Archiwum kategorii: Wadowscy klasyczne

Należymy do pokolenia czterdziestolatków, którym dzieciństwo i młodość upływały w siermiężnej Polsce lat 70 i 80 na marzeniach o motoryzacyjnych legendach poruszających się z rzadka po pustych wówczas drogach oraz ich niezawodności i trwałości. Pamiętamy doskonale samochody naszego dziadka i taty, którzy już wówczas byli szczęśliwymi użytkownikami pojazdów spod znaku szwedzkiej stali oraz niemieckiej gwiazdy. W nosie pozostał do dziś niesamowity zapach wnętrz nieporównywalny z żadnym innym, a w uszach charakterystyczny dźwięk benzynowych mruczących volvo i przyjemnie klekoczących diesli mercedesa, a do tego ten komfort jazdy przypominający wówczas wrażenia z wycieczki statkiem Nimfa po Wiśle pod Wawelem… To wtedy każde kieszonkowe przeznaczaliśmy z bratem na zakup samochodzików – modeli w ówczesnej „bramie raju” – PEWEXIE. Dziś kiedy każdy z nas na co dzień eksploatuje tylko współczesne samochody z racji naszej podstawowej działalności, jaką stała się przed laty sprzedaż nowych Volvo i Kia, wracamy z sentymentem do przeszłości, do dzieciństwa, beztroski, wspólnych wypadów za miasto tylko po to, by przewieźć się ukochanym autem taty i do marzeń o pierwszym własnym samochodzie. Ja ziściłem je już dwadzieścia lat temu kupując mój pierwszy wóz: Mercedesa w123 280CE, który kiedyś wiernie służył, a dziś czeka co wiosnę na przejażdżki w słoneczne dni. Niedawno dołączył do mnie brat ze swoim wspaniale, własnoręcznie odrestaurowanym w108 280SE. Tata zaś cieszy się nabytym w Szwecji od leciwego pana na początku lat dwutysięcznych Volvo Amazon rocznik ’64 (dokładnie takim jakim jeździł nasz nieżyjący dziadek). Dziś chcemy się z Wami podzielić naszą pasją, wspomnieniami i tym czego nie da się przekazać słowami, a można jedynie poczuć wsiadając do klasyka. Zapraszamy do Gaju, gdzie w naszym salonie przy ul. Myślenickiej 7, znajdziecie głównie auta z duszą.

Mercedes 230E W123 1984 – SPRZEDANY

Mercedes 230E W123 serwuje nam klasyczną niemiecką motoryzację w najlepszym wydaniu. Silnik generuje solidne 136 KM, choć nie moc tu jest najważniejsza. W Mercedesie nikt się nie spieszy, on uspokaja. Zza kierownicy robi doskonałe wrażenie. Przestronna kabina, komfortowe fotele, świetna widoczność w każdym kierunku, wzorowo zaprojektowane zegary, wielka kierownica i celownik na masce. To wszystko potrafi oczarować, szczególnie gdy zachowane jest w świetnym stanie. Ten egzemplarz 35 lat przetrwał w doskonałej kondycji, do czego przyłożył się ciepły klimat południa Francji. Brak rdzy to świetna wiadomość i sprawa dla „beczki” kluczowa – to korozja jest największym wrogiem tych samochodów i zdążyła niestety zniszczyć większość egzemplarzy poruszających się po polskich drogach.
Czytaj dalej Mercedes 230E W123 1984 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 czaruje wybitną mechaniczną trwałością i urokiem starej dobrej Gwiazdy, która dojedzie wszędzie, kojąc stoickim spokojem, staroświecką wygodą i łagodnym terkotem diesla – tu w największej czterocylindrowej wersji. Te samochody przemierzały po naszych drogach miliony kilometrów, lecz ten ma dziś na liczniku zaledwie 127800 kilometrów przebiegu i stan, który właściwy byłby dla przeciętnie kilkuletniego samochodu… a ten ma już na karku 38 wiosen. Piękna konfiguracja kolorystyczna, niemal w całości oryginalny lakier i dokumentacja przebiegu to z pewnością niepodważalne zalety tej oferty. Każdy fan marki będzie pod wrażeniem.
Czytaj dalej Mercedes 240D W123 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 280E W123 1979 – SPRZEDANY

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafił wykrzesać maksymalnie 185 KM. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z końcówki pierwszej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne białego lakieru i oliwkowej tapicerki. Zadbany i wolny od korozji, prezentuje się pięknie.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1979 – SPRZEDANY

