Pierwsza połowa lat 70-tych to wciąż były czasy, gdy bogactwo w Ameryce mierzono długością samochodu i ilością chromu. Lincoln Continental Mark IV był kolejną odsłoną najbardziej kochanego i luksusowego coupe swojej epoki. Generacja IV oferowana była w latach 1972–1976. Dostępna tylko z jednym, 7,5-litrowym silnikiem V8, wyróżniała się operowymi oknami w słupkach C, pokrywą bagażnika z wyraźnie zaznaczoną linią elegancko schowanego koła zapasowego, chowanymi przednimi lampami i grillem w kształcie małej świątyni. Nazywano go biurowcem na kołach albo lądowym jachtem, znakomicie sprawdzał się w długich trasach, a zdająca się nigdy nie kończyć maska była wyrazem stylu. To wciąż jest doskonała propozycja dla osób, które po prostu lubią podróżować. Choć w mieście nie należy do najporęczniejszych, gdy wyjedzie w trasę, można nim jechać cały dzień, wciąż nie czując zmęczenia.
Lincoln Continental Mark IV
Rocznik: 1974
Przebieg: 120000 km
Pojemność: 7500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 230 KM
Cena: 115000 PLN
Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– elektryczne fotele przednie,
– radio,
– wspomaganie układu kierowniczego,
– centralny zamek,
– światła doświetlające pobocze.
Lincoln Continental Mark IV, jest częścią kolekcji z bardzo bogatą historią. Częsty bywalec zlotów nie tylko w Polsce. Znany z wielu wystaw oraz rajdów zabytkowych. Niepowtarzalna bryła oraz ponadprzeciętny komfort to niewątpliwie jego zalety. Prezentowany egzemplarz został stworzony dla zamożnych prezesów i dyrektorów, którzy nie chcieli być wożeni przez kierowców i sami chcieli prowadzić te potężne krążowniki.
Lincoln został sprowadzony z Arizony w stanie bardzo dobrym.
Do zalet należy dopisać większość powłoki lakierniczej w fabrycznym stanie. Odświeżenia wymagały klapy (silnika i bagażnika). Galanteria chromowa jest fabryczna i zachowała się w super stanie.
Wnętrze, jak to w amerykańskich samochodach, rozpieszcza komfortem. Stan zachowania można śmiało ocenić jako bardzo dobry. Tapicerka skórzana nosi normalne ślady zużycia po blisko 50-ciu latach. Wszystkie systemy pokładowe są w pełni sprawne.
W zawieszeniu zostały zmienione niemal wszystkie elementy gumowe. Był to zabieg konieczny z racji bezpieczeństwa.
Silnik oraz skrzynia biegów pracują bez zarzutów. Jednostka napędowa była regularnie serwisowana. Trzybiegowa automatyczna skrzynia biegów działa płynnie.
Zapraszamy do obejrzenia tego wspaniałego klasyka na żywo w naszym salonie.
Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj