Archiwum kategorii: BMW

BMW 325td E36 1994 – 24500 PLN – Poznań

“Ładne auto / żony / domyślam się, że nie z pensji psa”. Ten kultowy dialog z Psów Pasikowskiego dotyczył dokładnie takiego auta. Franz jeździł w filmie BMW 325td E36 w takim samym kolorze i wersji silnikowej. Początek lat 90-tych, czas przemian. Wtedy to był coś. Samochód, który zdecydowanie wyróżniał się ponad przeciętność. Trzeba przyznać, że po blisko trzech dekadach koło się zamyka. Doskonale zachowane BMW z tamtych lat znów zwraca uwagę na ulicy, a dodatkowo zadziwić może kompetencją, z jaką jeździ. Zawieszenie pracuje doskonale, tylny napęd zwiększa pewność kierowcy, a wyciszenie kabiny jest wzorowe. Sześciocylindrowy turbodiesel to nie tylko wzór trwałości, zaskoczyć może również rasowym brzmieniem na wysokich obrotach, jak i skromnym spalaniem. Po pierwszych kilometrach wiemy, że w trasie jest nawet bardziej przyjazny niż nasze M3… w końcu trzymając 2500 obr./min zamiast 4500 przy tej samej prędkości, w kabinie jest zdecydowanie ciszej. Wisienka na torcie to oczywiście wnętrze tego egzemplarza – ciepłe, welurowe, przyjazne i doskonale zachowane.
Czytaj dalej BMW 325td E36 1994 – 24500 PLN – Poznań

BMW 530i Touring E39 2001 – 21900 PLN – Ostrów Wielkopolski

Czarna Beema i czarne skóry w środku. To dla przeciętnego Polaka konfiguracja idealna i ciężko przewidzieć skąd ona się bierze. Nie powinno natomiast szczególnie dziwić, że taki egzemplarz jak ten powinien bardzo szybko się sprzedać. Optymalne na dłuższe wycieczki nadwozie typu kombi, w Monachium tradycyjnie nazywane Touring. Sześć cylindrów w rzędzie, zapewniające sprawny napęd właściwej osi i automat, pozwalający lenić się w czasie jazdy. BMW 530i Touring E39 to już youngtimer, ale w takim wydaniu i z takim wyposażeniem wciąż nadający się idealnie do aktywnego podróżowania, a nie tylko niedzielnych przejażdżek.
Czytaj dalej BMW 530i Touring E39 2001 – 21900 PLN – Ostrów Wielkopolski

BMW Z3 15th Annivarsary Roadster 1996 – 31900 PLN – Wrocław

BMW Z3 15th Annivarsary Roadster to specjalna edycja wypuszczona wyłącznie na rynek japoński z okazji 15-lecia oficjalnej sieci dealerskiej BMW w Kraju Kwitnącej Wiśni. Zawiera wyposażenie Individual z czerwoną skórą i drewnianym wykończeniem. Od strony mechanicznej – odrobina pieprzu w postaci 25% szpery i zawieszenia M-Sport. Poza tym? To przede wszystkim kultowe auto Jamesa Bonda. Samochód niewielki rozmiarami, lecz ciekawy stylistycznie i zawsze chętny do jazdy. Wybitnie udowadnia, że do wspaniałych sportowych wrażeń nie jest potrzebny tabun koni mechanicznych. Absolutnie wystarczy niska masa własna, sportowy charakter i brak dachu nad głową.
Czytaj dalej BMW Z3 15th Annivarsary Roadster 1996 – 31900 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 2002 – 35500 PLN – Trzebnica

Ma sportowy charakter, jest lekkie optyczne, sprawia wrażenie smukłego, zwinnego i gotowego do skoku. BMW 530i E39 w poliftowej wersji napędzane było świetną, sześciocylindrową jednostką, która w zestawieniu z wcześniejszym 535i potrafiła spalić 2-3 l/100 km mniej, przy zachowaniu doskonałych osiągów. Szczególnie w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, to bardzo dynamiczne auto. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, szczególnie gdy mówimy o doskonale zachowanym egzemplarzu, przy którym wykonano wszelkie odpowiednie czynności serwisowe. Ten okaz sprowadzony został ze Szwajcarii i zarejestrowany w Polsce, gdzie z powodzeniem służy nowemu właścicielowi od niespełna dwóch lat.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2002 – 35500 PLN – Trzebnica

