Archiwum kategorii: BMW

BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

E31 zostało zaprezentowane w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, produkcja odbywała się w latach 1989-1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium (Niemcy). Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz, a szacuje się, że cały projekt pochłonął ponad 1,5 mld marek niemieckich. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Łącznie wyprodukowano 30 621 egzemplarzy. BMW serii 8 E31 dorzuciło swoje trzy grosze do sportów motorowych. Zbudowany przez Wagenstetter Motorsport zmodyfikowany egzemplarz oparty na modelu 840i wziął udział w mistrzostwach VLN na torze Nürburgring. W tym egzemplarzu też nie brak sportowych akcentów. To BMW 840 Ci E31 zostało wyposażone w pakiet CSi oraz kompletny układ wydechowy wzorowany na układzie niemieckiej firmy Eisenmann.
Czytaj dalej BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 525e E28 1985 – 49000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 49000 PLN – Poznań

BMW 525i Touring E39 2002 – 26500 PLN – Niemodlin

BMW 525i Touring E39 to samochód dla tych, którzy nie lubią współczesnych aut. Jeżeli wolicie sprawdzoną technikę sprzed kilkunastu lat, z epoki gdy sześć cylindrów było lepszym rozwiązaniem niż cztery, a nadwozie kombi sprawdzało się lepiej niż SUV – ten samochód jest dla Was. W końcu w większości warunków niższy samochód spisuje się lepiej na drodze – ma niższe opory aerodynamiczne, pozwala utrzymać niższy poziom hałasu w kabinie, lepiej trzyma się na zakrętach, pewniej się prowadzi. A poza tym… czyż nie wygląda lepiej? Pięknie skonfigurowane i doposażone E39 po prostu się nie starzeje. Zakupiony bezpośrednio od 2 właściciela w Szwajcarii samochód z kompletną dokumentacją, to coś nad czym warto się pochylić.
Czytaj dalej BMW 525i Touring E39 2002 – 26500 PLN – Niemodlin

BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Choć na pierwszy rzut oka możemy pomyśleć, że to nie może być seryjny samochód, opuścił on, podobnie jak wszystkie inne BMW E38, bramy fabryki w Dingolfing. BMW L7 powstało na bazie modelu 750iL E38, wersji wydłużonej, której powiększono rozstaw osi o dalsze 25 centymetrów. Najprawdopodobniej jest najbardziej awangardową i ekskluzywną formą limuzyny, jaka kiedykolwiek opuściła bramy bawarskiej fabryki. Każde L7 było indywidualnie konfigurowane, a wyprodukowano ich zaledwie 899 sztuk. W tym egzemplarzu zamówionym przez klienta z Japonii odnajdziemy piękne połączenie czarnego lakieru i jasnego wnętrza, a także panel centralny wraz z możliwością sterowania zestawem audio, klimatyzacją i elektryką foteli, telefon oraz składne stoliki w oparciach tylnych foteli. Auto ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu, jest pięknie utrzymane, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksowy serwis przygotowujący je do eksploatacji.
Czytaj dalej BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 325i E46 2001 – 32000 PLN – Wrocław

BMW 325i E46 z pozoru może wydawać się przeciętnym, niewielkim, niewyróżniającym się niczym sedanem, jednak zajęcie miejsca za jego kierownicą zupełnie zmienia optykę. Kierowca czuje się tu jak w centrum dowodzenia, z kokpitem skierowanym w swoją stronę, z mocnym 6-cylindrowym silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędzającym właściwe, tylne koła. To jest propozycja dla ludzi którzy cenią równą, gładką pracę silnika i świetne prowadzenie. Złośliwi twierdzą, że cała generacja E46 to po prostu lifting E36. Nie powinno dziwić jednak to, że gdy poprawiamy coś, co już wyjściowo jest świetne, to i rezultat powinien być wyśmienity. I taki jest w tym przypadku. Po prostu bawarski styl z domieszką sportowego zacięcia.
Czytaj dalej BMW 325i E46 2001 – 32000 PLN – Wrocław

BMW M3 Coupe E36 1994 – 135000 PLN – Poznań

Są samochody tworzone do celów niskich, do przemieszczania się z punktu A do punktu B, w mniejszym lub większym komforcie, z mniejszą lub większą grupą osób, tańsze i droższe, trwalsze lub badziewne. Po prostu – przedmioty użytkowe. Są również takie, które tworzono z myślą o czymś więcej. Z myślą, by robić to w wyjątkowy sposób, z myślą o przyjemności płynącej z szybkiej jazdy, wywodzące się ze świata motorsportu, sprawiające, że w żyłach szybciej płynie krew. Takie było zawsze BMW M3. Nieodłącznie związane ze światem sportu, pozwalało dostarczyć wyjątkowej przyjemności nie tylko na torze wyścigowym, ale i na zwykłych drogach. BMW M3 Coupe E36 debiutowało latem 1992 roku, po raz pierwszy zostało wyposażone w silnik sześciocylindrowy. Było surowe, tylnonapędowe, wysokoobrotowe, początkowo oferowane wyłącznie z manualna skrzynią, nie miało nawet kontroli trakcji. Czyste 286-konne szaleństwo w lekkim nadwoziu, z wolnossącym silnikiem uzyskującym 95 KM z każdego litra, co było wówczas jednym z najlepszych wyników na świecie. Jeżeli takie auto zdołało przetrwać ćwierć wieku w jednych rękach w nienaruszonym stanie, z wciąż oryginalną i pięknie utrzymaną powłoką lakierniczą, zawsze obdarzone odpowiednią troską techniczną, możemy mieć pewność, że mówimy o egzemplarzu o statusie kolekcjonerskim.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1994 – 135000 PLN – Poznań

