Volvo 240 to nieśmiertelna szwedzka cegła. To auto, które będąc w sprzedaży od 1974 do 1993 roku, było pod koniec produkcji już żywym klasykiem, podobnie jak przykładowo Garbus dekadę wcześniej. Volvo zawsze wybierali Ci, którzy cenili rozwiązania sprawdzone, trwałe i ponadczasowe, nie poddające się zmieniającej się modzie. Przykładowo niemal przez dwie dekady 240-tką jeździł Ingvar Kamprad, założyciel firmy IKEA, którego przecież stać było na wybranie dowolnego samochodu na świecie. Jeżeli nie potrzebujesz nigdzie się spieszyć, poczujesz się w jego wnętrzu doskonale. Ma świetne i niezwykle ergonomiczne fotele, a jego benzynowy silnik zwany „red block” cechuje solidna pojemność i nadzwyczajna trwałość.
Volvo 240 GL
Rocznik: 1988
Przebieg: 184000 km
Pojemność: 2316 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM
Wyposażenie:
– szyberdach,
– centralny zamek z pilotem,
– radio CD,
– wspomaganie układu kierowniczego,
– podgrzewana szyba tylna,
– oryginalne felgi aluminiowe.
Mamy przyjemność zaoferować do sprzedaży kultowe Volvo 240GL z 1988 roku. Auto wyposażone w w jednostkę napędową o pojemności 2300 cm3 z charakterystycznym blokiem w kolorze czerwonym (redblock) spiętym z manualną skrzynia zmiany biegów. Auto od ponad 20 lat było w posiadaniu jednego właściciela w Polsce.
Powłoka lakiernicza została odnowiona kilka lat temu, ale był to zabieg czysto estetyczny. Volvo mimo upływu ponad 30 lat prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Nosi normalne ślady użytkowania (głównie zarysowania zderzaków). Podwozie jest zdrowe i bez korozji, ale do pełni szczęścia można odświeżyć powłokę progów zewnętrznych, co widać na zdjęciach.
Układ hamulcowy został zregenerowany (regeneracja zacisków), co wiązało się z wymianą tarcz, klocków i przewodów. Ten zabieg był spowodowany głównie względami bezpieczeństwa. Dodatkowo elementy zawieszenia najbardziej narażone na obicia i uszkodzenia zostały wypiaskowane i polakierowane metodą piecową.
Silnik otrzymał gruntowny przegląd z wymianą wszystkich niezbędnych elementów (płyn chłodniczy, olej, filtry itp.)
Zarówno praca silnika, jak i skrzyni biegów, nie budzi zastrzeżeń.
Wnętrze znakomicie zachowane, choć typowe pęknięcia konsoli już się pojawiły. Tapicerka foteli jak na swoje lata prezentuje się świetnie. Poprzedni właściciel zamontował mini zestaw nagłośnienia w kabinie. Radio CD jest połączone ze wzmacniaczem zamontowanym w bagażniku, a w tylnej półce są zainstalowane mocniejsze głośniki. Oczywiście ten zabieg odbiega od fabrycznego stanu, ale może też w każdym momencie zostać zdemontowany. Dodatkowo centralny zamek jest wyposażony w system z pilotem.