Archiwum kategorii: BMW

BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN – Poznań

Są samochody tworzone do celów niskich, do przemieszczania się z punktu A do punktu B, w mniejszym lub większym komforcie, z mniejszą lub większą grupą osób, tańsze i droższe, trwalsze lub badziewne. Po prostu – przedmioty użytkowe. Są również takie, które tworzono z myślą o czymś więcej. Z myślą, by robić to w wyjątkowy sposób, z myślą o przyjemności płynącej z szybkiej jazdy, wywodzące się ze świata motorsportu, sprawiające, że w żyłach szybciej płynie krew. Takie było zawsze BMW M3. Nieodłącznie związane ze światem sportu, pozwalało dostarczyć wyjątkowej przyjemności nie tylko na torze wyścigowym, ale i na zwykłych drogach. BMW M3 Coupe E36 debiutowało latem 1992 roku, po raz pierwszy zostało wyposażone w silnik sześciocylindrowy. Było surowe, tylnonapędowe, wysokoobrotowe, początkowo oferowane wyłącznie z manualna skrzynią, nie miało nawet kontroli trakcji. Czyste 286-konne szaleństwo w lekkim nadwoziu, z wolnossącym silnikiem uzyskującym 95 KM z każdego litra, co było wówczas jednym z najlepszych wyników na świecie. Jeżeli takie auto zdołało przetrwać ćwierć wieku w jednych rękach w nienaruszonym stanie, z wciąż oryginalną i pięknie utrzymaną powłoką lakierniczą, zawsze obdarzone odpowiednią troską techniczną, możemy mieć pewność, że mówimy o egzemplarzu o statusie kolekcjonerskim.
Czytaj dalej BMW M3 Coupe E36 1994 – 139000 PLN – Poznań

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 179000 PLN netto – Wrocław

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako alternatywa dla BMW M5. Mniej maniakalna, bardziej dojrzała, idealna do codziennej, szybkiej jazdy. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana specjalnie z myślą o tej generacji silników V8 (N62B44, używane w modelach B5, B6 i B7). W zestawieniu z jednostkami V12 pozwalała uzyskać niższą masę, nie skutkowała taką turbodziurą jak w przypadku turbodoładowania, pozwalała też na lepsze odprowadzanie temperatury i była mniej skomplikowana niż układy z dwiema bądź czterema turbosprężarkami. Była również bardziej wydajana – w normalnym użytku spalanie na poziomie 10 l/100 km (przy prędkościach rzędu 130 km/h) jest tu na porządku dziennym, a należy pamiętać, że jest to samochód zdolny pojechać nawet 314 km/h. Do tego oczywiście charakterystyczna dla marki Alpina stylizacja zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Specjalnie dobrana skóra i jedyne w swoim rodzaju drewno oraz oczywiście plakietka z sygnowanym numerem egzemplarza, w tym przypadku 204 z 428 wyprodukowanych.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 179000 PLN netto – Wrocław

Alpha BMW Cabriolet E30 – 22000 PLN – Lubin

Alpha została założona jako przedsiębiorstwo polonijne przez Sobiesława Zasadę i najbardziej znana była z produkcji zamków błyskawicznych, lecz produkowała również dziecięce samochodziki z karoseriami wzorowanymi na prawdziwych, dorosłych samochodach. Można je było nabyć w salonach Mercedesa, należących do grupy Zasady, lecz popularne były również poza granicami naszego kraju, i to nie tylko w Europie Zachodniej, lecz nawet za Oceanem! Istniały w wersjach jedno- i dwumiejscowych, jako Porsche, Audi, Mercedes, Jaguar, Jeep i BMW, właśnie takie, jak prezentowane w tym ogłoszeniu. Wyposażone były w skrzynię biegów, oświetlenie, kierownicę i klakson. Zupełnie jak dorosły samochód, chodź przeznaczony dla juniora! Co najpiękniejsze, wyposażone w spalinowy silnik, ryczały jak prawdziwe samochody… nie to, co dzisiejsze, elektryczne, niemrawe zabawki…
Czytaj dalej Alpha BMW Cabriolet E30 – 22000 PLN – Lubin

BMW 525e E28 1985 – 63000 PLN – Poznań

Dla obniżenia deklarowanego zużycia paliwa producenci stosują dziś coraz mniejsze jednostki napędowe, co sprawdza się niestety jedynie w laboratorium. W BMW 525e E28 zastosowano metodę dokładnie odwrotną. Silnik ETA miał 6 cylindrów i aż 2,7 l pojemności, w zamian popracowano nad sprawnością silnika, podniesiono moment obrotowy i obniżono maksymalne obroty, co przyniosło oczekiwane efekty. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie, 7-8 l/100 km w trasie robi wrażenie nawet dziś, a wówczas – było na poziomie najmniejszych 4-cylindrowych silników BMW. Co więcej? W tym egzemplarzu najlepsze kolory lat 80-tych, przepięknie utrzymane wnętrze, automatyczna skrzynia biegów, tylny napęd, szyberdach, kojąco miękkie zawieszenie i dwie pary drzwi – wszystko co trzeba, by w ładną pogodę zabrać rodzinę lub przyjaciół w relaksującą podróż w lata 80-te. Ten egzemplarz ma nieco ponad 150 tysięcy przebiegu i był zawsze w rękach jednego, szwajcarskiego właściciela. Prezentuje się wspaniale i jeździ wyśmienicie.
Czytaj dalej BMW 525e E28 1985 – 63000 PLN – Poznań