Mercedes 190 W110 1964 – SPRZEDANY

Skrzydlak z rodziny W110, następca Pontona, wprowadzony został na rynek w kwietniu 1961 roku i ochrzczony przydomkiem Heckflosse („skrzydlak”). Przezwisko to powstało przez zwężającą się ku końcowi górną część tylnego błotnika, na którym często mocowane były światła lub jak w W110, ozdobne chromowane listwy. Stylistyka ta czerpała ze stylistyki lat 50-tych i 60-tych w USA, gdzie końce krążowników szos często zdobione były przez „skrzydła”. Mercedes nazwał je „Peilstege” i o dziwo miały także wymiar praktyczny, wyraźnie zaznaczając koniec samochodu ułatwiały parkowanie. 190-tka była pierwszym z benzynowej gamy silnikowej modelu: motor wyposażony w jeden gaźnik Solexa generował 80 KM. Zawieszenie z przodu niezależne na podwójnych wahaczach poprzecznych dawało wysoki jak na tamte czasy komfort podróżowania. Mercedes 190 W110 z ogłoszenia we wspaniałej kolorystyce i w pełni sprawny nada się idealnie na zloty i spotkania klasyków, gdzie zadziwi i ściągnie uwagę wielu fanów klasycznej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 190 W110 1964 – SPRZEDANY

Mercedes 230E W123 1983 – SPRZEDANY

Mercedes 230E W123 serwuje nam klasyczną niemiecką motoryzację w najlepszym wydaniu. Silnik generuje solidne 137 KM, choć nie moc tu jest najważniejsza. W Mercedesie nikt się nie spieszy, on uspokaja. Zza kierownicy robi doskonałe wrażenie. Przestronna kabina, komfortowe fotele, świetna widoczność w każdym kierunku, wzorowo zaprojektowane zegary, wielka kierownica i celownik na masce. To wszystko potrafi oczarować, szczególnie gdy zachowane jest w świetnym stanie. Ten egzemplarz ponad 30 lat przetrwał w doskonałej kondycji, do czego przyłożył się ciepły klimat południa Francji. Brak rdzy to świetna wiadomość i sprawa dla „beczki” kluczowa – to korozja jest największym wrogiem tych samochodów i zdążyła niestety zniszczyć większość egzemplarzy poruszających się po polskich drogach.
Czytaj dalej Mercedes 230E W123 1983 – SPRZEDANY

Volvo P121 Amazon 1964 – SPRZEDANE

Volvo P121 Amazon debiutowało w 1957 roku, będąc dostępne jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Wyposażone w kontrolowane strefy zgniotu i dostępne po raz pierwszy w samochodzie seryjnym trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wyznaczało nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa. Konstrukcja sprzedawała się świetnie i uchodziła za niezwykle trwałą – Volvo niegdyś chwaliło się, że przeciętny okres użytkowania ich samochodów był o dwa lata dłuższy niż Mercedesów. Ten dwudrzwiowy egzemplarz poszczycić się może jednak nie tylko utrzymaniem w pełnej mechanicznej sprawności, ale i przepiękną prezencją. To niezwykle apetyczny, fantastycznie zachowany, nigdy nie remontowany blacharsko egzemplarz z doskonale utrzymanym, oryginalnym wnętrzem.
Czytaj dalej Volvo P121 Amazon 1964 – SPRZEDANE

Mercedes 220D W115 1973 – SPRZEDANY

Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z końca pierwszej serii (tzw. seria 1,5) z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z wyjątkowo niskim przebiegiem, zwłaszcza dla takiej wersji silnikowej. Jest rewelacyjny.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1973 – SPRZEDANY

Mercedes E 420 W124 1994 – SPRZEDANY

Dzięki jednostce V8 Mercedes E 420 W124 był w latach 90-tych jednym z najmocniejszych przeciwników, jakich mogliśmy spotkać na drodze. W odróżnieniu od opracowanego razem z Porsche Mercedesa E 500, ten model z zewnątrz był zupełnie niepozorny. Nie ma tu mowy o atrybutach w postaci poszerzonych błotników, a na tylnej klapie prezentowanego egzemplarza nie odnajdziemy nawet oznaczenia modelu. Przykuwa uwagę jedynie konfiguracja kolorystyczna. Czerwony lakier (882 imperial red) i kremowe, skórzane wnętrze (265 leather champignon) prezentują się bardzo efektownie i elegancko, nie zapowiadając sportowych emocji, jakie może zapewnić ten Mercedes. Wśród innych egzemplarzy sprowadzonych z USA, wyróżnia się niskim przebiegiem i bardzo ładnym stanem zachowania, choć sprzedający zastrzega, że parę elementów jeszcze wymaga dopieszczenia.
Czytaj dalej Mercedes E 420 W124 1994 – SPRZEDANY

Mercedes 200 W123 1983 – SPRZEDANY

Oto sylwetka, która nigdy się nie zestarzeje i drogowe maniery, które zawsze będą w cenie. Mercedes 200 W123 z automatyczną skrzynią biegów to lekarstwo na wszystkie stresy za kierownicą. Samochód stylowy i komfortowy, który budzi uśmiech na ustach zarówno pasażerów, kierowcy, jaki i innych uczestników ruchu. Trwały mechanicznie, jest pewnym wyborem na użyteczne auto weekendowe. Ten jasnozielony egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, posiada już nowy, mocniejszy silnik M102, zasilany tradycyjnym gaźnikiem. Fabrycznie wyposażony został w lubianą i poszukiwaną opcję w postaci elektrycznie odsuwanego szyberdachu. Mercedes pochodzi z Niemiec, otrzymał nową powłokę lakiernicza i prezentuje się przepięknie.
Czytaj dalej Mercedes 200 W123 1983 – SPRZEDANY