Oto wspaniały włoski styl w miniaturze. Debiutował w 1965 roku i był dziełem stylistycznym Centro Stile Fiat. Fiat 850 Coupe w czasach swojej młodości reklamowany był jako „junior Ferrari” za 1/10 ceny. Dziś wiele się nie zmieniło. Jego sylwetka – i w tym przypadku kolor – wciąż przykuwają natychmiastowo uwagę, a umieszczenie silnika i napędu z tyłu samochodu przywołują skojarzenia z inną ikoną sportu – Porsche 911. Czytając foldery z epoki możemy też dotrzeć do sugestii, że ciężko będzie nam uwierzyć, że ten silnik ma tylko 0,85 l pojemności. I to również jest aktualne dziś. Cztery cylindry o skoku tłoka mniejszym niż średnica. To klejnot, który z kolektorem wydechowym zaprojektowanym przez Carlo Abartha, zamiast seryjnych 34 KM, w Coupe krzesał już 47 KM. Kręcić się przy tym może do – uwaga – 8000 obr./min. Przy masie wynoszącej ledwie 730 kg ten mały samochodzik naprawdę może zaskoczyć. A we wnętrzu? Naturalna skóra, prawdziwe drewno – Włosi wiedzieli, jak dopieścić zmysły.
Fiat 850 Coupe
Rocznik: 1966
Przebieg: 24860 km
Pojemność: 843 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 47 KM
Cena: 80000 PLN
Samochód odnaleźliśmy na targach Retromobile w Paryżu.
Spacerując po strefie pojazdów w cenie do 30.000 euro szukaliśmy propozycji, która byłaby najbardziej atrakcyjna pod względem stanu zachowania i ogólnego efektu.
Padło na Fiacika od włoskiego sprzedawcy.
Auto pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, z 1966 roku.
Przez wiele lat było w rękach jednego właściciela, który jeździł nim dawno temu i niewiele.
Na liczniku widnieje zaledwie niecałe 25 tys. km i sposób, w jaki prezentują się detale wnętrza zdaje się potwierdzać ten przebieg.
Auto od lat 80. spoczywało zaparkowane w garażu oczekując na lepsze czasy.
Te nadeszły w 2024 roku, kiedy auto zostało odkupione i odrestaurowane.
Fiat otrzymał nową powłokę lakierniczą i całkowicie odbudowaną mechanikę, zaczynając od naprawy głównej silnika, przez wszystkie podzespoły mechaniczne.
Wszystkie jego podzespoły funkcjonują bardzo dobrze i w sposób rzadko spotykany wśród samochodów z rodziny Fiata 850 i pochodnych (Seat, Zastava). Przykładowo – wentylator silnika pracuje niemal bezgłośnie, rozrusznik się kręci lekko i bezproblemowo.
Wnętrze zachowane jest w całkowicie oryginalnym stanie i zdecydowanie może zachwycić.
Auto wyposażone jest w skórzaną tapicerkę, co było wówczas opcja wyposażenia dodatkowego i jest zdecydowanie rzadko spotykane.
Wstawki na desce rozdzielczej wykonane są z prawdziwego drewna.
Mankamenty ograniczają się do pękniętego bakelitu na szczycie kierownicy i poszarpanej oryginalnej wykładziny gumowej w nogach jednego z pasażerów z tyłu.
Wszystkie detale auta są w świetnym stanie i co ważne – są oryginalne.
Po zakupie wykonaliśmy serwis, zmieniając miedzy innymi olej w skrzyni biegów i płyn hamulcowy.
Wymieniliśmy jeden tłoczek hamulcowy i wężyki.
Założyliśmy nowe przewody zapłonowe, kopułkę i świece.
Auto otrzymało nowe opony Vredestein.
Nasze prace objęły również kompleksowe prace detailingowe, przeprowadzone w renomowanym studio OSD Arek Kaźmierczak.
Auto na żywo zachwyca.
Wygląda fantastycznie i jeździ bardzo dobrze.
Fiat jest częścią kolekcji prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.
Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża, brak obowiązku opłaty podatku PCC po zakupie.
Auto sprzedawane jest bez dokumentów, do rejestracji na żółte tablice.
Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań
W dniach 24-27 kwietnia auto będzie prezentowane na Poznań Motor Show. Zapraszamy Państwo na nasze stoisko w hali numer 6, sektor 1, od czwartku do niedzieli w godzinach 10.00-18.00.