Założona przez Louisa Renault oraz jego braci Marcela i Fernanda w 1898 roku firma stała się największym producentem samochodów we Francji. Początki był skromne, pierwszy był prototyp z silnikiem De Dion o mocy 4 KM. Jednak już do 1904 roku Renault zaczęło budować własne silniki. Zawodność wczesnych samochodów była dobrym powodem do sceptycyzmu opinii publicznej, jednak pojawienie się modelu 8CV, który miał stać się bestsellerem Renault przed I wojną światową, zapoczątkowało nową erę. Oto łatwy w prowadzeniu samochód o prostej konstrukcji, którego działanie mechaniczne może zacząć rozumieć nawet laik technicznie niepiśmienny. Chłodzony cieczą silnik z mechanicznie sterowanymi zaworami był prosty i solidny, a trzybiegowa skrzynia była łatwa do opanowania. Jak na tak mały samochód, Renault 8CV charakteryzowało się niezrównaną elastycznością w zakresie prędkości od 5 do 35 mil na godzinę na najwyższym biegu, utrzymując się na tym biegu na wszystkich wzniesieniach, z wyjątkiem najbardziej stromych. Samochód ten stał się tak popularny, że w wersji AG, a później AX, Renault 8CV było najlepszą paryską taksówką z czasów edwardiańskich, zyskując przydomek „Taxi de la Marne”.
Renault 8CV
Rocznik: 1906
Pojemność: 1060 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 8 KM
Cena: 225000 PLN
Oferta nr 109.
Mam do sprzedaży ładnie zrobionego Renault Frères 1906 r. Po pełnej renowacji. Renault w pełni sprawny. Stan blacharki bardzo dobry, bez ognisk korozji. Tapicerka kompletna po renowacji. Pojazd jeździ, mechanicznie kompletny i sprawny. Silnik chodzi bardzo ładnie jak powinien, palony na korbę.
Dodatkowo do naszego pojazdu dodaje opinie rzeczoznawcy, że jest to pojazd kolekcjonerski/zabytkowy.(ok 1000 pln oszczędności).
Gorąco polecam. Unikat, Rarytas, już nie do zdobycia taki egzemplarz. W Polsce występuje tylko w pojedynczej sztuce.
Do obejrzenia o każdej porze dnia i pogodzie, stoi na hali ekspozycyjnej w muzeum.
Telefon: +48 666 167 168
Miejscowość: Zgierz