Archiwum kategorii: BMW

BMW 530d E39 2003 – 35000 PLN – Wilków-Osiedle

Dla jednego zwykłe auto do jazdy, dla innego już youngtimer. W ciekawej konfiguracji może robić świetne wrażenie, zwłaszcza gdy mówimy o egzemplarzach konfigurowanych na indywidualne zamówienie. W tym egzemplarzu zarówno odcień lakieru, jak i wnętrza pochodzą z palety zamówień specjalnych. Nie zabrakło również listew progowych “BMW Individual”, dzięki którym nikt nie będzie miał wątpliwości, że nie jest to przeciętne auto. Jest też pakiet “M Sport”, który zapewniał więcej charakteru zarówno z zewnątrz (pakiet aerodynamiczny, felgi), w kabinie (kierownica, podnóżek, sportowe fotele), jak i podczas samej jazdy (usztywnione zawieszenie). I choć ten egzemplarz jeździ na olej napędowy, jego osiągi nie rozczarują. 193 KM, 410 Nm, pierwsza setka na liczniku po około 8 sekundach i prędkość maksymalna rzędu 225 km/h. To były parametry, jakich jeszcze dekadę wcześniej nikt nie spodziewał się po silniku wysokoprężnym, jednak technologiczna rewolucja w postaci nowej generacji układów wtryskowych otworzyła zupełnie nowe możliwości. BMW 530d E39 nie tylko było smukłe i eleganckie, ale również komfortowe, świetnie wykonane i wyposażone. W wersji Individual wyróżnia się do dziś.
Czytaj dalej BMW 530d E39 2003 – 35000 PLN – Wilków-Osiedle

BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 2800 E3 debiutowało w 1968 roku, otwierając linię luksusowych sedanów o sportowym charakterze, napędzanych nową rodziną sześciocylindrowych silników. Oferowało więcej komfortu i przestrzeni w kabinie od wprowadzonej wcześniej “Neue Klasse”, pod zgrabnym nadwoziem opracowanym przez zespół projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera. Dopracowanie detali zlecono firmą Bertone i Michelotti, a efekt wprost zwalał z nóg, wytyczając trendy na kolejne dziesięciolecie. Już rok po debiucie Max Hoffman rozpoczął import tych samochodów do Stanów Zjednoczonych, i z tej właśnie puli pochodzi egzemplarz z ogłoszenia. Doskonałe wrażenie robi jego pięknie zachowane wnętrze, choć blacharka niestety wymaga interwencji, a lakier położenia od nowa.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1970 – 34900 PLN – Gaj

BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław

Ma sportowy charakter, jest lekkie optyczne, sprawia wrażenie smukłego, zwinnego i gotowego do skoku. BMW 525i E39 w białym kolorze, w poliftowej wersji, wyposażone w opcjonalny M Pakiet, składający się ze zmodyfikowanych zderzaków, spojlera na tylne klapie i 17-calowych felg oraz usportowionego stylu wnętrza, nawet po kilkunastu latach wygląda wciąż świeżo i zachęcająco. Szczególnie, gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w fenomenalnym, oryginalnym stanie, z przebiegiem zaledwie 96 tys. km. To nawet dziś świetne narzędzie podróży, w którym każda przejażdżka będzie przyjemnością, a ten egzemplarz jest imponujący.
Czytaj dalej BMW 525i E39 2002 – 49000 PLN – Wrocław

BMW 3.0 CSL 1974 – Niemcy

BMW 3.0 CSL E9 było pierwszym samochodem stworzonym przez oddział BMW-Motorsport GmbH z myślą o rywalizacji na torach wyścigowych. Ta topowa wersja protoplasty serii 6 została zaprezentowana w maju 1972 roku i miała służyć do ścigania się w ETCC. Nazwę CSL (coupé sport lightweight) uzyskało dzięki niższej masie – maskę, dach i pokrywę bagażnika wykonano z aluminium. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż rozpoczął życie jako BMW 3.0 CSi, wyprodukowane na rok modelowy 1974. Z myślą o wyścigach jego silnik powiększony został do 3,2 litra i wyposażony w turbodoładowanie, dzięki czemu wytwarzał prawie 800 KM. Wóz był zgodny ze specyfikacją 3.2 CSL turbo, aby konkurować w grupie 5 i ścigać się w wyścigu 6h Silverstone 9 maja 1976 roku. Niestety w wyścigu BMW ukończyło tylko 43 okrążenia, wycofując się po awarii skrzyni biegów. Samochód został użyty jeszcze raz podczas ostatniej rundy mistrzostw w Dijon, kończąc z awarią turbosprężarki. Po wycofaniu z rywalizacji, samochód przez wiele lat stacjonował w magazynach austriackiego kolekcjonera Wolfganga Schachingera. W 2005 roku zmienił właściciela i został całkowicie odbudowany zgodnie z konfiguracją 3.5 CSL Grupy 2. Po zakończeniu renowacji w sezonie 2006 BMW prowadził Alexander Ofner z Salzburga w austriackim HISTO-CUP. Samochód otrzymał wówczas barwy producenta piwa Gösser, które nosi do dziś. W 2009 roku BMW zostało sprzedane do Niemiec i regularnie ścigało się w ramach DTM/DRM Revival na torze Nürburgring w latach 2010-2013. BMW wycenione zostało na 170 – 195 tysięcy euro, a więc około 745 – 855 tysięcy złotych, a licytowane będzie online od 3 do 11 czerwca.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSL 1974 – Niemcy

