Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Najwięcej klasycznego smaku miała osiągająca już bardzo wyśrubowane ceny seria pierwsza, dostępna jedynie przez 3 lata, zwana „Osso di seppia”. Prezentowana Alfa Romeo Spider 1600 Junior to przedstawicielka serii drugiej, „Coda tronca”. Nie jest to wersja najmocniejsza (ten tytuł dzierżył wówczas Spider 1750 Veloce), lecz mimo to często wśród miłośników modelu stanowi pierwszy wybór. To wszystko przez to, że zachowano w niej klasyczne wnętrze pierwszej serii, z lakierowaną deską, bez konsoli środkowej oraz z ciekawym rozwiązaniem w postaci niesymetrycznych boczków drzwiowych, zapewniających większą swobodę kierowcy. To wspaniały klasyczny samochód, uwodzący zgrabną sylwetką, pięknym brzmieniem czterocylindrowej, dwuwałkowej jednostki zasilanej dwoma poziomymi gaźnikami (w tym egzemplarzu są to Webery 40 DCOE), zaskakujący pięciostopniową skrzynią i hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach. Gwarantuje radość z jazdy w czystej postaci.
Alfa Romeo Spider Junior 1600
Rocznik: 1978
Przebieg: x22000 km
Pojemność: 1556 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 104 KM
Samochód sprowadzony z rynku niemieckiego.
Po dawnej renowacji.
Ostatnią dekadę przestał na hali, po czym przeszedł kompleksowe prace przywracające go do eksploatacji.
Wykonane prace:
– nowy olej i filtry,
– regeneracja pompy hamulca i sprzęgła,
– regeneracja hamulców (zaciski, pompa, nowe szczęki ręcznego, klocki i płyn),
– nowe łożyska przednie i tylne,
– nowe tuleje wahaczy przednich,
– czyszczenie i regulacja gaźników,
– nowy wysprzęglik,
– nowy układ wydechowy (poza końcowy tłumikiem),
– nowe radio w stylu retro, głośniki i antena,
Auto ma drobne mankamenty i ślady użytku, dodające mu ładnej, naturalnej patyny.
Wnętrze w bardzo dobrym stanie, z detalami zgodnymi z rocznikiem.
Dach materiałowy w bardzo dobrym stanie.
Samochód po pierwszym badaniu technicznym w kraju.
Gotowy do drogi i sprawiania frajdy użytkownikom.
Dokumenty niemieckie (brief + wymeldowanie).