BMW

BMW 523i E39 1999 – 33500 PLN – Niemodlin

2,5 litrowa, benzynowa sześciocylindrówka stanowi kompromis, bo jak wiadomo, nie brakuje mocniejszych wersji. Tu jednak nie o ilość koni chodzi, lecz o stan zachowania, który w tym przypadku jest imponujący. To BMW 523i E39 ma piękny, biały lakier i jedynie 75 tysięcy kilometrów przebiegu. Żaden prawdziwy miłośnik marki nie przejdzie obok tego egzemplarza obojętnie. Tylny napęd i wolnossące sześć cylindrów to układ, który powoli odchodzi dziś w zapomnienie, a wrażenia zza kierownicy zapewnia pierwszorzędne. To wóz dla osób kochających motoryzację, a nie jedynie szukających narzędzia do przemieszczenia się z punktu A do punktu B.
Czytaj dalej

BMW M 635 CSi E24 1986 – 266266 PLN – Warszawa

Stworzone przez BMW Motorsport Gmbh BMW M 635 CSi wyróżniało się nie tylko bardziej muskularną sylwetką, lecz przede wszystkim rewelacyjnym prowadzeniem i zawsze wystarczającą dawką mocy. Jego silnik generuje 286 KM i jest to jednostka o rodowodzie wyścigowym, pochodząca wprost w kultowego modelu M1, wykorzystująca technologię czterech zaworów na cylinder, podwójnego wałka rozrządu w głowicy i sześciu indywidualnych przepustnic z krótkimi kanałami dolotowymi. Dodatkowo zastosowano manualną skrzynię Getrag i dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nadwozie obniżono i usztywniono, wzmocniono hamulce i zastosowano głębiej profilowane fotele oraz zewnętrzny body kit, szersze felgi i opony. Między 1984 a 1989 rokiem zbudowano ich jedynie 5855 sztuk i jest to aktualnie jeden z najszybciej drożejących youngtimerów. Ten egzemplarz ma 73 tys. km przebiegu i w ostatnim czasie otrzymał wszystko, by mógł prezentować się i jeździć jak nowy.
Czytaj dalej

BMW 840Ci E31 1994 – 159900 PLN – Warszawa

Zbudowano je pod opieką głównego projektanta BMW, Clausa Luthe, a za jego smukłą karoserię odpowiadał późniejszy szef projektu w BMW Technik Gmbh, Klaus Kapica. Jego technikę oparto o BMW serii 7 (E32), a debiutujący efekt przyćmił poprzednika, serię 6 (E24). Samochód w doskonały sposób łączył cechy auta sportowego i luksusowego, idealnie wpisując się w formułę klasy GT. BMW 840Ci E31 to szczególna wersja tego pięknego, bawarskiego coupe. Ośmiocylindrowa jednostka M60B40 znalazła się w jedynie 4728 produkcyjnych egzemplarzach, oferując dynamikę zbliżoną do modelu V12, za to z mniejszym zużyciem paliwa i niższą masą, dającą lepsze wyważenie i prowadzenie samochodu. Na szczególną uwagę zasługuje fantastyczna kolorystyka i fenomenalny stan zachowania tego egzemplarza. To z jednej strony zasługa niewielkiego przebiegu, a z drugiej strony maksymalnej troski obecnego właściciela. Tu nawet największy malkontent będzie pełen podziwu, choć ma to oczywiście swoją cenę.
Czytaj dalej

BMW 535i E39 1999 – 25500 PLN – Niemodlin

Szczęśliwie minęły już czasy, gdy samochody tego pokroju były wybierane jako sztandarowe wozy domorosłych drifterów. BMW 535i E39 odkrywane dziś jest na nowo, jak dwie dekady temu, jako elegancka limuzyna z dyskretnym sportowym pazurem. Znalezienie tego youngtimera w budzącym respekt stanie z roku na rok staje się coraz trudniejsze, choć szczęśliwie – wciąż jest możliwe. To uwodzi przepięknym zestawieniem kolorystycznym, ma szwajcarskie pochodzenie i niewysoki przebieg. Śmiało można taki egzemplarz uznać jako inwestycję na długie lata, a przyjemność z okazjonalnego użytku będzie miała inny smak, niż ta która płynie z jazdy nowoczesnymi wyrobami motoryzacyjnymi.
Czytaj dalej

