BRP – Bracia Goźlińscy

Mercedes 500 SL R107 1983 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R107 został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1980 i był wówczas, obok Astona Martina Volante, najszybszym kabrioletem na świecie. Skrywając pięciolitrowy silnik V8 dostępny wcześniej w modelu 450 SLC 5.0, oferował 240 KM i doskonałe połączenie sportowych osiągów z komfortem podróży. Z zewnątrz od słabszych odmian odróżniał się przednim i tylnym spojlerem, które subtelnie podkreśliły jego mocniejszy charakter. Dziś to najbardziej poszukiwana kolekcjonersko wersja spośród wszystkich odmian generacji 107. To przyjemność, ale i lokata kapitału. Ten egzemplarz wyprodukowany został na rynek europejski, choć większość swojego życia spędził w Japonii. Co rzadko się zdarza, posiada niemal w całości oryginalną powłokę lakierniczą.

Mercedes-Benz 500 SL R107
Rocznik: 1983
Przebieg: 91207 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 237 KM

Mercedes-Benz 500 SL w nadwoziu R107, o którym mowa w ogłoszeniu, został wyprodukowany ma rynek belgijski w maju 1983 roku. Lakierowanie w kolor o numerze 623 – Light Ivory z adnotacją o przeznaczeniu pojazdu na tzw. „GULF STATES”, czyli kraje Zatoki Perskiej, stany nad Zatoką Meksykańską.
Była to typowa europejska wersja Mercedesa przygotowana na export (adnotacja, by po wyprodukowaniu nie wlewać paliwa do zbiornika).
Rok później, tj. w październiku 1984 roku, auto zostało zarejestrowane w Japonii w okolicy słynnej góry Fuji, czyli Prefektura Shizuoka.

Auto zakupiliśmy bezpośrednio w Kraju Kwitnącej Wiśni, w Tokio.
Jest to wersja z kanapą z tyłu – 4 osobowa.
107-ka utrzymana jest w oryginalnym stanie, z niewielkimi śladami użytkowania.
Jeśli to dla kogoś istotne – 500 SL posiada wciąż pierwszy, fabryczny lakier na prawie całym pojeździe – z wyjątkiem tylnego prawego błotnika.
Poza tylnym prawym błotnikiem grubość lakieru waha się między 60 a 110 mikronów.
Spód auta, wnęki kół i komora silnika w stanie perfekcyjnym, zbliżonym do nowego samochodu.
Nadwozie nie przechodziło żadnych napraw blacharskich oraz ich nie wymaga, gdyż jest wolne od korozji.
Samochód jest w 100% bezwypadkowy, co też zaznaczamy na fakturze.

Mercedes od 2014 roku nie był użytkowany, ostatnie dwa przeglądy miał w 2011 oraz 2013 roku przy przebiegu około 91.200 km.
Przez długi okres postoju uszkodzeniu uległ układ paliwowy, który wymieniliśmy po sprowadzeniu pojazdu do kraju.
Również filtry, oleje oraz układ zapłonowy został wymieniony na nowy.

Udokumentowany przebieg, tj. 91.207 km, wraz tak dobrym i oryginalnym stanem zachowania, czynią ten samochód interesującą pozycją dla każdego, kto szuka 107’ki w wersji cabrio, z jednym z najmocniejszych silników V8 5,0 l 237 KM, który był mocniejszy od amerykańskiej wersji 560’ki.

Ten 500 SL jest wersją z aluminiową pokrywą silnika oraz spojlerem.
Dzięki niezwykle sprzyjającemu klimatowi, który panuje w tej części Japonii, nadwozie auta jest całkowicie wolne od korozji, wszystkie newralgiczne punkty dla R107 są w nienaruszonym stanie.
Powłoka lakiernicza jest również pięknie zachowana, posiada kilka drobnych śladów użytkowania, starałem się pokazać wszystkie ryski oraz wgniotki na zdjęciach.

Tapicerka jak na swój wiek zachowana jest w dobrym stanie, poza siedziskiem fotela kierowcy, które pękło w jednym miejscu przez karton, który był włożony do auta i który leżał w nim kilka lat.
Kierownica oraz gałka zmiany biegów wyglądają jak nowe, na kierownicy jest jeszcze naklejka informująca o klaksonie.
Deska rozdzielcza jest w bardzo ładnym stanie.
Auto stoi na oryginalnych felgach 15″ Mercedes-Benz.
Wnętrze nie było poddawane zabiegom detailingowym. Kierownica jest matowa i bez wytarć.
Wyposażenie bagażnika jest kompletne, a koło zapasowe wygląda na nigdy nie używane.
Przebieg potwierdzony certyfikatem eksportowym oraz dokumentacją serwisową.
Gwarantujemy prawdziwość przebiegu również zapisem na fakturze.