BMW

BMW 850i E31 1992 – 87900 PLN – Ostróda

BMW 850i E31 łączy piękną linię nadwozia z doskonałym komfortem jazdy. To do tego samochodu, a nie nowego BMW 2, przynależy miano Gran Tourer… w końcu stylową podróż odbywać należy w klasycznym coupe z wielkim, pięknie brzmiącym silnikiem, a nie minivanem. Tu zamiast nikczemnych trzech cylindrów w rzędzie pod maską pięknie gra pięciolitrowy silnik V12, którego charakterystyka pracy i gładkie brzmienie oczarować może każdego miłośnika motoryzacji i którego nie zrównoważy żaden układ turbo w nowoczesnym samochodzie. Świat motoryzacji się zmienia, ale najbardziej dopracowane samochody lat 80-tych i 90-tych mają trwałe miejsce w naszych sercach i z pewnością przed najlepszymi egzemplarzami wciąż jest świetlana przyszłość. W końcu kto by nie chciał pieścić takiego okazu we własnym garażu?
Czytaj dalej

BMW 535i E39 1997 – 33000 PLN – Wrocław

BMW 535i E39 to samochód w którym czuć klasę i moc. Silnik 3.5 l V8 pozwala już na zgodną z duchem marki, całkiem dynamiczną jazdę, choć patrząc na stan zachowania samochodu odnosi się wrażenie, że pierwszy i jedyny szwajcarski właściciel zbyt często z niej nie korzystał. Ten samochód ma 7,7 s do setki i w sezonie zimowym każdy zakręt może brać bokiem… ale ten egzemplarz zimy spędzał po prostu w garażu. Imponująca powściągliwość, dzięki której możemy dziś podziwiać youngtimera zachowanego w pełni oryginalnym stanie.
Czytaj dalej

BMW 328i Coupe E36 1997 – 38900 PLN – Warszawa

Świetne maniery drogowe, tylny napęd, mocna jednostka napędowa i elegancka sylwetka, która po latach wciąż imponuje doskonałymi proporcjami i gracją. BMW 328i Coupe E36 ma wszystkie przymioty, by stać się po czasie szanowanym klasykiem, a najlepiej zachowane i skonfigurowane egzemplarze zachwycają już dziś. Oto idealny przykład, w pięknym kolorze Estorilblau w połączeniu z fabrycznym M-pakietem, jasną skórą, w niespotykanym już praktycznie, wyśmienitym stanie zarówno technicznym, jak i wizualnym. Szczęśliwie uniknęło losu większości E36, które przechodząc z rąk do rąk zostawały ofiarami tuningu, kolizji i nieudolnych napraw. Jest niemal jak z fabryki i wciąż ma niski przebieg.
Czytaj dalej

BMW 320i Touring E36 1996 – 18900 PLN – Starorypin Rządowy

BMW 320i Touring E36 było ostatnią wersją nadwoziową, jaka ukazała się w tej serii 3. Łączy sportowy styl z uniwersalnym i praktycznym nadwoziem. Budowane było jedynie w latach 1995-99 i nie należy do dziś często spotykanych. Wersja 320i skrywa pod maską najmniejszy z trzech dostępnych silników sześciocylindrowych, benzynowych. 150 koni mechanicznych w połączeniu z tylnym napędem zapewnia wiele przyjemności kierowcy. To posiada ciekawe wyposażenie zawierające między innymi automatyczną klimatyzację, szyberdach i podgrzewane fotele, a także kompletną dokumentację niskiego przebiegu. Z książki wynika, że samochód jeździł niewiele, lecz systematycznie, co jest najlepszą możliwą okolicznością.
Czytaj dalej

BMW 735i E65 2004 – 78000 PLN – Wrocław

BMW 735i E65 to pierwsze dziecko epoki Chrisa Bangle’a w BMW. Samochód futurystyczny, wizjonerski, łamiący dotychczasowe schematy, w niczym nie przypominający swojego poprzednika, modelu E38. To tu debiutował system iDrive, umożliwiający sterowanie wieloma funkcjami samochodu z pomocą menu i drążka umieszczonego w miejscu tradycyjnie zarezerwowanym na dźwignię zmiany biegów. Na pewno nie da się odmówić tej „Siódemce” niezrównanego komfortu i doskonałego wyciszenia. W wersji 735i pod maską odnajdziemy silnik V8 o pojemności 3,6 l, łączący dobre osiągi z rozsądnym spalaniem (średnio ok. 10-11 l/100 km). To wciąż jest doskonałe narzędzie do pokonywania długich tras, które stylistycznie się nie starzeje. Z przebiegiem zaledwie 31 tys. km nadal wygląda jak nowe.
Czytaj dalej