BMW 645i WALD E63 2005 – 69000 PLN netto – Krapkowice

Hartge, AC Schnitzer, Hamann, Lumma Design, Breyton, G-Power. Lista tunerów modyfikujących serię 6 od BMW zdaje się nie mieć końca. Wszak obłe kształty z pewnością mogły wydawać się nieco zbyt łagodne i podkreślenie charakteru bardzo kusiło wielu młodych klientów marki. Również japońska firma WALD dorzuciła tu swoje 5 groszy. Przedni zderzak, tylny zderzak, boczne dokładki progowe, własny wzór felg i układ wydechowy a’la DTM. Tak powstał samochód, który nadaje się nie tylko do dalekich podroży, lecz również do wywoływania efektu “wow” na ulicach. Szczególnie, gdy mowa o ubranym w czarny lakier egzemplarzu, który przejechał dotąd jedynie 46000 kilometrów.
Czytaj dalej BMW 645i WALD E63 2005 – 69000 PLN netto – Krapkowice

BMW 525e E28 1985 – 53000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 53000 PLN – Poznań

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka “BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – 85000 PLN – Krapkowice

Hartge F36 Compact V8 1997

Hartge F36 Compact V8 to samochód, który ściera z ust uśmiech wszystkim tym, którzy twierdzą, że compact to nie BMW. De facto to już nie BMW, to Hartge. Jedna z zaledwie dwóch zbudowanych imponujących modyfikacji znanego niemieckiego tunera. Pod jego maską wylądowała 350-konna jednostka V8, zespolona z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Do tego odpowiednio przygotowane zawieszenie, sportowe fotele, układ wydechowy i elementy stylizacji, dobitnie udowadniające, że nie mamy tu do czynienia z wózkiem na zakupy. Jak to musi latać, wprost trudno sobie wyobrazić. To zresztą, że krótkie i lekkie nadwozie compacta doskonale nadaje się do sportowej jazdy, wiedząc wszyscy Ci, którzy obserwowali cykl BMW Challenge. A tutaj przeróbka nie powstała w przydomowym garażu, a w renomowanej formie, która musiała homologować wszystkie swoje wytwory. Tak, w tej cenie można kupić kolekcjonerskie M3, ale można też kupić samochód, który jest jedyny w swoim rodzaju. Auto pierwotnie zatwierdzone zostało do aukcji RM Sotheby’s, która miała odbyć się podczas Techno Classica Essen, lecz zamieszanie spowodowane koronawirusem sprawiło, że będzie licytowane on-line w dniach 3-11 czerwca.
Czytaj dalej Hartge F36 Compact V8 1997

BMW M3 Coupe E46 2005 – 92000 PLN – Kórnik

Linia coupe podkreślona dyskretnym ospojlerowaniem jest ponadczasowa, a pod maską BMW M3 Coupe E46 skrywa prawdziwą wirtuozerię – kultowy silnik S54 w rzędowym, sześciocylindrowym układzie, zdolny wykrzesać ponad 100 KM z jednego litra pojemności. Czysta przyjemność atmosferycznego oddychania, absolutnie bez pomocy turbosprężarek. Do tego zawsze aktualny srebrny kolor, a pełnię szczęścia uzupełnia genialne, czarne, skórzane wnętrze. To poliftowy egzemplarz z ostatniego okresu produkcji, zawierający już wszystkie najważniejsze aktualizacje. Na pokładzie skrzynia SMG II, czyli zautomatyzowana, sześciostopniowa, manualna, zdolna zmieniać przełożenia szybciej od przeciętnego kierowcy i pozbawiona wad pierwszej generacji. Za taki wóz warto zaprzedać duszę diabłu.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E46 2005 – 92000 PLN – Kórnik

BMW 740i E38 1997 – REZERWACJA

To jest nie tylko samochód, to jest spełnienie marzeń. Fabrycznie nowe BMW 740i E38 to obiekt pożądania nie tylko dla miłośników marki, lecz dla każdego kochającego motoryzację lat 90-tych. Taki samochód w takim stanie to rzecz niemal nie do znalezienia. I nie chodzi tu tylko o fakt nieużytkowania samochodu, lecz również o stan jego zachowania. Wszak historia zna wiele przypadków “maluchów”, które porzucone na dziesięciolecia w stodołach przedstawiały obraz nędzy i rozpaczy, skonsumowane przez rdzę pomimo nieodpalania ich silników. Tu jednak sytuacja prezentuje się zgoła odmiennie. Samochód był zawsze w rękach osób, które wiedziały, jak o niego zadbać. Jako naoczny świadek mogę potwierdzić fakt, że to BMW zachowało wprost fabryczną świeżość, a właściciel nie porusza się nim ani o metr bez przykrycia fotela ręcznikiem. Auto wręcz pachnie fabryką, a na negocjację ceny raczej nie ma co liczyć. To jest prawdziwy skarb, który może zostać przekazany tylko w ręce odpowiedniego miłośnika, zdecydowanego zapłacić określoną cenę.
Czytaj dalej BMW 740i E38 1997 – REZERWACJA