BMW

BMW 750i E38 1997 – 33500 PLN – Nowe Miasto nad Wartą

BMW 750i E38 można pokochać z paru powodów. Dla jednych będą to klasyczne linie nadwozia, dla innych królewska jednostka V12, dla innych smaczki wyposażenia. Tu na pokładzie odnajdziemy między innymi tzw. Kontursitze, jedne z najwygodniejszych foteli w historii, z łamanym oparciem, pozwalające na idealne dopasowanie się do każdej sylwetki i dodatkowo wyposażone w pamięć ustawień kierowcy i podgrzewanie. Silnik z kolei to jednostka o pokaźnej pojemności 5,4 l i wręcz niskoobrotowym charakterze pracy, odpychająca się potężnym momentem obrotowym i zapewniająca zawsze satysfakcjonujące przyspieszenie. Brzmi spokojnie i na wysokie obroty nie wdrapuje się często, choć ze skrzynią Steptronic można go do tego przymusić. Dźwięk jest wówczas niepowtarzalny, a i przebiegów się przy prawidłowym serwisowaniu ten silnik nie obawia, co udowadnia egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej

BMW 635 CSi E24 1985 – 34500 PLN – Nowe Miasto nad Wartą

BMW 635 CSi E24 czaruje sportową sylwetką i charakterem. To jeden z najpiękniejszych samochodów niemieckiej marki, który nie bez przyczyny zwany był „bawarskim Ferrari”. W ogłoszeniu model po pierwszym dużym liftingu, podczas którego zastosowano o wiele lepiej spisujące się w zakrętach zawieszenie z nowego BMW E28 oraz zachowano jeszcze sporą ilość chromu, tu podkreślonego jeszcze zwiększoną powierzchnią amerykańskich zderzaków. W połączeniu z dodatkowymi obrysowymi światłami ma to swój urok, szczególnie gdy samochód sunie powoli, nocnymi ulicami miasta… ten egzemplarz ma niemały przebieg, jednak jego stan predysponuje go do prac kosmetycznych, a nie kompleksowej renowacji.
Czytaj dalej

BMW 2002 Turbo 1975 – UK

BMW 2002 Turbo jest jednym z pierwszych modeli opracowanych przez BMW Motorport i dało podwaliny pod całą sportową serię M. Model perfekcyjnie udowadnia, że 4 cylindry mogą wystarczyć do wszystkiego. Silnik tego BMW o kodzie fabrycznym M31 powstał na bazie bloku silnika M10 – tego samego, który posłużył za podstawę do zbudowania najmocniejszej jednostki w historii Formuły 1, napędzającej bolid Brabham BT50 mocą blisko 1500 KM. Tutaj wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę KKK oferował 170 KM i przyspieszenie do setki w 6,9 s. 2002 Turbo wystawione na aukcji wykończone jest we wspaniałym kolorze Chamonix White z czarnym wnętrzem. Wyjątkowo oryginalne i dobrze zachowane, bez uszkodzeń lub korozji strukturalnej, wycenione zostało na £65000 – 75000, czyli około 317 – 366 tys. złotych.
Czytaj dalej

BMW Z3 Coupe 2002 – 79000 PLN – Warszawa

BMW Z3 Coupe to model rzadki, kontrowersyjny i z każdym rokiem nabierający coraz bardziej kolekcjonerskiego charakteru. To wybór indywidualistów, ceniących sobie niepowtarzalną sylwetkę, dużą ilość mocy i doskonałe właściwości jezdne. Z rzędową szóstką M54 produkowany był jedynie w latach 2000-2002. To pochodzi z samego końca produkcji i jest jednym z 3853 wyprodukowanych egzemplarzy. Przebieg zaledwie 90 tys. km oraz przeprowadzone kompleksowe prace serwisowe i kosmetyczne sprawiają, że wygląda dziś niemal jak fabrycznie nowe auto. Zjawiskowy okaz!
Czytaj dalej

BMW 328i Coupe E36 1997 – 35900 PLN – Warszawa

Świetne maniery drogowe, tylny napęd, mocna jednostka napędowa i elegancka sylwetka, która po latach wciąż imponuje doskonałymi proporcjami i gracją. BMW 328i Coupe E36 ma wszystkie przymioty, by stać się po czasie szanowanym klasykiem, a najlepiej zachowane i skonfigurowane egzemplarze zachwycają już dziś. Oto idealny przykład, w pięknym kolorze Estorilblau w połączeniu z fabrycznym M-pakietem, jasną skórą, w niespotykanym już praktycznie, wyśmienitym stanie zarówno technicznym, jak i wizualnym. Szczęśliwie uniknęło losu większości E36, które przechodząc z rąk do rąk zostawały ofiarami tuningu, kolizji i nieudolnych napraw. Jest niemal jak z fabryki i wciąż ma niski przebieg.
Czytaj dalej

