Rocznik: 2001
Przebieg: 142000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 140 KM
Renault Megane I Cabrio 2.0 16V 140 KM z 2001 roku, z rynku niemieckiego, ma 142.000 km i jak do mnie przyjechało kilka miesięcy temu to miało jeszcze wszędzie oryginalny lakier. Teraz jest prawie wszędzie oryginalny, bo na nadkolach i fragmentach progów trzeba było usunąć naloty rdzy. W aucie zostały wymienione tarcze hamulcowe (P i T), klocki, przewody hamulcowe elastyczne, olej w silniku, rozrząd, paski i wszystkie możliwe rolki. Klima została zreanimowana. Jedyne czego nie wymieniłem to tylna szyba w dachu, która jest zmatowiała. Megane jest bardzo zadbane, nie skorodowane i mega dobrze i szybko jeździ. Dach jest otwierany automatycznie i działa bez uwag.
Megane przeszła podstawowy detailing i robi bardzo dobre wrażenie. Jest wyposażona w opcjonalny road box, który czyni z niej 2 osobowego roadstera z olbrzymimi dwoma bagażnikami. Jeżeli macie ochotę na wariant 4 osobowy, to trzeba go zdemontować i w jego miejsce zainstalować tylną kanapę (brak na wyposażeniu). Zarejestrowane w PL.