BMW 730i E38 1995 – 74500 PLN – Wrocław

Jest mocne, komfortowe, ma pięknie brzmiące V8 pod maską i coraz rzadziej widuje się je pięknym stanie na drodze. Łączy sport i elegancję, przez wielu nazywane jest “ostatnią prawdziwą siódemką” i ma w sobie urok, który działał zarówno 25 lat temu, i działa nadal dziś. To BMW 730i E38 ma uniwersalny szary kolor i wnętrze, które na pewno będzie miało tyle samo zwolenników, co przeciwników. Wszak niebieski welur to sprawa wyjątkowo przyjemna w dotyku, ale i wymagająca wyrafinowanego gustu. To nie jest czarna skóra, która statystycznie może i zebrałaby więcej miłośników, ale nie ma w sobie tej wyjątkowości rzadkiej specyfikacji. Nie podlega natomiast dyskusji, że sam stan egzemplarza musi budzić zachwyt. Wszak oryginalny przebieg rzędu 35 tysięcy kilometrów w aucie o europejskim pochodzeniu, mającym wiek uprawniający go do ubiegania się o żółte blachy, to rzecz niebywała.
Czytaj dalej BMW 730i E38 1995 – 74500 PLN – Wrocław

BMW 740i E38 1997 – 59000 PLN – Obrowiec

BMW E38 to limuzyna z lat 90-tych ze sportowym zacięciem, debiutująca na rynku w 1994 roku, dokładnie w tym samym czasie co Audi A8. Obydwa samochody musiały wówczas pokonać najważniejszego konkurenta, Mercedesa W140. O ile ciężko było przebić Gwiazdę luksusem, BMW wybrało swoją drogę, wyposażając model 740i w 286-konne V8, które uzupełniło komfort o dużą dawkę frajdy z jazdy. BMW 740i E38 wystawione na sprzedaż jest bardzo zadbane, w pięknej kolorystyce zielonego lakieru z jasnym wnętrzem. Ma przebieg 137000 km, bardzo niski jak na luksusowy samochód z niemieckiego rynku. Jest świetny, ale gdyby to było dla Was mało, w garażu sprzedającego wciąż możecie odnaleźć niemal identycznie skonfigurowany egzemplarz, lecz zachowany w stanie fabrycznie nowego samochodu.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1997 – 59000 PLN – Obrowiec

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako dojrzalsza alternatywa dla BMW M5 E60. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana wspólnie z ASA, specjalnie z myślą o silniku H1 (używanym w modelach B5, B6 i B7). Bazuje on na modelu N62B44, do którego Alpina wsadziła zmieniony blok silnika, kute korbowody oraz wzmocnione tłoki Mahle. Dzięki temu jednostka ta osiąga moc 500 KM oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm, dostępny przy 4250 obr./min. Ten egzemplarz to numer 315 z 428 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu. Samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Kultowy kolor Alpina Blau II znakomicie komponuje się z białymi naklejkami. Dodatkowo zamiast standardowo montowanej w modelach BMW-M skrzyni SMG, znajduje się tutaj klasyczna przekładnia hydrokinetyczna Switch-Tronic, mająca na celu przenieść ogromny moment obrotowy na tylne koła. Ten pięcioosobowy sedan zdolny jest rozpędzić się do 314 km/h i pierwszą setkę osiąga w niecałe 4,6 sekundy.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW 635 CSi E24 1980 – 180000 PLN – Poznań

BMW 635 CSi E24 to następca szanowanych klasycznych modeli CS i CSL serii E9. To eleganckie dwudrzwiowe coupe w swojej najwyższej wersji 635 CSi zostało wyposażone w silnik M90 (oparty o kultowe M88/1 z modelu M1) i z czasem zyskało miano “bawarskiego Ferrari”. W ogłoszeniu przedstawiciel najbardziej stylowej pierwszej serii, odnowiony tak skrupulatnie, jak to tylko możliwe. Choć cena może wydawać się wysoka, odzwierciedla stan samochodu. Aktualne notowanie Oldtimer Markt Preise opiewa na kwotę 49100 euro za Stan 1. – czyli odpowiadający fabrycznemu.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1980 – 180000 PLN – Poznań