Archiwum kategorii: BMW

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej „Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 525e E28 1985 – 55000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 55000 PLN – Poznań

BMW 320i E30 1989 – 21900 PLN – Kraków

BMW 320i E30 to samochód z pewnością tworzony z myślą o kierowcy. Kompaktowy, odpowiednio komfortowy, zwrotny, gwarantujący doskonałą widoczność w każdym kierunku. To może być zaskakujące, że niegdyś „trójka” była zdecydowanie tańsza niż „piątka” czy „siódemka”, a dziś ich ceny praktycznie się zrównały. To jedynie dowód na to, że to nie bogate wyposażenie czy wielki silnik są najpotrzebniejszymi atrybutami, by dawać przyjemność w czasie jazdy. Dowód na to, że sześć cylindrów i tylny napęd to zawsze będzie coś, a skromny i prosty design jest ponadczasowy. Ten egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, czyli jest to tak zwana „szeroka lampa”. Na pokładzie ma wspomaganie kierownicy, co w E30 jest mile widziane i wcale nie było standardem.
Czytaj dalej BMW 320i E30 1989 – 21900 PLN – Kraków

BMW 750i E65 2008 – 73900 PLN – Łódź

BMW 750i E65 to pierwsze dziecko epoki Chrisa Bangle’a w BMW. Samochód futurystyczny, wizjonerski, łamiący dotychczasowe schematy, w niczym nie przypominający swojego poprzednika, modelu E38. To tu debiutował system iDrive, umożliwiający sterowanie wieloma funkcjami samochodu z pomocą menu i drążka umieszczonego w miejscu tradycyjnie zarezerwowanym na dźwignię zmiany biegów. Na pewno nie da się odmówić tej „Siódemce” niezrównanego komfortu i doskonałego wyciszenia. W wersji 750i pod maską odnajdziemy silnik V8 o pojemności 4,8 l, generujący 367 koni mechanicznych. W marcu 2005 samochód przeszedł lifting, obejmujący zmiany stylistyczne przodu i tyłu, a także w elektronice i mechanice. Zmiany te złagodziły najbardziej kontrowersyjne elementy stylistyki i sprawiły, że ogólny „look” stał się bardziej uniwersalny, dobrze poddający się próbie czasu. To BMW po ponad dekadzie wciąż wygląda świeżo. Wciąż jest to również doskonałe narzędzie do pokonywania długich tras.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2008 – 73900 PLN – Łódź

BMW Z4 Roadster E85 2003 – SPRZEDANE

BMW Z4 Roadster E85 debiutowało w 2002 roku. Było stylistyczną rewolucją, zaskakującą podobnie, jaki i wcześniejsze roadstery linii Z. Za jego stylistykę odpowiadał nowy szef biura projektowego BMW – Chris Bangle. Sylwetka była smukła, dynamiczna, nowoczesna i niezwykle spójna, a design w ocenie dziennikarzy i zwykłych klientów – po prostu piękny. Auto stało się wyznacznikiem nowej linii stylistycznej marki, choć nikt się wtedy jeszcze nie spodziewał, że również w przypadku limuzyn zmiany będą tak głębokie. W przypadku małego roadstera, przyzwolenie na szaleństw zawsze było większe. W końcu i w czasie jazdy jest to czysta radość i nieskrępowane poczucie wolności, potęgowane fotelem kierowcy i pasażera umieszczonymi tuż przed tylną osią, otwartym dachem i długą linią maski, skrywającą mocny i pięknie pracujący sześciocylindrowy silnik.
Czytaj dalej BMW Z4 Roadster E85 2003 – SPRZEDANE

BMW 323Ci E46 1999 – 29500 PLN – Wrocław

BMW 323Ci E46 to propozycja dla ludzi lubiących bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia. To czwarta generacja serii trzeciej z lat 1999-2006. Be wątpienia odziedziczyła po przodkach najlepsze geny BMW. Wygładzone w porównaniu do poprzedników nadwozie jest spójne stylistycznie, narysowane łagodnie, ale zachowujące charakter monachijskiej marki. Pod maską pracuje tu lubiana, sześciocylindrowa jednostka M52TUB25 o pojemności 2,5 l i mocy 170 KM. Cieszyć może ciekawa konfiguracja kolorystyczna, nienaganny stan techniczny oraz wizualny.
Czytaj dalej BMW 323Ci E46 1999 – 29500 PLN – Wrocław

BMW 325Ci E46 2003 – SPRZEDANE

Czarny lakier, czarna skóra, a do tego „Szwajcar”. To przepis, który działa znakomicie, gdy idzie w parze z informacją, że auto pochodzi z Bawarii, ma tylny napęd i blisko 200 koni mechanicznych. BMW 325Ci E46 w nadwoziu coupe to samochód, który nigdy się nie znudzi. Wybór dla tych, którzy nie chcą eksperymentować, gdy wiedzą, że to jest marka, której można zaufać. Prowadzi się pewnie, jest niezawodne, trwałe i doskonale wykonane. Widać to jak na dłoni w przypadku egzemplarza z udokumentowaną historią i bez przeszłości wypadkowej, czyli takiego jak ten.
Czytaj dalej BMW 325Ci E46 2003 – SPRZEDANE

BMW 740i E65 2008 – Krapkowice

BMW E65 było w 2001 roku prawdziwą bomba zrzuconą na konserwatywnych miłośników marki. Nowa koncepcja stylistyczna Chrisa Bangle, nowe kilometry światłowodów, iDrive, który kompletnie odmieniał obsługę samochodu. Przeprowadzony w 2005 roku główny lifting próbował ratował sytuację. Obsługę iDrive uproszczono, przód zaokrąglono powiększając nerki, usunięto „torby pod oczami”. Z linii bagażnika zniknął „płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Dopracowano również niezawodność tych samochodów, w rezultacie czego auta z końca produkcji uchodzą dziś za najlepszy wybór. BMW 740i E65 z 2008 roku to fantastyczny komfort, świetne osiągi i luksus w doskonałym wydaniu. W egzemplarzu, który przyjechał dotąd jedynie 50 tysięcy kilometrów wszystko to smakuje znakomicie.
Czytaj dalej BMW 740i E65 2008 – Krapkowice

BMW 530i E39 2002 – SPRZEDANE

BMW 530i E39 to auto kompletne. Ponadczasowa sylwetka, umieszczony wzdłużnie doskonały silnik, tylny napęd, świetne i trwałe rozwiązania mechaniczne. W poliftowej wersji napędzane było doskonałą, sześciocylindrową, rzędową jednostką, która przy zachowaniu osiągów wcześniej oferowanego silnika V8 3,5 l potrafiła spalić około 2-3 litrów mniej na każde 100 kilometrów. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, szczególnie gdy mówimy o bardzo zadbanym egzemplarzu z kompletną dokumentacją serwisową. Kolorystyka? Uniwersalna. Srebrny lakier i czarna skórzana tapicerka to wybór konserwatywny, który zawsze będzie w modzie. Ten egzemplarz wyposażony jest w elementy wyposażenia Exclusive Edition, dostępne wyłącznie w dwóch ostatnich latach produkcji.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2002 – SPRZEDANE

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 159000 PLN – Wrocław

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 204 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 159000 PLN – Wrocław