Alpina B6 2.8 1980 – UK

Alpina B6 2.8 była pierwszym modelem, który firma zaoferowała pod własną marką. W latach 1978 – 1983 powstało zaledwie 533 egzemplarzy, z czego niewiele dotrwało do dziś. Pierwsze B6 bazowało na zwykłym drogowym modelu BMW E21 serii 3, który otrzymał mocny, 2,8-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik. Jednostka napędowa Alpiny produkowała oryginalnie 218 KM, w samochodzie przedstawionym na aukcji sprzedający deklaruje uzyskanie aż 245 KM. Specyfikacja z pewnością imponująca i obejmuje: wałek rozrządu i popychacze Alpina, tłoki firmy Mahle, głowicę cylindrów z silnika B9 o pojemności 3,4 litra, blok silnika 2,8 litra M30, zmienione wtryski paliwa, ECU zaprogramowane przez firmę BBR oraz układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Zastosowano pięciobiegową skrzynię 265 Getrag doposażoną w short shift Alpina Z3, zawieszenie Alpina, wyczynowe tarcze i klocki, lekkie piętnastocalowe felgi. Alpinę wyróżnia tylny dyferencjał, zestaw dodatkowych zegarów VDO/Alpina oraz sportowe fotele. We wnętrzu znajdziemy również pakiet stylistyczny Alpina i czarną skórzaną kierownicę Momo Corse. Dodatkową atrakcją dla fanów marki mogą być spinki do mankietów z logo Alpina, które dołączone są do samochodu. W pełni odrestaurowany w ciągu ostatnich 10 lat cukierek, wykończony w kolorze Avus Light Metallic Blue, wyceniony został na 40000 – 50000 funtów, czyli około 197000 – 246000 złotych.
Czytaj dalej

BMW 2002 Automatic 1969 – 18000 PLN – Rokietnica

BMW 2002 w latach 60-tych odmieniło wizerunek marki. Bawarska firma wraz z Alfą Romeo stworzyła nową klasę samochodów – małych sedanów o sportowym charakterze, wyposażonych w nowoczesne silniki i świetnie się prowadzących. Do dziś nie mają one problemu z utrzymaniem tempa miejskiego ruchu, przyspieszając przy okazji tempo bicia serca kierowcy. Dziś konkursowo odrestaurowane BMW 2002 są wyceniane już na ok. 80 tys. zł, choć wóz do remontu można kupić w rozsądnej cenie i co ważniejsze – dzięki wsparciu fabrycznych magazynów – jest on względnie łatwy w odbudowie.
Czytaj dalej

BMW 750i E38 2001 – 62500 PLN – Ząbkowice Śląskie

BMW 750i E38 było potężnym ciosem wymierzonym w Mercedesa. O ile W140 wyglądało jak twierdza, to dopiero nowa siódemka połączyła komfort ze sportowym stylem, a eleganckie i wyważone linie – z ponadprzeciętnymi osiągami. Z pomocą przyszła tu topowa, bezkompromisowa jednostka V12 połączona ze skrzynią automatyczną, która nigdy nie pozwalała wspinać się jej na wysokie obroty. Nigdy nie było takiej potrzeby – w kabinie spokój i cisza – pod maską delikatny pomruk. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i zawiera już wszystkie wprowadzone innowacje, łącznie z panoramiczną nawigacją. W roku 2001 rozpoczynała się produkcja futurystycznego następcy E65, od którego BMW nigdy nie wyglądało już jak dawniej.
Czytaj dalej

BMW 850i E31 1991 – 79900 PLN – Szemud

BMW 850i E31 to młody klasyk. Stworzony z inżynierską precyzją i zamknięty w eleganckich liniach, jest idealnie wyważony pomiędzy sportem, a luksusem. Z królewskim, 12-cylindrowym silnikiem do dziś idealnie nadaje się do dalekich, autostradowych podróży, lub tylko weekendowych przejażdżek, pod warunkiem, że znajdziemy odpowiednio zadbany egzemplarz. Ten zapowiada się bardzo dobrze, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz prezentuje się imponująco, i wedle zapewnień sprzedającego, również od strony technicznej nic nie można mu zarzucić.
Czytaj dalej

BMW M5 E39 2000 – 155000 PLN – Dębica

BMW M5 E39 to model, który zdecydowanie potrafi przyspieszyć bicie serca. 400 KM i możliwość całkowitego wyłączenia układu kontroli trakcji w połączeniu z manualną skrzynią biegów daje to, co tygrysy lubią najbardziej – pełną kontrolę nad samochodem, bez elektronicznych niani. To prawdziwa bestia ukryta pod eleganckim i praktycznym nadwoziem. Poliftowy egzemplarz przedstawiony w ogłoszeniu zachwyca kolorem „Le Mans Blau” i stanem zachowania. To jeden z 20482 wyprodukowanych egzemplarzy tego kultowego modelu i z pewnością jeden z najlepszych na rynku.
Czytaj dalej