BMW E36 M3 1994 – Skórzewo

To BMW E36 M3 to oryginalna wersja europejska z silnikiem S50B30 286 KM. Samochód jest w bardzo dobrym stanie, zarówno wizualnym, jak i technicznym. Silnik, skrzynia biegów i zawieszenie działają prawidłowo. Nie odnotowano problemów z jednostką Vanos; nie produkuje ona żadnych hałasów. Wnętrze jest czyste i dobrze utrzymane. W samochodzie zamontowany jest oryginalny spojler tylnej klapy M3 GT i szerokie koła BBS RC (18”, 8” i 9”). Samochód posiada kilka modyfikacji, takich jak: układ dolotowy AIRBOX, układ wydechowy SuperSprint, regulowane zawieszenie Sport, oraz przednie i tylne amortyzatory usztywniające. Samochód został zmodyfikowany przez profesjonalny warsztat samochodowy i nigdy nie był użytkowany w zimie lub w deszczowe dni. W ofercie znajdują się również wszystkie oryginalne części (OEM) w przypadku, gdyby nowy właściciel wolałby wrócić do całkowicie oryginalnego stanu samochodu. Kilka lat temu samochód całkowicie polakierowano, w celu poprawienia jego wizualnej prezentacji.
Czytaj dalej

BMW M3 Evolution II E30 1988 – 449000 PLN – Pruszków

Z 17 tysięcy wyprodukowanych M-trójek to wersje limitowane należą do tych najbardziej pożądanych. BMW M3 Evolution II E30 powstało w 1988 roku jako podstawa do homologacyjnej wyścigówki. Odelżone, wzmocnione, z nowym pakietem aerodynamicznym – powstało w ilości 500 numerowanych egzemplarzy. Egzemplarz numer 134 w zjawiskowym kolorze Macaoblau ma dziś jedynie 87000 km przebiegu i odkupiony został od znanego, niemieckiego kierowcy wyścigowego. Zawsze pieszczone, wyposażone zostało w szereg dodatków, które dostrzeże oko wytrawnego znawcy tematu. Owszem, Evo II miało spojler z lotką, lecz tu zamontowana została jej dłuższa (fabryczna) wersja. Kolejnymi rarytasami są zmieniony przedni spojler, lampy Startec, kevlarowe kubełki i felgi BBS z szerszym niż fabrycznie rantem. Modyfikacje objęły również stronę mechaniczną. Legendarny silnik S14 osiąga tu 244 KM, zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ wydechowy. Z uwagi na fakt, iż jest to jedna z 500 sztuk wyprodukowanych EVO II, w dodatku po tak znanym właścicielu, samochód jest doskonałą lokatą kapitału, dającą przy okazji ogromne pokłady radości z jazdy. Dźwięk błyskawicznie wkręcającego się na ponad 8000 rpm silnika S14 jest nie do opisania!
Czytaj dalej

BMW 740i E38 1999 – 68000 PLN – Kraków

Już 20 lat temu skonstruowano samochód, w którym każdy może poczuć się doskonale. BMW 740i E38 dla motoryzacyjnego maniaka jest jak idealnie skrojony garnitur. Wygodne i eleganckie zarazem, zawiera wszystkie najlepsze pierwiastki marki – prowadzi się pewnie, V8 koi uszy, a przestrzeni i komfortu jest pod dostatkiem. W ogłoszeniu idealny egzemplarz poliftowy z niskim przebiegiem, sprowadzony z Japonii. Po sprowadzeniu otrzymał wszystko co niezbędne, by móc nazwać go wzorowym i przygotowanym do drogi. Taki zakup to wybór dla fanów, którzy nie znoszą kompromisów.
Czytaj dalej

BMW 330i E46 2000 – SPRZEDANE

BMW 330i E46 z pozoru może wydawać się przeciętnym, niewielkim, niewyróżniającym się niczym sedanem, jednak zajęcie miejsca za jego kierownicą zupełnie zmienia optykę. Kierowca czuje się tu jak w centrum dowodzenia, z kokpitem skierowanym w swoją stronę, z mocnym 6-cylindrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędzającym właściwe, tylne koła. To jest propozycja dla ludzi którzy cenią równą, gładką pracę silnika i świetne prowadzenie. Po prostu bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia.
Czytaj dalej

BMW 740iL E38 2000 – 30000 PLN – Warszawa

BMW 740iL E38 jakością wykończenia i komfortem przebija wiele nowszych modeli. W wersji z przedłużonym rozstawem osi szczególną uwagę poświęcono zadowoleniu pasażerów drugiego rzędu, stąd między innymi elektryczna regulacja i podgrzewanie kanapy oraz tylna roleta. Ten egzemplarz przybył do Polski z USA. Na miejscu przeszedł wszelkie niezbędne prace mechaniczne, by mógł dawać pełnię przyjemności. Ma drobne mankamenty, o których uczciwie informuje sprzedający, natomiast zdaje się je rekompensować korzystna cena. To kawał solidnej limuzyny z kultowym silnikiem V8 za raptem trzy dyszki, do negocjacji.
Czytaj dalej

BMW 750i E32 1990 – 69000 PLN – Wrocław

BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. To bardzo drogi w odbudowie samochód, stąd tak ważne jest, by kupując taki samochód wybrać możliwie dobrze utrzymany i właściwie serwisowany egzemplarz. Historia tego BMW jest wzorowa, a dodatkowo przekonuje piękne zestawienie kolorystyczne nadwozia i wnętrza oraz doskonały stan zachowania.
Czytaj dalej