BMW Glas 3000 V8 Fastback 1967 – Francja

BMW-Glas 3000 V8 Fastback jest jednym z najciekawszych projektów marki, który nigdy nie wszedł do produkcji. Oparte jest o mechanikę Glaserati, czyli dużego coupe marki Glas (firmy którą przejął koncern BMW w 1966 roku). Ubrane zostało w nową karoserię zamówioną u Pietro Frua, etatowego designera firmy Glas. W swoich ostrych, agresywnych liniach zdecydowanie zapowiadało już lata 70-te, choć BMW wybrało bardziej konserwatywna drogę, skupiając się na modelu E9. Ten jedyny kiedykolwiek zbudowany egzemplarz Fastbacka pokazywany był na salonach w Paryżu ’67, Genewie ’68 i Barcelonie ’69, za każdym razem ukazując się w zupełnie innym kolorze. Później samochód został sprzedany i co ciekawe – normalnie eksploatowany. Około 5 lat temu zakończono pełną renowację auta. Obecny odcień jego lakieru – silver-blue metallic – to kolor, w którym samochód debiutował w 1967 roku. Wycena tego zjawiskowego prototypu zamyka się w kwocie 250 – 350 tysięcy euro, czyli około 1,1 – 1,5 miliona złotych. Okazja do wejścia w jego posiadanie już 6 lutego na aukcji Bonhamsa w Grand Palais w Paryżu.
Czytaj dalej BMW Glas 3000 V8 Fastback 1967 – Francja

BMW 530d E39 2002 – 31500 PLN – Niemodlin

193 KM, 410 Nm, pierwsza setka na liczniku po około 8 sekundach i prędkość maksymalna rzędu 225 km/h. To były parametry, jakich jeszcze dekadę wcześniej nikt nie spodziewał się po silniku wysokoprężnym, jednak technologiczna rewolucja w postaci nowej generacji układów wtryskowych otworzyła zupełnie nowe możliwości. BMW 530d E39 nie tylko było smukłe i eleganckie, ale również komfortowe, świetnie wykonane i wyposażone. Sześć cylindrów w rzędzie pod maską nie tylko zapewnia świetne osiągi, ale i potrafi zejść ze spalaniem zdecydowanie poniżej 10 litrów na każde 100 kilometrów, nawet przy szybkiej jeździe. Rzecz, która nawet dziś robi wrażenie. W zestawieniu ze współczesnymi wysilonymi jednostkami o połowę mniejszej pojemności, aż chce się jechać. I właśnie do tego najlepiej nadają się E39 z końca produkcji. Jeszcze nie czas, by stały głównie nieruchomo w kolekcjach, ale jeżeli uda się znaleźć doskonale zachowany egzemplarz – trzeba nim jeździć i z tej jazdy się cieszyć.
Czytaj dalej BMW 530d E39 2002 – 31500 PLN – Niemodlin

BMW 730i E32 1992 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 730i E32 w trzech ostatnich latach produkcji (1992-94) dostępne było równolegle z dwiema jednostkami napędowymi. Do wyboru była tradycyjna, rzędowa szóstka z rodziny M30 lub nowość – silnik V8 o oznaczeniu M60. Odnaleźć w nim można było wszystkie zdobycze techniki – był w całości wykonany z aluminium, miał 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów. Gwarantował moc maksymalną o 21 KM wyższą, przyspieszenie do pierwszej setki o sekundę krótsze i przede wszystkim – charakterne brzmienie, jak na V8 przystało. Jazda takim samochodem to to dziś ogromna przyjemność, szczególnie gdy mówimy o tak efektownie skonfigurowanym egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Piękne zestawienie kolorystyczne, obszerna lista wyposażenia, wykonany pełny serwis, zachowana cała dokumentacja i pochodzenie prosto od pierwszego właściciela. Czego chcieć więcej?
Czytaj dalej BMW 730i E32 1992 – 47000 PLN – Wrocław

BMW 525e E28 1985 – 54500 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 54500 PLN – Poznań

BMW 530i E39 2000 – 35000 PLN – Obrowiec

Ma sportowy charakter, jest lekkie optyczne, sprawia wrażenie smukłego, zwinnego i gotowego do skoku. BMW 530i E39 w poliftowej wersji napędzane było świetną, sześciocylindrową jednostką, która przy zachowaniu osiągów wcześniej oferowanego silnika V8 3,5 l potrafiła spalić około 2-3 litrów mniej na każde 100 kilometrów. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, szczególnie gdy mówimy o doskonale zachowanym egzemplarzu z przebiegiem rzędu 134 tys. km. Ten egzemplarz sprowadzony został z Niemiec, zachowany jest w bardzo dobrym stanie, gotowe do drogi.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2000 – 35000 PLN – Obrowiec

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej “Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj