Archiwum kategorii: Wadowscy klasyczne

Należymy do pokolenia czterdziestolatków, którym dzieciństwo i młodość upływały w siermiężnej Polsce lat 70 i 80 na marzeniach o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Pamiętamy doskonale samochody naszego dziadka i taty, którzy już wówczas byli szczęśliwymi użytkownikami pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy. W nosie pozostał do dziś niesamowity zapach wnętrz nieporównywalny z żadnym innym, a w uszach charakterystyczny dźwięk benzynowych mruczących volvo i przyjemnie klekoczących diesli mercedesa, a do tego ten komfort jazdy przypominający wówczas wrażenia z wycieczki statkiem Nimfa po Wiśle pod Wawelem… To wtedy każde kieszonkowe przeznaczaliśmy z bratem na zakup samochodzików – modeli w ówczesnej „bramie raju” – PEWEXIE. Dziś kiedy każdy z nas na co dzień eksploatuje tylko współczesne samochody z racji naszej podstawowej działalności, jaką stała się przed laty sprzedaż nowych Volvo i Kia, wracamy z sentymentem do przeszłości, do dzieciństwa, beztroski, wspólnych wypadów za miasto tylko po to, by przewieźć się ukochanym autem taty i do marzeń o pierwszym własnym samochodzie. Ja ziściłem je już dwadzieścia lat temu kupując mój pierwszy wóz: Mercedesa w123 280CE, który kiedyś wiernie służył, a dziś czeka co wiosnę na przejażdżki w słoneczne dni. Niedawno dołączył do mnie brat ze swoim wspaniale, własnoręcznie odrestaurowanym w108 280SE. Tata zaś cieszy się nabytym w Szwecji od leciwego pana na początku lat dwutysięcznych Volvo Amazon rocznik ’64 (dokładnie takim jakim jeździł nasz nieżyjący dziadek). Dziś chcemy się z Wami podzielić naszą pasją, wspomnieniami i tym czego nie da się przekazać słowami, a można jedynie poczuć wsiadając do klasyka. Zapraszamy do Gaju, gdzie w naszym salonie przy ul. Myślenickiej 7, znajdziecie głównie auta z duszą.

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Mercedes 300D Turbodiesel W123 1985 – SPRZEDANY

Mercedes 300D Turbodiesel W123 w nadwoziu sedan to nie był popularny widok na drogach nawet, gdy te auta były młode. Ten silnik w Europie zarezerwowany był wyłącznie dla wersji kombi, a w dwu- i czterodrzwiowych wersjach wychodził wyłącznie za Oceanem. Do tego wyposażenie zawsze tam było na najwyższym poziomie – automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, elektryczny szyberdach, 4 elektryczne szyby, skórzana tapicerka, tempomat. W Europie tak to nie wyglądało. Tu każdy miał zazwyczaj korby i 60 koni mechanicznych, a i tak był szczęśliwy. Po blisko 4 dekadach standardy się jednak zmieniły i na pewno ciekawym jest mieć dzisiaj zabytkowy samochód, ktory luksusami rozpieszcza jak nowy, a dodatkowo ma to, czego nowe nie zaoferują – klasę, indywidualny styl, sprężystą miękkość zawieszenia.
Czytaj dalej Mercedes 300D Turbodiesel W123 1985 – SPRZEDANY

Mercedes 380 SL R107 1981 – SPRZEDANY

Mercedes 380 SL R107 to reprezentant epoki, w której samochody miały służyć jak najdłużej. Projektowany z ogromnym zapasem wytrzymałości, z powodzeniem służy do dziś. W końcu 155 koni mechanicznych uzyskanych w amerykańskiej specyfikacji z pojemności 3,8 l to wynik, który zdolne osiągać były jednostki o dwukrotnie mniejszej pojemności i liczbie cylindrów. Tyle, że nie o moc maksymalną się tu rozchodzi. Ważne, że samochód płynie po drodze, pięknie mrucząc klasyczną V8-mką, zmieniając samemu biegi i dając czystą radość z jazdy, szczególnie z otwartym dachem. Ten ma piękną, nową powłokę lakierniczą w ślicznym, oryginalnym odcieniu Lapisblau (932) oraz jasne, skórzane wnętrze, które pasuje tu znakomicie.
Czytaj dalej Mercedes 380 SL R107 1981 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i zawsze dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Jego miękkie zawieszenie kołysze, skrzynia zmienia biegi niespiesznie, a łagodny klang silnika V8 łagodnie koi uszy. Latem pozwala łapać wiatr we włosy, a z założonym twardym dachem sprawdza się również w chłodniejsze dni. Egzemplarz zachowany w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem i w pełni oryginalnym wnętrzem to nieczęsty gość na rynku. Szczególnie w specyfikacji europejskiej może cieszyć oczy.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 220D W115 1972 – SPRZEDANY

Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220D W115 to okaz wyśmienity. Pierwsza seria wyglądająca dokładnie jak z fabryki, dopieszczona i godna podziwu.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1972 – SPRZEDANY

Mercedes 280 SE W116 1975 – SPRZEDANY

Każda S klasa Mercedesa była wzorem, wyznaczała standardy, do których równać musieli inni. Również pierwsza z nich, generacji W116, była samochodem kompletnym, pozbawionym słabych punktów. Luksus, świetna jakość wykonania, doskonały komfort jazdy i spory zapas mocy pod prawą nogą. Mercedes 280 SE W116 z sześciocylindrowego silnika M110 w układzie DOHC generował 185 koni mechanicznych. Mimo, że była to jednostka w tym modelu najmniejsza, dawała mu dynamikę, która była poza zakresem większości konkurencji. Gdy szukamy takiego samochodu dziś, po 45 latach, największym problemem pozostaje znalezienie jak najlepiej zachowanego egzemplarza. Ten ma nie tylko wolną od korozji karoserię, ale i wspaniale zachowane, welurowe wnętrze – rzecz, która w tych autach jednocześnie zdarza się niezwykle rzadko i właściwie jedynie wówczas, kiedy mimo ciepłego klimatu auto było stale przechowywane w garażu.
Czytaj dalej Mercedes 280 SE W116 1975 – SPRZEDANY

Mercedes 220D W115 1975 – SPRZEDANY

Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z drugiej serii z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z niskim przebiegiem, ale w regularnej eksploatacji. Jest rewelacyjny.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1975 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 1982 – SPRZEDANY

Są kochane i uwielbiane od lat. Mercedesy. Przez lata nie miały sobie równych, wielokrotnie tworząc klasę, w której długo nikt im nie mógł dorównać. Mercedes 240D W123 był jednym z nich. Elegancki sedan średniej klasy, który z rzędowym silnikiem OM616 Diesel uznawany jest za jeden z najtrwalszych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko dojedzie zawsze i wszędzie, ale zrobi to również w maksymalnie komfortowych warunkach. Dziś za około czterdziestoletni egzemplarz w doskonałym oryginalnym stanie wielu jest gotowych zapłacić sporo. To propozycja dla nich. I dla reszty, której wystarczy nasycenie oczu zdjęciami. To sprowadzony z Francji egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej. Jest w stanie, który zaspokoi nawet najbardziej wymagających miłośników modelu.
Czytaj dalej Mercedes 240D W123 1982 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 1972 – SPRZEDANY

Rozpoznać możemy go po takich detalach, jak chromowane wstawki na kierownicy. To pierwszy rocznik, produkowany jeszcze równolegle z Pagodą, wyróżniający się na amerykańskim rynku małymi zderzakami, zanim przepisy bezpieczeństwa zniszczyły lekkość jego sylwetki i przekształciły go w karykaturę. Mercedes 450 SL R107 był ogromnym technologicznym skokiem w zestawieniu ze swoim poprzednikiem, czyli wspomnianą wcześniej „Pagodą”. Dzięki jednostce V8 dysponował o wiele lepszą dynamiką, był bardziej komfortowy i o wiele bezpieczniejszy. W produkcji utrzymał się aż przez 18 lat, co najlepiej świadczy o tym, jak udaną był konstrukcją.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1972 – SPRZEDANY

Mercedes 280 SE W108 1971 – SPRZEDANY

Klasyczny urok tego samochodu jest niepodważalny, czar chromu i prawdziwego drewna ponadczasowy, a komfort i moc jaką oferuje zdecydowanie przekracza standardy przełomu lat 60-tych i 70-tych. Ten Mercedes 280 SE W108 to bardzo bogata wersja z rynku amerykańskiego, wyposażona między innymi w klimatyzację i automatyczną skrzynię biegów, która była wówczas w Mercedesach nowością. Jego jednostka o pojemności 2,8 l zasilana jest układem wtryskowym, co pozwoliło osiągnąć godne podziwu wówczas 160 KM. Ten egzemplarz zachwyca stanem zachowania, będącym następstwem przebiegu zaledwie ok. 65 tys. mil. Wnętrze, wykończone w gustownej czerwieni, prezentuje się wyśmienicie, a powłoka lakiernicza jest nowa. Chromy prezentują się wciąż efektownie, a stan mechaniczny nie budzi zastrzeżeń. To niemal 50-letnia limuzyna, która wciąż ujmuje swoim ponadczasowym czarem i gładką, komfortową jazdą.
Czytaj dalej Mercedes 280 SE W108 1971 – SPRZEDANY