Mercedes 240D W123 1981 – SPRZEDANY

Są kochane i uwielbiane od lat. Mercedesy. Przez lata nie miały sobie równych, wielokrotnie tworząc klasę, w której długo nikt im nie mógł dorównać. Mercedes 240D W123 był jednym z nich. Elegancki sedan średniej klasy, który z rzędowym silnikiem OM616 Diesel uznawany jest za jeden z najtrwalszych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko dojedzie zawsze i wszędzie, ale zrobi to również w maksymalnie komfortowych warunkach. Dziś za około czterdziestoletni egzemplarz w doskonałym oryginalnym stanie wielu jest gotowych zapłacić sporo. To propozycja dla nich. I dla reszty, której wystarczy nasycenie oczu zdjęciami. To sprowadzony z Francji egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej. Jest w pięknej konfiguracji kolorystycznej, ma przebieg zaledwie 45000 km i stan, który wskazuje na to, że większość swojego życia spędził w garażu. Taki samochód może być ozdobą kolekcji i zaspokoi nawet najbardziej wymagających miłośników modelu.

Mercedes 240D W123
Rocznik: 1981
Przebieg: 45000 km
Pojemność: 2399 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 72 KM

Wyposażenie:
– elektryczne szyby przednie,
– centralny zamek,
– podłokietnik kierowcy,
– podgrzewana szyba tylna,
– radio Blaupunkt z epoki

Mamy przyjemność zaoferować Państwu Mercedesa W123 240D. Samochód nietuzinkowy pod względem swojej oryginalności i stanu zachowania po upływie blisko 40 lat. Całe swoje życie spędził na francuskiej wyspie w rękach jednego właściciela. Kontynent odwiedzał wyłącznie podczas zlotów i rajdów klasycznych. Ponoć właśnie do tego celu został zakupiony w 1981 roku, aby być dumą podczas takich imprez. Nieustannie garażowany oraz utrzymywany w trosce w fabrycznym stanie.
Karoseria oznaczona kodem lakieru 904 Midnight Blue (Dunkelblau), zestawiona z jasnym wnętrzem.

Karoseria nie posiada minimalnych śladów korozji, a powłoka lakiernicza jest fabryczna. Dzięki śródziemnomorskiemu klimatowi zachowuje przepiękny blask oraz głębię koloru. Oczywistą sprawą jest bezwypadkowość, auto trzyma linię, a wszystkie elementy chromowane idealnie przylegają do karoserii.

Wnętrze materiałowe w połączeniu z MB-Texem to typowa druga seria „beczek” i w tym egzemplarzu sprawia wrażenie nowego. Ma na to oczywiście wpływ zaledwie 45-cio tysięczny, oryginalny przebieg. To wprost niewiarygodne, ale siedząc za kierownicą można poczuć się jakbyśmy prowadzili fabrycznie nowego Mercedesa, zachowując przy tym świadomość, że od wyjazdu z salonu minęło już 40 lat. Kierownica, przełączniki, dźwignia zmiany biegów nie noszą minimalnego śladu zużycia. Tapicerka foteli i dywanów nie wymagała nawet odkurzania przed sesją zdjęciową.

Silnik i układ napędowy pracują bez zarzutu. W najbliższych dniach zostanie przeprowadzony serwis olejowy oraz zostaną wymienione wszystkie filtry. Komora silnika nie wymagała odświeżenia, a wszystkie elementy osprzętu silnika zachowały swój ocynk.
Zawieszenie oraz układ hamulcowy nie wymagają napraw, nie noszą śladów zużycia. Proszę zwrócić szczególną uwagę na zdjęcia przedstawiające stan obecny tarcz hamulcowych, które przypuszczam są nadal fabryczne. Na wszystkich częściach widoczny jest symbol gwiazdy.

Mamy nadzieję, że powyższy opis oraz bogata dokumentacja zdjęciowa pozwolą Państwu zobrazować wyjątkowość tego egzemplarza. Mamy oczywiście świadomość, że to tylko „beczka” z klekoczącym dieslem, ale nasze doświadczenie w tej marce pozwala nam stwierdzić, iż jest to auto zakrawające na obiekt muzealny, które może być ozdobą kolekcji.