BMW 750i E32 1990 – 49500 PLN – Wrocław

BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. To bardzo drogi w odbudowie samochód, stąd tak ważne jest, by kupując taki samochód wybrać możliwie dobrze utrzymany i właściwie serwisowany egzemplarz. Historia tego BMW jest wzorowa, a dodatkowo przekonuje piękne zestawienie kolorystyczne nadwozia i wnętrza oraz doskonały stan zachowania.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1990 – 49500 PLN – Wrocław

BMW M5 E34 1989 – 123000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW M5 E34 to wyjątkowy kąsek. 315 koni mechanicznych w czterodrzwiowym sedanie na koniec lat 80-tych było absolutnym wulkanem mocy, wynikiem, który przebił w 1990 roku dopiero Lotus Omega i Mercedes 500E. W doświadczonych rękach atmosferyczny, wysokoobrotowy silnik w M5 może zapewnić ogromną ilość frajdy za kierownicą. Ceny tych samochodów stale rosną i nic nie wskazuje na odwrócenie tego trendu. Było nie było powstało ich mniej niż M-trójki E30 (wyprodukowano 11098 sztuk M5, podczas gdy M3 powstało 16202 egzemplarze). Coraz trudniejszą misją staje się jedynie odnalezienie bezwypadkowego egzemplarza z niewysokim przebiegiem, odpowiednio serwisowanego i zachowanego w zgodzie z oryginałem. Biały egzemplarz od Infinitum Classic Cars zdaje się być idealnym kandydatem do powiększenia każdej zacnej kolekcji.
Czytaj dalej BMW M5 E34 1989 – 123000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

E31 zostało zaprezentowane w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, produkcja odbywała się w latach 1989-1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium (Niemcy). Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz, a szacuje się, że cały projekt pochłonął ponad 1,5 mld marek niemieckich. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Łącznie wyprodukowano 30 621 egzemplarzy. BMW serii 8 E31 dorzuciło swoje trzy grosze do sportów motorowych. Zbudowany przez Wagenstetter Motorsport zmodyfikowany egzemplarz oparty na modelu 840i wziął udział w mistrzostwach VLN na torze Nürburgring. W tym egzemplarzu też nie brak sportowych akcentów. To BMW 840 Ci E31 zostało wyposażone w pakiet CSi oraz kompletny układ wydechowy wzorowany na układzie niemieckiej firmy Eisenmann.
Czytaj dalej BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 2000 TiLux 1970 – 25000 PLN – Warszawa

Neue Klasse uratowała BMW przed bankructwem, wytyczyła trendy na dziesięciolecia i zapewniła niebywały sukces finansowy. BMW 2000 TiLux było czterodrzwiowym przedstawicielem tej grupy. Jego specyfikacja obejmowała nie tylko luksusowe wnętrze ze wstawkami z drewna, ale i doskonałą dwulitrową jednostkę w wersji “Ti”, czyli zasilaną podwójnymi gaźnikami Solexa, taką samą jak w modelach 2000CS i 2002ti (będących odpowiednikami Neue Klasse w wersji coupe i 2-drzwiowy sedan). W 1967 roku zostało ono uznane przez magazyn “Road & Track” za najlepszego pod względem prowadzenia i właściwości jezdnych sedana z 2-litrowym silnikiem na rynku. Prezentowany egzemplarz zachowany jest w oryginalnym stanie i wymaga prac renowacyjnych.
Czytaj dalej BMW 2000 TiLux 1970 – 25000 PLN – Warszawa

Alpha BMW Cabriolet E30 – 17000 PLN – Środa Wielkopolska

Wiecie, że w latach 80-tych i 90-tych istniało polskie przedsiębiorstwo (działające zresztą do dzisiaj pod nazwą Alpha Technology) produkujące spalinowe pojazdy sprzedawane z sukcesem na Zachodzie? Alpha została założona jako przedsiębiorstwo polonijne przez Sobiesława Zasadę i najbardziej znana była z produkcji zamków błyskawicznych, lecz produkowała również dziecięce samochodziki z karoseriami wzorowanymi na prawdziwych, dorosłych samochodach. Istniały w wersjach jedno- i dwumiejscowych, jako Porsche, Audi, Mercedes, Jaguar, Jeep i BMW, właśnie takie, jak prezentowane w tym ogłoszeniu. Wyposażone były w skrzynię biegów, oświetlenie, kierownicę i dawały prawdziwą radość… bo to przecież prawdziwy pojazd, nie na niby! Ciekawostką jest, że dziś te maleńkie pojazdy potrafią osiągać ceny wyższe od swoich pierwowzorów.
Czytaj dalej Alpha BMW Cabriolet E30 – 17000 PLN – Środa Wielkopolska

Alpina B10 V8 2000 – 79000 PLN – Warszawa

Alpina B10 V8 to dobrze doprawiona w moc i luksus wersja BMW E39. Trzecia generacja piątki od Alpiny tworzona była od stycznia 1997 roku, będąc jednym z najlepiej sprzedających się modeli niemieckiej marki. Samochody spod szyldu B10 wyposażane były w dwa silniki V8: początkowo 4,6 l, a później 4,8 litra, pochodzące z BMW 540i, które po modyfikacjach zwiększyły swoją pojemność i moc. Niebieski metalik Alpina ubiera B10-tkę w przepiękne szaty, a i wnętrze zyskało, wyposażone w luksusowe i charakterystyczne dla firmy dodatki. Taki samochód, idealny do szybkiego i wygodnego przemierzania autostrad, macie właśnie przed sobą. Auto po serwisie, gotowe do jazdy, rwie się by pokonać z nowym właścicielem kolejne kilometry przyjemnych tras.
Czytaj dalej Alpina B10 V8 2000 – 79000 PLN – Warszawa