BMW 740i M-Sport E38 1997 – 60000 PLN – Wrocław

Pakiet wyposażenia M-Sport dla BMW 740i E38 składał się zaledwie z kilku elementów. 18-calowe felgi M-parallel, elektrycznie regulowane siedzenia sportowe z pamięcią, kierownica M i wykończenia nadwozia Shadowline. Niby niewiele, lecz gwarantuje mu absolutnie fenomenalny i sportowy sznyt. Bez prężenia muskułów i krzykliwego tuningu. Bez zmiany zderzaków, dodatkowych progów i spojlerów. Prostota i najwyższy kunszt zawarte w jednym projekcie, do elegancji którego nie udało się już zbliżyć nigdy później. Taki wóz zachowany w perfekcyjnym stanie to nie tylko ozdoba garażu i fantastyczne wrażenia z jazdy, ale też gwarancja przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej

BMW 328i Cabriolet E36 1997 – 25000 PLN – Nowy Sącz

Mamy tu otwierany dach, mocny silnik, manualną skrzynię biegów, siedzenia sportsitze, szperę 25% i tylny napęd. Wszystko to, co ciało potrzebuje, by czuć się spełnionym. Są również ważne argumenty dla duszy. Pełen M-pakiet, gustowna skórzana tapicerka, pięknie wypielęgnowany oryginalny lakier i stan, który umożliwia postawienie go na środku salonu. Są też pewne modyfikacje – gwintowane zawieszenie, system audio, stożek i układ wydechowy z nierdzewki. Tyle, by zaznaczyć indywidualność i nie przesadzić z efektem. To BMW 328i Cabriolet E36 to dla miłośników marki i nieprzesadzonego tuningu najpewniej najlepszy sposób, by wydać dwie i pół dychy.
Czytaj dalej

BMW 840Ci E31 1994 – 159900 PLN – Warszawa

Zbudowano je pod opieką głównego projektanta BMW, Clausa Luthe, a za jego smukłą karoserię odpowiadał późniejszy szef projektu w BMW Technik Gmbh, Klaus Kapica. Jego technikę oparto o BMW serii 7 (E32), a debiutujący efekt przyćmił poprzednika, serię 6 (E24). Samochód w doskonały sposób łączył cechy auta sportowego i luksusowego, idealnie wpisując się w formułę klasy GT. BMW 840Ci E31 to szczególna wersja tego pięknego, bawarskiego coupe. Ośmiocylindrowa jednostka M60B40 znalazła się w jedynie 4728 produkcyjnych egzemplarzach, oferując dynamikę zbliżoną do modelu V12, za to z mniejszym zużyciem paliwa i niższą masą, dającą lepsze wyważenie i prowadzenie samochodu. Na szczególną uwagę zasługuje fantastyczna kolorystyka i fenomenalny stan zachowania tego egzemplarza. To z jednej strony zasługa niewielkiego przebiegu, a z drugiej strony maksymalnej troski obecnego właściciela. Tu nawet największy malkontent będzie pełen podziwu, choć ma to oczywiście swoją cenę.
Czytaj dalej

BMW Z1 1989 – UK

Spośród wszystkich BMW oznakowanych literą Z (od „Zukunft”, co w języku niemieckim oznacza przyszłość), zastosowanie go w modelu Z1 jest prawdopodobnie najbardziej trafne. Nawet teraz, 28 lat po tym, jak trafiło do sprzedaży, dalej wygląda świeżo i nowocześnie. Panele nadwozia wykonane są z tworzywa sztucznego, a konstrukcja nośna z ocynkowanej blachy stalowej. Pokrywy silnika i bagażnika wzmocniono włóknem szklanym, a całe nadwozie pokryto specjalnym elastycznym lakierem. Największym smaczkiem są niewątpliwie drzwi chowane w progach, co czyni z wsiadanie i wysiadanie z auta prawdziwe przedstawienie. Zet jedynka wystawiona na aukcji po przejściu w ręce syna pierwszego właściciela przeszła kompleksową odnowę. Okazał się on być prawdziwym zapaleńcem, a każdy szczegół długotrwałego i kosztownego procesu opisał w książce zatytułowanej: “BMW Z1 Roadster – Celebrating the 20th Anniversary in Pictures”. BMW Z1 z 1989 roku sprzedawane jest wraz z ogromną ilością części zamiennych, aluminiowymi felgami „Project Khan” oraz kopią książki napisanej przez właściciela. Wycenione je na £30 000 – 35 000 (150 000 – 180 000 PLN), podczas gdy samo przygotowanie do obecnego stanu kosztowało bagatela £25 000.
Czytaj dalej

BMW 2002 Automatic 1969 – 18000 PLN – Rokietnica

BMW 2002 w latach 60-tych odmieniło wizerunek marki. Bawarska firma wraz z Alfą Romeo stworzyła nową klasę samochodów – małych sedanów o sportowym charakterze, wyposażonych w nowoczesne silniki i świetnie się prowadzących. Do dziś nie mają one problemu z utrzymaniem tempa miejskiego ruchu, przyspieszając przy okazji tempo bicia serca kierowcy. Dziś konkursowo odrestaurowane BMW 2002 są wyceniane już na ok. 80 tys. zł, choć wóz do remontu można kupić w rozsądnej cenie i co ważniejsze – dzięki wsparciu fabrycznych magazynów – jest on względnie łatwy w odbudowie.
Czytaj dalej